Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα έδωσαν ώθηση στις πωλήσεις το α΄ τρίμηνο
Ανανεώθηκε:
Κατά 2,2% αυξήθηκε ο τζίρος και κατά 1,7% ο όγκος των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του έτους, με τις τιμές να αυξάνονται την ίδια περίοδο κατά 0,5% μεσοσταθμικά.
Τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, δείχνουν μία αποκλιμάκωση των ανατιμήσεων, ακόμη και μειώσεις σε προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, παρότι βεβαίως σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων - κατά κύριο λόγο σε διάφορα τρόφιμα- οι αυξήσεις τιμών συνεχίστηκαν.
Αναλυτικά, στις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, τα τρόφιμα κατέγραψαν αύξηση 2,8% σε αξία πωλήσεων και 1,7% σε όγκο. Τα είδη προσωπικής υγιεινής, αντίστοιχα πτώση 0,2% σε αξία πωλήσεων και αύξηση 1,3% σε όγκο ενώ τα προϊόντα για το σπίτι, αύξηση πωλήσεων 0,4% σε αξία και 0,9% σε όγκο.
Αλκοολούχα ποτά και μη αλκοολούχα ποτά εμφάνισαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σε αξία, κατά 7,3% και και 6,9% αντίστοιχα. Ακολούθησαν τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς με 4,4% και με 4% τα σνακς. Σε γαλακτοκομικά και κατεψυγμένα τρόφιμα, η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,5%. Στον αντίποδα μείωση καταγράφουν, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (-4.1%) και τα διάφορα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού (-3.7%).
Σε ό,τι αφορά τον όγκο των πωλήσεων, η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στα γαλακτοκομικά κατά 6,9%, οποία μάλιστα αξίζει να σημειωθεί πως εμφανίζουν μείωση τιμών κατά 4,2% σε σχέση με πέρσι, όταν και οδηγούσαν την κούρσα των ανατιμήσεων. Κατά 6,5% αυξήθηκε ο όγκος των πωλήσεων των αλκοολούχων ποτών και κατά 3,3% των μη αλκοολούχων ενώ κατά 2,2% αντίστοιχα, των κατεψυγμένων τροφίμων.
Παράλληλα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν με υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (4,2%) σε σχέση με τα επώνυμα (1,5%) ενώ το μερίδιό τους επί των συνολικών πωλήσεων φτάνει πλέον το 27,1%. Την άνοδο αυτή, «τροφοδοτεί» η κατηγορία των τροφίμων, στην οποία το μερίδιο των PL διαμορφώνεται στο 27,5% από 26,5% πέρσι.