ΧΡΗΜΑ

Σούπερ μάρκετ: 1+1 και προϊόντα με ιδιωτική ετικέτα που επιλέγουν οι καταναλωτές

Σούπερ μάρκετ: 1+1 και προϊόντα με ιδιωτική ετικέτα που επιλέγουν οι καταναλωτές
Pixabay (ΑΡΧΕΙΟ)

Περισσότερα προϊόντα σε προσφορά και «1+1» δώρο καθώς και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας βάζουν στο καλάθι τους οι Έλληνες καταναλωτές.

Παράλληλα δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που επισκέπτονται περισσότερα από ένα σούπερ μάρκετ, για να «εντοπίσουν» τις πιο συμφέρουσες τιμές.

Την ίδια στιγμή, σημαντικό ποσοστό καταναλωτών δηλώνει πως «θυσιάζει» την ποιότητα έναντι της τιμής, προκειμένου να περιορίσει τις δαπάνες του σούπερ μάρκετ.

Τα παραπάνω προκύπτουν από τη νέα έρευνα της Focus Bari, «Πώς αλλάζει η ακρίβεια τις καταναλωτικές συνήθειες;», η οποία διεξήχθη τον Σεπτέμβριο του 2023, δηλαδή αμέσως μετά το καλοκαίρι και την επιστροφή από τις διακοπές του καλοκαιριού.

Ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας αποτελεί το γεγονός ότι σε ποσοστό 44% οι καταναλωτές έχουν μεν μία σταθερή αλυσίδα σούπερ μάρκετ για τις αγορές τους αλλά παράλληλα και άλλες 2-3 προκειμένου να «ανακαλύπτουν» προσφορές και χαμηλότερες τιμές σε προϊόντα. «Ενημερώνομαι συστηματικά για τις προσφορές και κάποιες φορές πάω από το ένα σουπερμάρκετ στο άλλο για να τις πετύχω» είναι η απάντηση που συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ των καταναλωτών που ερωτήθηκαν. Παράλληλα το 21% δηλώνει πως δεν έχει σταθερή προτίμηση και ψωνίζει από πολλές αλυσίδες ενώ το 28% δηλώνει «πιστό» σε μία αλυσίδα από την οποία κάνει τα ψώνια του σούπερ μάρκετ.

Προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα και να ξοδέψουν λιγότερα στο σούπερ μάρκετ σχεδόν οι μισοί καταναλωτές δηλώνουν ότι αγοράζουν περισσότερα προϊόντα «1+1» καθώς και ότι ψωνίζουν κατά τη διάρκεια προσφορών και εκπτώσεων.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να προσελκύουν όλο και περισσότερους αγοραστές, με το 47% να δηλώνει πως αντικαθιστά στο καλάθι του τα επώνυμα με private label. Περίπου 3 στους 10 καταναλωτές κάνουν σύγκριση τιμών τόσο διαδικτυακά όσο και στα φυσικά καταστήματα και αντίστοιχο ποσοστό ψωνίζει σε φθηνότερα ή εκπτωτικά.

Σε ποσοστό 23% τέλος, οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι προκειμένου να περιορίσουν το κόστος των αγορών του σούπερ μάρκετ επιλέγουν πλέον προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας. Αν και δεν είναι μεταξύ των πιο διαδεδομένων συνηθειών «smart shopping» που δηλώνουν πως έχουν υιοθετήσει, δεν παύει να αποτελεί ένα σημαντικό ποσοστό που, εν μέσω ακρίβειας, αποφασίζει στις αγορές του να βάζει την τιμή πάνω από την ποιότητα.