ΧΡΗΜΑ

Ρεπορτάζ CNN Greece: Δυσπιστία για «το καλάθι του νοικοκυριού» εκφράζουν οι πολίτες

Ανάμεικτα αλλά κυρίως αρνητικά είναι τα συναισθήματα των καταναλωτών για το «καλάθι του νοικοκυριού» CNN Greece

Ανάμεικτα αλλά κυρίως αρνητικά είναι τα συναισθήματα των καταναλωτών για το «καλάθι του νοικοκυριού».

Το πρόγραμμα, το οποίο και τέθηκε σε εφαρμογή την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου περιλαμβάνει λίστα με προϊόντα από 30 κατηγορίες, τα οποία οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ οι οποίες έκλεισαν τον κύκλο εργασιών τους με ετήσιο τζίρο πλέον των 90 εκ. ευρώ, θα πρέπει να διαθέτουν σε προσιτές τιμές.

Καθημερινά το καλάθι των καταναλωτών γίνεται ολοένα και «βαρύτερο» όχι από την ποσότητα των προϊόντων που αγοράζουν, καθώς αυτά για τους περισσότερους έχουν μειωθεί, αλλά για την «βαριά» απόδειξη που λαμβάνουν όταν φτάνουν στο ταμείο. Οι ανατιμήσεις σε προϊόντα που θεωρούνται βασικά αγαθά είναι μεγάλες, ενώ και τα κόστη για ένα νοικοκυριό, όπως αυτό της ενέργειας, καθίστανται πλέον δυσβάσταχτα.

Το «καλάθι του νοικοκυριού» σύμφωνα με την κυβέρνηση έχει ως στόχο να συγκρατήσει τις ανατιμήσεις σε 30 προϊόντα βασικής κατανάλωσης, ούτως ώστε να είναι σε θέση να τα προμηθεύονται ακόμα και τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά. Το σκεπτικό της κυβέρνησης είναι πως οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα ανταγωνίζονται για το φθηνότερο «καλάθι», πράγμα το οποίο θα ωφελεί τους καταναλωτές.

Από πλευράς τους πάντως ορισμένοι πολίτες εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία, ενώ περισσότεροι είναι οι δύσπιστοι. Η πλειονότητα θεωρεί ότι αποτελεί ένα μέτρο το οποίο δεν θα βοηθήσει τους καταναλωτές, καθώς έχει αυξηθεί συνολικά το κόστος ζωής αλλά ακόμα και όσοι παραμένουν σχετικά αισιόδοξοι, εκφράζουν κάποια δυσπιστία σε σχέση με το αν αυτό θα εφαρμοστεί ορθά.

Με όσους καταναλωτές επικοινωνήσαμε για τις ανάγκες του ρεπορτάζ, μας εξέφρασαν την αγωνία τους για την κατάσταση μέσα στο χειμώνα, πιστεύοντας πως οι τιμές θα εξακολουθήσουν να καλπάζουν. Σε σχέση δε, με το πρόγραμμα, οι πιο αισιόδοξοι είναι και σκεπτικοί αφού το νέο πρόγραμμα δεν έχει ακόμα μετρήσιμα αποτελέσματα. Ωστόσο πιστεύουν ότι εφόσον βρει ορθή εφαρμογή, ενδεχομένως να βοηθήσει.

Οι πιο δύσπιστοι, η πλειονότητα δηλαδή των ερωτηθέντων, υποστηρίζουν ότι το εβδομαδιαίο κόστος στο σούπερ μάρκετ είναι τόσο μεγάλο που το «καλάθι του νοικοκυριού» είναι αδύνατον να το συγκρατήσει ενώ ορισμένοι αναφέρθηκαν χαρακτηριστικά και σε «πυροτέχνημα» από πλευράς κυβέρνησης, χωρίς ιδιαίτερο αντίκτυπο στην τσέπη των πολιτών. Τέλος πολλοί είναι εκείνοι που εκφράζουν τον φόβο ότι πριν την εφαρμογή του μέτρου, τα σούπερ μάρκετ αύξησαν τις τιμές των προϊόντων που θα έμπαιναν στο καλάθι του νοικοκυριού, προκειμένου να παρουσιάσουν μετά μια αισθητά μειωμένη αλλά και πάλι υψηλή τιμή.

Σε κάθε περίπτωση, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκ. ευρώ θα είναι υποχρεωμένες να αποστέλουν στο αρμόδιο υπουργείο λίστα με τα είδη που θα μπουν στο καλάθι. Για κάθε ημέρα καθυστέρησης αποστολής πλήρους καταλόγου, τα σούπερ μάρκετ θα έρχονται αντιμέτωπες με τσουχτερό πρόστιμο ύψους 5.000€. Αυτό που μένει να φανεί είναι αν πράγματι το μέτρο εν καιρώ θα φέρει αποτέλεσμα και θα ελαφρύνει τα βάρη των καταναλωτών, ειδικά σε βασικά είδη.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης