ΧΡΗΜΑ

Υποτονική η κίνηση στις θερινές εκπτώσεις – Οι ελπίδες για το τελευταίο 10ήμερο

Υποτονική η κίνηση στις θερινές εκπτώσεις – Οι ελπίδες για το τελευταίο 10ήμερο
Οι καταναλωτές πιεζόμενοι από την ακρίβεια και με το βλέμμα στραμμένο στο δύσκολο φθινόπωρο που αναμένουν, εμφανίζονται επιφυλακτικοί στις αγορές τους. ΙΝΤΙΜΕ

Με εξαίρεση τις τουριστικές περιοχές όπου οι αυξημένες αφίξεις τουριστών δίνουν μικρή «ανάσα» στις πωλήσεις, η κίνηση στο σύνολο της αγοράς κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων εμφανίζει υποτονικούς ρυθμούς.

Οι καταναλωτές πιεζόμενοι από την ακρίβεια και με το βλέμμα στραμμένο στο δύσκολο φθινόπωρο που αναμένουν, εμφανίζονται επιφυλακτικοί στις αγορές τους παρά το γεγονός ότι, όπως επισημαίνουν στελέχη των εμπόρων, οι εκπτώσεις στα προϊόντα είναι γενναίες από τις πρώτες κιόλας μέρες.

Πρόσφατη έρευνα της ΕΥ Ελλάδος στην οποία καταγράφονται οι νέες καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων που διαμορφώθηκαν τους τελευταίους μήνες λόγω της ακρίβειας, δείχνει ότι μόλις το 15% θα ξοδέψει περισσότερα στις εκπτώσεις σε σχέση με πέρσι, έναντι 53% που θα ξοδέψει τα ίδια και 32% που θα ξοδέψει λιγότερα. Την ίδια στιγμή μάλιστα που δύο στους τρεις καταναλωτές δηλώνουν πως αναμένουν ένα μεγάλο αγοραστικό ή εκπτωτικό γεγονός για να πραγματοποιήσουν αγορές και περισσότεροι από οκτώ στους δέκα από αυτούς, αναβάλλουν κάποιες από τις αγορές τους έως τότε.

Όπως παρατηρούν πάντως στελέχη του λιανεμπορίου, σε πολλές περιπτώσεις οι καταναλωτές ακόμη και κατά τη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου περιορίζονται στο να κοιτάζουν τις βιτρίνες των καταστημάτων προχωρώντας σε πολύ περιορισμένες και απολύτως απαραίτητες, για τις ανάγκες τους, αγορές.

Καλύτερη είναι η εικόνα που περιγράφουν οι έμποροι στις τουριστικές περιοχές και τα νησιά επισημαίνοντας ωστόσο ότι οι πωλήσεις αυτές δεν μπορούν να αντισταθμίσουν τις απώλειες που καταγράφει ο κλάδος τους τελευταίους μήνες, σε σύγκριση με την περίοδο προ πανδημίας

Σημειώνεται πως οι προσδοκίες των εμπόρων για την περίοδο των θερινών εκπτώσεων ήταν ο τζίρος να κινηθεί κοντά στα επίπεδα του 2019 ενώ ο στόχος ήταν ξεπεράσει τα 6 δισ. ευρώ.

Οι ελπίδες των εμπόρων για τόνωση της εμπορικής κίνησης στρέφονται πλέον στο τελευταίο 10ήμερο του μήνα με το τελικό «ταμείο» για τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου να γίνεται μετά τις 31 Αυγούστου, όποτε και ολοκληρώνονται οι θερινές εκπτώσεις.