Πρεμιέρα των εκπτώσεων τη Δευτέρα: Τα τρία στοιχήματα για την αγορά και τους καταναλωτές
Ανανεώθηκε:
Εν μέσω μίας δύσκολης περιόδου, τόσο για την αγορά όσο για τους καταναλωτές, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, κάνουν πρεμιέρα τη Δευτέρα 11 Ιουλίου οι θερινές εκπτώσεις.
Το λιανεμπόριο «ποντάρει» πολλά στη φετινή εκπτωτική περίοδο που θα διαρκέσει έως το τέλος του Αυγούστου, ώστε να τονωθεί η αγοραστική κίνηση που έχει πληγεί εξαιτίας του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών οι οποίοι πλέον μειώνουν ακόμη και τις αγορές των βασικών αγαθών.
Πόσο μάλλον τις δαπάνες για ανάγκες που θεωρούνται δευτερεύουσες όπως ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρικές συσκευές και είδη για το σπίτι.
Ο στόχος του τζίρου των 6 δισ. ευρώ
Με τον Ιούνιο να κινείται σε χαμηλούς ρυθμούς σε ό,τι αφορά την αγοραστική κίνηση - τουλάχιστον συγκριτικά με την αντίστοιχη προ κορονοϊού- οι έμποροι ευελπιστούν σε αύξηση των εσόδων τους κατά την εκπτωτική περίοδο.
Ο στόχος, όπως έχει προσδιοριστεί από στελέχη της αγοράς, είναι ο συνολικός τζίρος να ξεπεράσει τα 6 δισ. ευρώ στη διάρκεια των 50 ημερών των εκπτώσεων, καθώς η δύσκολη οικονομική συγκυρία επιβαρύνει πέραν των καταναλωτών και τις εμπορικές επιχειρήσεις.
Είχε προηγηθεί άλλωστε η διετία της πανδημίας που έπληξε το λιανεμπόριο ενώ αμέσως μόλις πήγε να πάρει «ανάσα» από την άρση των περιοριστικών μέτρων βρέθηκε αντιμέτωπο με την νέα κρίση του πληθωρισμού.
Οι προσδοκίες από την άνοδο του τουρισμού
Μεγάλες είναι φέτος οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου από τη αύξηση των τουριστικών αφίξεων στη χώρα. Ήδη τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού στις τουριστικές περιοχές – όπως και στο κέντρο της Αθήνας- η εμπορική κίνηση ήταν βελτιωμένη συγκριτικά με την υπόλοιπη Ελλάδα.
Αν και συνολικά, όπως επισημαίνουν στελέχη του κλάδου, η φετινή αύξηση του τουρισμού δεν έχει αντισταθμίσει τη χαμηλή κατανάλωση, τουλάχιστον έως τώρα, οι έμποροι ευελπιστούν ότι οι εκπτωτικές τιμές θα προσελκύσουν στα καταστήματα περισσότερους επισκέπτες που βρίσκονται ή θα έρθουν τις επόμενες μέρες για διακοπές στη χώρα μας. Συνδυάζοντας την παραμονή τους στην Ελλάδα και με αγορές από τα εγχώρια καταστήματα.
Ευκαιρία για τους καταναλωτές να αγοράσουν σε χαμηλότερες τιμές
Από την πλευρά τους οι Έλληνες καταναλωτές να έχουν βάλει τους τελευταίους μήνες στην «άκρη» τις αγορές καταναλωτικών αγαθών, δίνοντας προτεραιότητα στα καθημερινά βασικά έξοδα.
Η εκπτωτική περίοδος εκτιμάται ότι μπορεί να τους δώσει μία ευκαιρία να κάνουν έστω και περιορισμένα κάποιες από αυτές. Εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλές τιμές που υπόσχονται οι έμποροι να καλύψουν δηλαδή ανάγκες σε ρούχα, παπούτσια κτλ. που είχαν αφήσει το προηγούμενο διάστημα.
Στελέχη του λιανεμπορίου τονίζουν πως η συγκεκριμένη εκπτωτική περίοδος θα ξεκινήσει από την αρχή δυναμικά, με γενναίες προσφορές από την πρώτη κιόλας εβδομάδα, σε μία προσπάθεια να ζεσταθεί από νωρίς η αγορά. Άλλωστε εξηγούν πως στα καταστήματα υπάρχει πολύ αδιάθετο εμπόρευμα, το οποίο οι επαγγελματίες προτίθενται να διαθέσουν σε πολύ χαμηλές τιμές.
Εξάλλου παρά το γεγονός ότι η επίσημη έναρξη των εκπτώσεων είναι τη Δευτέρα οι καταναλωτές έχουν ήδη πάρει μία «πρόγευση» καθώς πολλά καταστήματα τόσο ηλεκτρονικά όσο και φυσικά άρχισαν να μπαίνουν σε εκπτωτικούς ρυθμούς σταδιακά από την αρχή του μήνα.