ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Χριστουγεννιάτικος τζίρος: Οι αγορές της τελευταίας στιγμής για τους καταναλωτές

Χριστουγεννιάτικες βιτρίνες καταστημάτων

Eurokinissi

Οι προετοιμασίες για το εορταστικό τραπέζι κορυφώνονται ενώ οι καταναλωτές πραγματοποιούν σήμερα, παραμονή Χριστουγέννων, τις αγορές της τελευταίας στιγμής για δώρα και προσωπικά καταναλωτικά αγαθά.

Σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari, οι Έλληνες σκοπεύουν να δαπανήσουν κατά μέσο όρο 97,1 ευρώ φέτος για τα προσωπικά τους χριστουγεννιάτικα ψώνια και 116,8 ευρώ, αντίστοιχα, για δώρα στα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Την ίδια στιγμή, σημαντικό μέρος και των φετινών δαπανών τους αναμένεται να κατευθυνθεί προς τις αγορές τροφίμων για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, το οποίο, παρά την αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων των τελευταίων μηνών, εμφανίζεται και φέτος αυξημένο έως και κατά 5,8% σε σχέση με πέρσι. Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ για το τραπέζι 6 έως 8 ατόμων, οι Έλληνες θα δαπανήσουν από 107,54 έως 148,89 ευρώ κατά μέσο όρο.

Αυξημένη η κίνηση, ερωτηματικό η κατανάλωση

Με την ακρίβεια σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες να συνεχίζει να αποτελεί το νούμερο ένα πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά, η κατανάλωση, ακόμη και εν μέσω εορταστικής περιόδου, αποτελεί και φέτος ένα μεγάλο «στοίχημα» για τις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου.

Η κίνηση πάντως στην αγορά έχει «ζεσταθεί» τις τελευταίες μέρες με τον εμπορικό κόσμο να προσδοκά πως ο φετινός εορταστικός τζίρος θα ξεπεράσει τον αντίστοιχο της περσινής περιόδου των 4 δισ. ευρώ. Άλλωστε, ενδεικτικό της σημασίας της συγκεκριμένης περιόδου για τις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου είναι το γεγονός ότι οι πωλήσεις Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς αντιστοιχούν περίπου στο 25% του συνόλου τους έτους. Ακόμη περισσότερο για κλάδους, όπως της ένδυσης-υπόδησης και των παιδικών παιχνιδιών που «πρωταγωνιστούν» στις εορταστικές αγορές των καταναλωτών.

Έρευνα της Klarna δείχνει πάντως πως πάνω από ένας στους δύο καταναλωτές αναζητά φέτος πιο οικονομικά προϊόντα ενώ το 41,1% σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες του σε μη απαραίτητα είδη και το 32,5% θα αγοράσει μόνο αν υπάρχει σημαντική προσφορά. Το 37% των συμμετεχόντων σχεδιάζει να ξοδέψει μεταξύ 101 έως 250 ευρώ ενώ το 20,2% σχεδιάζει να ξοδέψει από 251 ευρώ έως 500 ευρώ. Παράλληλα το 20,1% δηλώνει ότι θα αγοράσει λιγότερα δώρα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης