ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Έτσι θα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης - Οι πόρτες ανοίγουν στις 30/11

Έτσι θα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης - Οι πόρτες ανοίγουν στις 30/11

Εργα στους σταθμούς Μετρό στη Θεσσαλονίκη 

ΕUROKINISSI / ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΙΩΣΗΦΙΝΑ ΣΒΑΝΙΑ

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το εμβληματικό έργο που αλλάζει τον χάρτη των μεταφορών στην συμπρωτεύουσα και ανοίγει τις πόρτες του για το κοινό στις 30 Νοεμβρίου

Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει μήκος 9,6 χλμ. με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς. Μάλιστα, το κοινό θα μετακινείται με 18 υπερ - αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους.

Σύμφωνα με τα σχέδια που έχουν κυκλοφορήσει, η γραμμή θα ξεκινάει από το κέντρο της πόλης και τον Ν.Σ.Σ., και ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.

metro-thessalonikis.jpg

Τα χαρακτηριστικά του βασικού δικτύου:

  • 13 σύγχρονοι σταθμοί με κεντρική αποβάθρα
  • 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
  • 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό
  • συστήματα αυτόματων θυρών επί των των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού
  • δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τμ στην περιοχή της Πυλαία

Αξίζει να σημειωθεί πως σε αυτό το στάδιο, οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 99%, σε όλους τους σταθμούς πλην της Βενιζέλου, όπου θα τελειώσουν στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Σε πρώτη φάση θα λειτουργήσει η βασική γραμμή, ενώ τα δρομολόγια θα γίνονται στην αρχή κάθε τρία λεπτά, με δυνατότητα στη συνέχεια να πραγματοποιούνται κάθε 1,5 λεπτό.

Οι 13 σταθμοί που θα τεθούν πρώτοι σε λειτουργία είναι οι: ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ/ΕΚΘΕΣΗ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΠΑΠΑΦΗ, ΕΥΚΛΕΙΔΗ, ΦΛΕΜΙΝΓΚ, ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ 25Ης ΜΑΡΤΙΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.

Σύμφωνα με τα σενάρια που εξετάζονται, η τιμή του εισιτηρίου ενδέχεται να ανέλθει σε 0,90 ευρώ με διάρκεια 70 λεπτών, δηλαδή θα είναι φθηνότερο κατά 0,30 ευρώ από το ενιαίο εισιτήριο των 90 λεπτών του Μετρό της Αθήνας, που κοστίζει 1,20 ευρώ.

metro-thessalonikis-2.jpg

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Οι συρμοί ξεκινούν 30 Νοεμβρίου

Πρόκειται για ένα έργο που - παρά τις καθυστερήσεις - φαίνεται πως έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για να παραδοθεί στους πολίτες της πόλης.

«Σε 95 μέρες από τώρα» το μετρό της Θεσσαλονίκη θα παραδοθεί στους θεσσαλονικείς, όπως υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε δήλωση του κατά την χθεσινή επίσκεψη στην συμπρωτεύουσα.

«Έπειτα από πολλά εγκαίνια που δεν ήταν στην πραγματικότητα εγκαίνια, μουσαμάδες, παρουσιάσεις, αμφισβητήσεις, είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι το μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί –δεν θα εγκαινιαστεί- στους πολίτες της πόλης την 30η Νοεμβρίου 2024, σε 95 ημέρες από σήμερα» επεσήμανε ο πρωθυπουργός, μιλώντας στη Θεσσαλονίκη.

Συρμοί χωρίς οδηγούς

Αξίζει να σημειωθεί πως στους συρμούς δεν θα υπάρχουν οδηγοί, αλλά συνοδοί προκειμένου σε πρώτη φάση το κοινό να εξοικειωθεί με το τρένο.

Ο ρόλος των συνοδών είναι να διαπιστώνουν, αν υπάρχουν προβλήματα, ενώ οι ίδιοι μπορούν να λειτουργήσουν και χειροκίνητα τον συρμό, αν για κάποιο λόγο σταματήσει.

Παράλληλα, οι σταθμοί της Θεσσαλονίκης είναι διαφορετικοί από εκείνους της Αθήνας.

Ο επιβάτης δεν βλέπει την αποβάθρα. Υπάρχουν πόρτες που ανοίγουν και κλείνουν αυτόματα. Δηλαδή, όταν έρχεται το τρένο ανοίγει η πόρτα και μπαίνει κάποιος από την πόρτα στο τρένο. Δεν έχει πρόσβαση στην αποβάθρα.

Ένα μουσείο μέσα στον σταθμό

Ο σταθμός Βενιζέλου θα είναι ίσως ο πιο εντυπωσιακός σταθμός μετρό στον κόσμο, σύμφωνα με τον Έλληνα πρωθυπουργό.

Πρόκειται για έναν σταθμό που θα φιλοξενεί μέσα του ένα μουσείο και «που έχει προστατεύσει απόλυτα τον πολιτιστικό πλούτο της χώρας, με έναν τρόπο που δημιουργεί και μια τεχνογνωσία παγκοσμίως» σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Υπενθυμίζεται πως εντός του Σταθμού Βενιζέλου αποκαλύπτεται ο ίδιος κεντρικός οδικός άξονας της βυζαντινής πόλης, στρωμένος όμως με χωμάτινα και χαλικόστρωτα καταστρώματα.

Η Λεωφόρος εντοπίζεται σε ολόκληρο το πλάτος της (5,50μ.) να διασταυρώνεται με δύο κάθετους δρόμους. Γύρω από τους δρόμους εκτείνονται πυκνοδομημένα οικοδομικά τετράγωνα, που συνιστούν γειτονιές της βυζαντινής αγοράς της πόλης.

Η επέκταση προς την Καλαμαριά

Το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά, το οποίο ήδη βρίσκεται σε προχωρημένη φάση κατασκευής, περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.

Με την ολοκλήρωση της Επέκτασης προς Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 63.000 επιβάτες, να κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 12.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 43 τόνους ημερησίως, ενώ η απόσταση από το Σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης αναμένεται να καλύπτεται σε μόλις 15 λεπτά.

metro-stathmos-KALAMARIA_05_2024.jpg

Ο σταθμός Καλαμαριά

Ελληνικό Μετρό

Το έργο αυτό πρόκειται ν’αναβαθμίσει συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά το Δήμο Καλαμαριάς, βελτιώνοντας αισθητά την καθημερινότητα των πολιτών.

Σε ό,τι αφορά την παράδοση του μετρό στην επέκταση της Καλαμαριάς, αυτή αναμένεται να γίνει το δεύτερο τρίμηνο του 2025, καθώς υπάρχουν ακόμα αρκετές εκκρεμότητες.