Ακριβές μου διακοπές: «Καίνε» οι τιμές στα ακτοπλοϊκά
Το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για τις μετακινήσεις των ταξιδιωτών σε πολλά νησιά της χώρας ανεβάζουν και φέτος στα ύψη, τον οικογενειακό προϋπολογισμό στις διακοπές των Ελλήνων.
Οι τιμές στα ακτοπλοϊκά και το περασμένο καλοκαίρι προκάλεσαν έντονo προβληματισμό στους ταξιδιώτες που επιθυμούσαν να κάνουν διακοπές σε νησί, ακόμη μεγαλύτερο δε, στις οικογένειες αλλά και σε όσους ταξίδευαν μαζί με το αυτοκίνητο τους. Τη φετινή χρονιά, εκείνο που παρατηρείται επιπρόσθετα, είναι οι αυξομειώσεις στις τιμές σε κάποια νησιά, ανάλογα με την ημέρα και το πόσες εταιρείες εκτελούν το ίδιο δρομολόγιο, όπως επίσης και αυξήσεις σε δρομολόγια με ταχύπλοα και κατά κύριο λόγο στις μετακινήσεις από το ένα νησί, στο άλλο.
Σε κάθε περίπτωση, όταν για το ταξίδι μίας οικογένειας σε νησί, η δαπάνη μόνο για τη μετακίνηση με πλοίο μπορεί να αγγίξει ακόμη και το ύψος ενός μισθού, η «υπόθεση» διακοπές μετατρέπεται για αρκετούς, σε «πολυτέλεια». Ενδεικτικά, για ένα ταξίδι από τον Πειραιά στην Ρόδο μετ΄ επιστροφής, μία τετραμελής οικογένεια, με δύο παιδιά κάτω των 10 ετών, με το αυτοκίνητό της, χρειάζεται από 920 έως και πάνω από 1.000 ευρώ, εφόσον επιλέξει να έχει καμπίνα.
Για το ταξίδι της ίδιας οικογένειας σε νησιά των Κυκλάδων, το αντίστοιχο κόστος μπορεί να ξεπεράσει τα 500 ευρώ, ενδεικτικά για μετακίνηση με ταχύπλοο, χωρίς καμπίνα, φτάνει τα 553 ευρώ στην Πάρο, τα 586 ευρώ στη Νάξο και τα 471 ευρώ στην Τήνο. Στην Κρήτη πάντως, σε σαφώς πιο μακρινή απόσταση, τα 488 ευρώ φτάνει το κόστος για τη διαδρομή Πειραιάς - Χανιά, με καμπίνα και τα 402 ευρώ για το ταξίδι, Πειραιάς - Ηράκλειο αντίστοιχα.
Στο «μικροσκόπιο» οι τιμές
Σημειώνεται πως αναφορικά με τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης έχει αποστείλει στις 26 Ιουνίου επιστολή προς την πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού ζητώντας «στενότερη συνεργασία» προκειμένου «να υπάρχει ταχύτερη και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση, τυχών, περιστατικών καταχρηστικής συμπεριφοράς στην αγορά, εκ μέρους ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων». Παράλληλα το αρμόδιο έχει ξεκινήσει σχετικούς ελέγχους για την τήρηση ή μη του κρατικού ναυλολογίου ενώ δημιουργεί και Παρατηρητήριο Τιμών το οποίο ελέγχει όλα τα εκδιδόμενα εισιτήρια της ακτοπλοΐας.
Σύμφωνα με πήγες του υπουργείου, από τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί έως σήμερα απότομη αύξηση τιμών έχει παρατηρηθεί τη φετινή σεζόν μόνο σε συγκριμένες περιπτώσεις και ειδικότερα σε Σποράδες, Λαύριο – Λήμνος, Ραφήνα – Άνδρος. Στα συμβατικά πλοία οι τιμές είναι σταθερές, έως και μειούμενες, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι. Αντίθετα, επισημαίνουν ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα των υψηλών τιμών εμφανίζεται στις μετακινήσεις με ταχύπλοα σκάφη και κυρίως στις ενδονησιωτικές συνδέσεις, δηλαδή από νησί σε νησί.