ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Λιανεμπόριο: Πώς το νέο μοντέλο καταναλωτή αλλάζει το τοπίο στην αγορά

Λιανεμπόριο: Πώς το νέο μοντέλο καταναλωτή αλλάζει το τοπίο στην αγορά
INTIME NEWS

Νέα δεδομένα έχουν διαμορφωθεί στο λιανεμπόριο μέσα στην τελευταία δεκαετία λόγω των αλλαγών που έχουν συντελεστεί στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, με την άνοδο του e-commerce και την ανάπτυξη της τεχνολογίας να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο.

«Βρισκόμαστε σε μία καινούρια ''δημοκρατία του καταναλωτή'', διότι αφενός «ψηφίζει» με την τσέπη του αλλά ενημερώνεται και πάρα πολύ εύκολα» υπογράμμισε ο επικεφαλής του Ομίλου Fourlis, Βασίλης Φουρλής, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης, εστιάζοντας σε μια πελατοκεντρική στρατηγική, όπου η εξυπηρέτηση και η εμπειρία του καταναλωτή έχουν μεγάλη βαρύτητα.

Όπως εξήγησε ο κ. Φουρλής, όσον αφορά στη σχέση ποιότητας – τιμής των προϊόντων, στο παρελθόν επικρατούσε η άποψη: «ότι πληρώνεις παίρνεις». Πλέον όμως, το θέμα της τιμής έχει τρομερή σημασία για τον καταναλωτή, ο οποίος λόγω της ανόδου του ecommerce, μπορεί να συγκρίνει πολύ εύκολα και άμεσα τις τιμές. Έτσι, η προσφορά, από πλευράς των επιχειρήσεων, του συνδυασμού της «μέτριας τιμής- μέτριας ποιότητας» δεν βρίσκει πλέον «χώρο» στους καταναλωτές. «Πρέπει να παρέχεις πολύ καλή τιμή, η οποία είναι και εύκολο να ελεγχθεί, αλλά παράλληλα και καλή ποιότητα» υπογράμμισε.

Ακόμη μία μεγάλη αλλαγή, αφορά στην επικράτηση, πλέον, του omnichannel shopping, δηλαδή του συνδυασμού, ταυτόχρονα, του φυσικού και ηλεκτρονικού καταστήματος. Ο καταναλωτής, αναζητά και συγκρίνει τις τιμές των προϊόντων online, επισκέπτεται το φυσικό κατάστημα, για να δει, να δοκιμάσει και να ενημερωθεί και στη συνέχεια ολοκληρώνει την αγορά του, ακόμη και ηλεκτρονικά, μέσα από το κατάστημα. «Ο συνδυασμός ηλεκτρονικών και φυσικών πωλήσεων είναι τόσο αλληλένδετος που δεν μπορείς να τα διαχωρίσεις. Το κατάστημα όπως το ξέραμε στο παρελθόν έχει ''πεθάνει''. Έχει πλέον διαφορετικό λόγο ύπαρξης. Όχι μόνο για να βλέπεις το προϊόν αλλά και για να ζητάς πληροφορίες. Επομένως πρέπει να παρέχει πάρα πολύ καλό επίπεδο υπηρεσιών» σύμφωνα με τον κ. Φουρλή.

Σε ό,τι αφορά τις ίδιες τις επιχείρηση η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογία και το ΑΙ, μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη παροχή υπηρεσιών με χαμηλότερο κόστος. «Η τεχνητή νοημοσύνη θα μας βοηθήσει να μειώσουμε τα κόστη μας, να παραγγέλνουμε πιο σωστά ως εταιρείες, να μην χρειάζεται να έχουμε στοκ για πολλούς μήνες αλλά ανάλογα με το τι θέλει ο καταναλωτής. Αυτό σημαίνει ότι μειώνονται οι ανάγκες για κεφάλαια κίνησης των εταιρειών, άρα το κόστος» σημείωσε ο κ. Φουρλής. Την ίδια στιγμή το ζήτημα της κοινωνικής υπευθυνότητας, «δεν είναι πλέον συνθηματολογία για τις επιχειρήσεις αλλά μία πραγματικότητα». Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, σημαίνει πως είτε παραγωγικές, είτε επιχειρήσεις λιανικής, πρέπει να έχουν πλέον συναίσθηση του περιβαλλοντικού και κοινωνικού αποτυπώματος τους.