Η «μάχη» των προϊόντων χαμηλού κόστους: Πώς αλλάζει ο χάρτης της αγοράς
Εντείνεται η «μάχη» του ανταγωνισμού ανάμεσα στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανεμπορίου και προσφέρουν οικονομικότερες επιλογές σε ρούχα, παπούτσια, αλλά και είδη για το σπίτι ή παιχνίδια.
Σε μία περίοδο έντονων πληθωριστικών πιέσεων, με το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών να πλήττεται όλο και περισσότερο, η ανάπτυξη του συγκεκριμένου κλάδου σαφώς και ευνοείται.
Η άρτι αφιχθείσα στην ελληνική αγορά πολωνική Pepco λειτουργεί με ένα «μοντέλο» που αυτή τη στιγμή στη χώρα μας οι καταναλωτές γνωρίζουν περισσότερο από τη Jumbo. Στη «μάχη» για ένα μερίδιο από τη συνολική «πίτα» των εκπτωτικών και οικονομικών προϊόντων ωστόσο, υπολογίζονται και άλλοι παίκτες.
Είτε πρόκειται για διεθνείς αλυσίδες, αρκετές εκ των οποίων ήρθαν το τελευταίο διάστημα στην ελληνική αγορά, είτε για σούπερ μάρκετ τα οποία διαθέτουν πέρα από τα είδη βασικής ανάγκης, τόσο ρούχα, όσο και είδη για το σπίτι και παιχνίδια σε προσιτές τιμές.
Η Pepco, το πρώτο κατάστημα της οποίας άνοιξε την Πέμπτη στο Piraeus Retail Park με το πλάνο ανάπτυξής της να προβλέπει 7 καταστήματα το επόμενο δίμηνο και 10 έως το τέλος του έτους, διαθέτει προϊόντα με μεσοσταθμική τιμή στα 10 ευρώ και ακριβότερο προϊόν στα 30 ευρώ. Τα ρούχα και τα παπούτσια αποτελούν περίπου το 60% του εμπορεύματος ενώ το υπόλοιπο ποσοστό καλύπτουν είδη για τον εξοπλισμό και τη διακόσμηση σπιτιού και άλλα προϊόντα, όπως παιχνίδια.
Στο ίδιο εμπορικό κέντρο, όπου άνοιξε το κατάστημα Pepco, λίγα μέτρα πιο μακριά, λειτουργεί και κατάστημα ακόμη μίας αλυσίδας που δραστηριοποιείται στην οικονομική ένδυση, της LC Waikiki. Η τουρκική αλυσίδα έχε παρουσία στην Ελλάδα από το 2018 στην Ξάνθη και σχεδιάζει την περαιτέρω ανάπτυξή της στην ελληνική αγορά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Piraeus Retail Park, συμφερόντων της TRADE ESTATES του Ομίλου Φουρλής, σύμφωνα με όσα έχει επισημάνει η εταιρεία, μέχρι το τέλος του 2022, θα παρουσιαστούν 6 από τα τελευταία concepts διεθνών και ελληνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο τομέα του value retailing.
Παράλληλα ακόμη ένας πολωνικός όμιλος μετά την Pepco, η LPP, που δραστηριοποιείται κυρίως στον κλάδο της «γρήγορης μόδας» με 5 συνολικά brands (Sinsay, Reserved, Cropp, House και Mohito) διαθέτοντας επίσης και είδη για το σπίτι αλλά και παιχνίδια, έχει εισέλθει στην ελληνική αγορά μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου ενώ σχεδιάζει και την ανάπτυξη των φυσικών της καταστημάτων στη χώρα μας.