Τουρισμός: Πόλος έλξης ξενοδοχειακών επενδύσεων η Αθήνα
Ανανεώθηκε:
Σε μία από τις περιοχές της Ευρώπης με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης όσον αφορά την προσέλκυση επενδύσεων σε νέες ξενοδοχειακές μονάδες εξελίσσεται η Αθήνα τα τελευταία χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της GBR Consulting, την τελευταία πενταετία 71 νέα ξενοδοχεία άνοιξαν τις πύλες τους σε κεντρική, νότια, βόρεια και δυτική Αθήνα.
Ο αριθμός είναι ιδιαίτερα υψηλός δεδομένου ότι οι νέες ξενοδοχειακές μονάδες αντιπροσωπεύουν το 20% του συνόλου των ξενοδοχείων και το 14% του συνόλου των ξενοδοχειακών δωματίων που υπάρχουν διαθέσιμα αυτή την στιγμή στην Αθήνα. Επιπλέον, η πλειονότητα των νέων ξενοδοχειακών καταλυμάτων μάλιστα, ανήκουν στην κατηγορία των τεσσάρων και πέντε αστέρων, αναβαθμίζοντας περαιτέρω το εγχώριο τουριστικό προϊόν.
Ειδικότερα, βάσει των στοιχείων της GBR Consulting, τα περισσότερα ξενοδοχεία προστέθηκαν στην κατηγορία των 4 αστέρων, το 32% αυτών ήταν πεντάστερα και το 12% των νέων ξενοδοχειακών δωματίων της πρωτεύουσας ανήκαν στην κατηγορία των τριών αστέρων.
Σε απόλυτους αριθμούς η πρωτεύουσα την τελευταία πενταετία υποδέχτηκε 12 νέα πεντάστερα με 714 δωμάτια (τα 11 ήταν εντελώς νέες μονάδες ενώ η μία αναβαθμίστηκε από τετράστερο σε πεντάστερο κατόπιν ανακαίνισης ) την ώρα που μόλις δύο μονάδες συνολικής δυναμικότητας 109 δωματίων «υποβαθμίστηκαν» στην κατηγορία των τεσσάρων αστεριών.
Αντίστοιχα στην περίπτωση των πεντάστερων προστέθηκαν 26 νέες μονάδες συνολικής δυναμικότητας 1.134 δωματίων, δύο ακόμα μονάδες συνολικής δυναμικότητας 114 δωματίων αναβαθμίστηκαν από δύο αστέρια σε τέσσερα ενώ ακόμα 9, συνολικής δυναμικότητας 732 δωματίων, πέρασαν από την κατηγορία των τριών αστεριών στα τέσσερα, κατόπιν ανακαίνισης. Στις παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν και 4 ακόμα μονάδες δυναμικότητας 420 δωματίων συνολικά, οι οποίες παρέμεναν κλειστές ή αποτελούσαν δωμάτια προς ενοικίαση πριν το 2017 και οι οποίες εκσυγχρονίστηκαν και μετατράπηκαν σε ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων.
Όσον αφορά στη γεωγραφική κατανομή, σύμφωνα με την GBR Consulting, ο μεγαλύτερος αριθμός των νέων πολυτελών καταλυμάτων, συγκεκριμένα το 83%, βρίσκονται στο κέντρο της πόλης. Μετά και τις προαναφερθείσες προσθήκες μάλιστα, το 22% των ξενοδοχείων και το 14% των δωματίων του κέντρου των Αθηνών είναι καινούργια, κάνοντας εγκαίνια την τελευταία πενταετία.
Ενδεικτική της ποιοτικής αναβάθμισης του αθηναϊκού ξενοδοχειακού δυναμικού είναι και τα νέα brand που προσέθεσαν την Ελλάδα και συγκεκριμένα την Αθήνα στην ομπρέλα τους. Σύμφωνα με την GBR Consulting, την εξεταζόμενη περίοδο τα ανακαινισμένα δωμάτια ξενοδοχείων με διεθνές εμπορικό σήμα που προστέθηκαν στην πρωτεύουσα έφτασαν τις 2000.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σήμερα 1 στα 5 ξενοδοχειακά δωμάτια στην Αθήνα - περίπου το 20% - να φέρουν ένα διεθνές ξενοδοχειακό σήμα και αντίστοιχα το 8% των αθηναϊκών ξενοδοχείων να αποτελούν τμήμα μιας διεθνούς ξενοδοχειακής αλυσίδας. Το 2017, τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 17% στην περίπτωση των ξενοδοχειακών δωματίων και 7% σε αυτή των ξενοδοχείων,.
Μεταξύ των διεθνώς αναγνωρισμένων brands που έβαλαν την σφραγίδα τους στο ξενοδοχειακό δυμανικό της πρωτεύουσας περιλαμβάνονται το Academia of Athens της Marriott Autograph Collection, το Athens Capital της Accor MGallery, το Dave Red της Brown Hotels, το Ibis Styles Athens Routes της Accor, το Moxy Athens City και πάλι της Marriott, το Perianth της Marriott - Design Hotels, το Selina Theatrou Athens και το Wyndham Athens Residences.
Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσει κανείς και ακόμα 7 ξενοδοχεία τα οποία ανακαινίστηκαν κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου αποκτώντας ένα διεθνές εμπορικό σήμα. Πρόκειται για το Athens Marriott, Brown Acropol, Kubic House & Lighthouse Athens των Brown Hotels, το Grand Hyatt Athens και δύο καταλύματα της Convo Hotels.
Εκτός της εξεταζόμενης περιοχής βέβαια, υπήρξαν κι άλλα ηχηρά ξενοδοχειακά ονόματα που προσέλκυσε η χώρα, όπως το Four Seasons Astir Palace, το Dolce Attica Riviera, το Ramada Attica Riviera των Wyndham Hotel Group και το Evereden των Vincci Hotels.