Μέχρι που θα φτάνατε για ένα μπουκάλι νερό;
Τον αγώνα των παιδιών της Σομαλίας για την πρόσβασή τους σε καθαρό πόσιμο νερό κατέδειξε κοινωνικό πείραμα που πραγματοποίησε η Reelmedia και δημοσίευσε στα μέσα κοινωνικής της δικτύωσης η UNICEF.
Το video που έχει συγκεντρώσει ήδη πάνω από 10 εκατομμύρια views στο Internet δείχνει τον άνθρωπο της Reelmedia να στέκεται πίσω από έναν πάγκο με μπουκάλια νερό που έχει τοποθετηθεί στη μέση ενός γεμάτου με κόσμο δρόμου. Η εταιρεία βιντεοσκοπήσεων είχε ωστόσο φροντίσει από πριν να τοποθετήσει κρυφές κάμερες με σκοπό την καταγραφή των αντιδράσεων των περαστικών στο κάλεσμα του ανθρώπου της που εκτελούσε χρέη πωλητή, και ο οποίος περίμενε να δει πόσοι άνθρωποι θα ενδιαφέρονταν να πληρώσουν το τίμημα του νερού που στην περίπτωση αυτή ήταν απόσταση κάποιων χιλιομέτρων.
Από τους ανθρώπους που προσέγγισαν τον πάγκο λίγοι ήταν εκείνοι που τελικώς αποφάσισαν να πάρουν μέρος στην πρόκληση του πωλητή και να περπατήσουν για να λάβουν το νερό τους. Μάλιστα, οι αποστάσεις που τους ζητήθηκαν να διανύσουν ήταν πολύ μικρότερες συγκριτικά με εκείνες που περπατούν καθημερινά τα παιδιά της Σομαλίας. Αυτοί που τελικά κατάφεραν να ολοκληρώσουν τα χιλιόμετρα που απαιτούνταν επιβραβεύθηκαν με ένα μπουκάλι νερό, το οποίο και εκτίμησαν δεόντως μετά από το περπάτημα τους κάτω από τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο.
Οι πελάτες αφού ήπιαν πρώτα μερικές γουλιές νερό ενημερώθηκαν από τον πωλητή πως καλό θα ήταν να διαβάσουν τα συστατικά που αυτό εμπεριέχει. Εκείνοι διάβασαν μία λίστα με θανατηφόρες ασθένειες, κάτι που τους προκάλεσε σύγχυση. Κάποιοι μάλιστα δεν παρέλειψαν να εκφράσουν την αγανάκτησή τους για το ότι παιδιά έπρεπε να περπατούν τόσο μεγάλες αποστάσεις, για να έχουν πρόσβαση σε ένα πιθανώς θανατηφόρο νερό. Η έκπληξη και η απογοήτευσή τους γρήγορα άλλαξε σε κατανόηση για τις δυσκολίες που εκείνα αντιμετωπίζουν για να βρουν πόσιμο νερό.
Όπως τονίζουν αυτοί που διεξήγαγαν το πείραμα η επιτυχία του ήταν παραπάνω από τις προσδοκίες τους, όχι μόνο επειδή οι αντιδράσεις του κοινού ήταν δραματικότερες του αναμενόμενου, αλλά γιατί εκείνοι που αποφάσισαν να ακολουθήσαν τα βήματα των παιδιών από την Σομαλία, ακόμα και περπατώντας μικρότερες αποστάσεις από ότι εκείνα κάνουν στην πραγματικότητα, έδειξαν μία ειλικρινή αίσθηση συμπόνιας για τα δεινά τους.
Κυρίως όμως όπως τόνισαν οι ίδιοι οι άνθρωποι της Reelmedia, πιστεύουν πως αυτή η συμπόνοια θα μεταφερθεί σε ένα μεγαλύτερο κοινό, που ίσως ξεκινήσει δράση για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά της Αφρικανικής ηπείρου στην πρόσβαση τους στο πιο βασικό αγαθό της ζωής.