Εκτροχιασμός τρένου στο Άδενδρο: Η υπερβολική ταχύτητα ήταν η αιτία του δυστυχήματος
Η ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, ήταν τα 144,3 χιλιόμετρα την ώρα. Το δυστύχημα που σημειώθηκε το περασμένο Σάββατο λίγο έξω από το Άδενδρο κι ενώ το τρένο κινούνταν σε περιφερειακό τμήμα του δικτύου, όπου το ανώτερο όριο ταχύτητας είναι τα 60 χλμ.
Αυτό αναφέρεται, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο πόρισμα της επιτροπής για τα αίτια του δυστυχήματος, επιβεβαιώνοντας τις αρχικές εκτιμήσεις για υπερβολική ταχύτητα της αμαξοστοιχίας.
Διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ: Ήταν κακή συγκυρία
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 είχε κάνει λόγο για «κακή συγκυρία» μιλώντας για το περιστατικό αυτό.
«Το σιδηροδρομικό δίκτυο σε εκείνο το σημείο λειτουργεί επί 12 χρόνια χωρίς να υπάρχει κανένα πρόβλημα», είχε πει χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε:
Δεν μπορούμε να πούμε εύκολα για το δίκτυο. Ήταν μια πολύ κακή συγκυρία και θα βρούμε τις αιτίες της. Όλα τα σύνθετα συστήματα όπως ο σιδηρόδρομος, έχουν μία συγκυρία μεταξύ παραγόντων που επηρεάζουν την ασφάλεια. Είναι έμπειρα τα μέλη της επιτροπής, θα βρουν τι έφταιξε.
Το χρονικό της τραγωδίας
Η αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε στις 9.40 το βράδυ της Σαββάτου 13 Μαΐου, στα 200 μέτρα από το Άδενδρο, περιοχή έξω από τη Θεσσαλονίκη. Το τρένο είχε ξεκινήσει το ταξίδι του στις 16.18 το μεσημέρι από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Μετέφερε 75-100 άτομα και υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες έπεσε πάνω σε κατοικία, την οποία και διαπέρασε.
Στο σημείο έσπευσαν από τη πρώτη στιγμή συνεργεία του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ και της αστυνομίας τα οποία μετέφεραν τους επιβάτες και μέλη του προσωπικού σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης.
Επίσης άμεσα κινητοποιήθηκε ο κρατικός μηχανισμός και δυο κρατικά νοσοκομεία τέθηκαν σε επιφυλακή.
Σημειώνεται πως τρεις άνθρωποι έχασαν την ζωή τους.