ΚΟΣΜΟΣ

Το πρώτο αεροσκάφος «made in China» έκανε το παρθενικό του ταξίδι (pics)

Το πρώτο αεροσκάφος «made in China» έκανε το παρθενικό του ταξίδι (pics)
REUTERS/Aly Song

Η Κίνα μπαίνει δυναμικά στην παραγωγή αεροσκαφών, θέλοντας να ανταγωνιστεί παγκόσμιες υπερδυνάμεις, όπως οι ΗΠΑ, και να βάλει την δική της πινελιά στις αερογραμμές. Το πρώτο της αεροπλάνο είναι ήδη έτοιμο και έκανε το παρθενικό του ταξίδι.

Το C919 είναι το πρώτο αεροσκάφος της κρατικής επιχείρησης Commercial Aircraft Corporation of China - (Comac). Έκανε το παρθενικό του ταξίδι την Παρασκευή με πλήρωμα πέντε ατόμων και είναι το μοντέλο που έρχεται να ανταγωνιστεί τα Airbus και τα Boeing.

Με αυτό το πρωτότυπο η Κίνα επιχειρεί να μπει στις τάξεις των λίγων χωρών που έχουν καταφέρει να κατασκευάσουν εντός των συνόρων τους αεροπορικούς στόλους, δηλαδή ΗΠΑ, Ρωσία, Βραζιλία, Καναδάς, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία.

Το αεροσκάφος της Comac είναι 168 θέσεων και έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με ένα Airbus A320 ή ένα Boeing's 737-800. Αυτά είναι τα πλέον δημοφιλή αεροπλάνα παγκοσμίως.

2017 05 05T073506Z 1597668865 RC1C71FBE940 RTRMADP 3 CHINA AVIATION COMAC FLIGHT

(REUTERS/Aly Song)

Η πρωτοτυπία της εταιρίας

Η απογείωση του από αεροδρόμιο της Σαγκάης μεταδόθηκε live ανά τον κόσμο, ενώ η Comac έδωσε και πλάνα από το εσωτερικό της πτήσης. Η επιχείρηση μετέδωσε ζωντανές εικόνες από το πιλοτήριο του αεροπλάνου. Boeing και Airbus δεν έχουν δώσει ποτέ παρόμοιες εικόνες.

Η πτήση είναι κομβικής σημασίας για την εξέλιξη της Κίνας στον τομέα της παραγωγής του νέου τύπου αεροσκαφών. Όμως απέχει πολύ από το να μεταφέρει επιβάτες και να αναμετρηθεί με τους ανταγωνιστές της.

Το αεροσκάφος απογειώθηκε μετά από χρόνια εξαντλητικών δοκιμών και όπως φαίνεται απαιτούνται αλλαγές στις ρυθμίσεις ασφαλείας. Η Comac πρέπει ακόμη να κερδίσει την εμπιστοσύνη των Κινέζων, αλλά και του κόσμου ολόκληρου, παρέχοντας αξιόπιστες πτήσεις.

2017 05 05T073427Z 1911380656 RC1F4BC6EA50 RTRMADP 3 CHINA AVIATION COMAC FLIGHT

(REUTERS/Aly Song)

Αργά αλλά σταθερά βήματα στην παγκόσμια αγορά

Παρόλα αυτά, η απογείωση του C919 είναι ένα κερδισμένο στοίχημα για την Κίνα. Η χώρα είναι ήδη επιτυχημένη στον τομέα των στρατιωτικών αεροσκαφών, αλλά έχει εδώ και καιρό θέσει ως στόχο να προλάβει την πρόοδο που έχουν σημειώσει άλλες χώρες σε επιβατικές πτήσεις.

Μέχρι στιγμής προχωρά με αργά βήματα. Οι πρώτες προσπάθειες της Comac ξεκίνησαν το 2010 και το αεροσκάφος έπρεπε να απογειωθεί το 2016, κάτι που δεν έγινε. Το πρωτότυπο αποκαλύφθηκε τον Νοέμβριο του 2015, αλλά υπήρξαν τεχνικές καθυστερήσεις καθώς η Κίνα βρίσκει σιγά-σιγά το νήμα της νέας της προσπάθειας.

2017 04 13T231058Z 1841379683 RC16059F86A0 RTRMADP 3 CHINA JETS BUSINESS

(Η αποκάλυψη του C919/REUTERS/China Daily)

Η Comac είναι κρατική επιχείρηση, όμως συνεργάζεται με Δυτικές εταιρίες για να πάρει την απαραίτητη τεχνολογία και τεχνογνωσία παραγωγής αεροσκαφών.

Το υπέρογκο κόστος του αεροπορικού στόλου

Μετά την δημιουργία του «στόλου» η εταιρία θα εξυπηρετεί κυρίως εσωτερικές πτήσεις. Μέχρι το 2030 η Κίνα στοχεύει να έχει ξεπεράσει τις ΗΠΑ ως η παγκόσμια δύναμη στον τομέα.

2017 05 05T071451Z 50775733 RC18E4B06850 RTRMADP 3 CHINA AVIATION COMAC FLIGHT

(REUTERS/Aly Song)

Υπολογίζεται πως η χώρα θα χρειαστεί περί το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια τις επόμενες δύο δεκαετίες για να φτιάξει τον δικό της στόλο. Η Comac θα έχει στην διάθεσή της 5,100 αεροπλάνα, όμοια με το C919.

China's first large passenger jet is now airborne

by Jon Ostrower