ΚΟΣΜΟΣ

Ο πιλότος των παράνομων χρυσωρύχων και των ιερόδουλων που επέζησε από 11 πτώσεις αεροπλάνων

Ο πιλότος των παράνομων χρυσωρύχων και των ιερόδουλων που επέζησε από 11 πτώσεις αεροπλάνων
Clinger Borges do Vale

Ο Clinger Borges do Vale υπήρξε πιλότος στη Βραζιλία. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του στους αιθέρες, ο «πιο τυχερός πιλότος στον κόσμο», όπως αυτοαποκαλείται κατάφερε να επιζήσει από 11 πτώσεις αεροπλάνων.

 

Για τέσσερις δεκαετίες πιλόταρε μικρά αεροπλάνα που μετέφεραν λαθραίο χρυσό, παράνομους χρυσωρύχους και ιερόδουλες μέσα στις αχανείς ζούγκλες της Βραζιλίας.

Γεννημένος στην πόλη Itaituba, στο κέντρο ενός τροπικού δάσους στη Βραζιλία, είχε δύο επιλογές. Θα μπορούσε να γίνει Garimpeiro (παράνομος χρυσωρύχος) ή πιλότος των Garimpeiro.

JGNKLJ

Ο ίδιος και τα έξι αδέρφια του έγιναν πιλότοι. Μπαινόβγαινε στο αεροδρόμιο της Itaituba, αψηφώντας όσους λένε πως το εν λόγω αεροδρόμιο συγκαταλέγεται στα πιο επικίνδυνα παγκοσμίως.

Ανάμεσα στις 11 πτώσεις αεροπλάνων συγκαταλέγεται περιστατικό με φωτιά στην καμπίνα των επιβατών στην οποία δύο επιβάτες έχασαν τη ζωή του, ενώ σε μια άλλη πτήση έχασε τρία από τα αδέρφια του.

«Η δουλειά μου ήταν καλοπληρωμένη. Περνούσα τη ζωή μου ξοδεύοντας τα χρήματά μου στα ναρκωτικά, το αλκοόλ και τα γρήγορα αυτοκίνητα», τόνισε ο do Vale, μιλώντας για τη ζωή που είχε όταν προσγείωνε το αεροπλάνο του και «σχολούσε» από τη δουλειά του.

GJK

«Όταν πηγαίναμε διακοπές, κάναμε πάρτι με τραπέζια γεμάτα ναρκωτικά. Με τα χρήματα που έβγαζα μπορούσα να αγοράσω τρία καινούρια αυτοκίνητα μέσα στη χρονιά. Για να φύγουμε σε ένα ταξίδι αναψυχής έπαιρνα μαζί βαλίτσες με λεφτά. Δεν είναι έτσι πλέον, οι καλές μέρες πέρασαν», σχολίασε ο πρώην πιλότος.

Σήμερα ο do Vale έχει αποσυρθεί, λόγω προβλημάτων υγείας. Ο γιος και ο ανιψιός του έχουν ακολουθήσει τα βήματά του.

FGJHFGJFGJFGJ

Παρά την κυβερνητική καταπίεση των Garimpeiros, οι πτήσεις από το αεροδρόμιο Itaituba αντιπροσωπεύουν το 80% της κυκλοφορίας.

«Έχουμε 30 πτήσεις την ημέρα,» δήλωσε στην εφημερίδα Guardian ο Antonio Anderson, ο οποίος εργάζεται ως υπάλληλος αεροδρομίου και πρόσθεσε: «Την δεκαετία του 1980, είχαμε 300 ή 400».