Ανακάλυψε κατά τύχη άγνωστο κρατήρα πρόσκρουσης από γιγάντιο αστεροειδή

Ο κρατήρας στην περιοχή της λίμνης Marsal στο Κεμπέκ, όπως φαίνεται από την εφαρμογή Google Earth

Google Earth

Ένας κατασκηνωτής που περιηγούνταν στο Google Maps αναζητώντας μέρη για κάμπινγκ, έπεσε κατά τύχη πάνω σε έναν κρατήρα που θα μπορούσε να είναι αποτέλεσμα της πρόσκρουσης ενός γιγάντιου αστεροειδούς στον Καναδά.

Ο Joël Lapointe ανακάλυψε τον πιθανό κρατήρα με έναν σφαιρικό λάκκο διαμέτρου περίπου 15 χιλιομέτρων γύρω από τη λίμνη Marsal στην περιοχή Côte-Nord του Κεμπέκ, αναφέρει ο Independent.

Ερευνητές από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας και Διδασκαλίας στις Περιβαλλοντικές Γεωεπιστήμες (CEREGE) αξιολογούν επί του παρόντος την περιοχή για να διαπιστώσουν αν πρόκειται όντως για κρατήρα πρόσκρουσης μετεωρίτη.

«Μια περίπου κυκλική κοιλότητα διαμέτρου άνω των 15 χιλιομέτρων επισημαίνεται στις δορυφορικές εικόνες από την τοξοειδή λίμνη Marsal και τον ποταμό στα δυτικά», έγραψαν οι επιστήμονες.

Οι δορυφορικές εικόνες υποδεικνύουν ότι ο σχηματισμός έχει μια μέση υψομετρική διαφορά μεταξύ του δαπέδου και του χείλους περίπου 200 έως 300 μέτρα, και έναν αχνό εσωτερικό δακτύλιο διαμέτρου 8 χιλιομέτρων.

crater2.jpg

Στις εικόνες που συνοδεύουν τη σχετική επιστημονική μελέτη σημειώνεται και ο εσωτερικός δακτύλιος του κρατήρα, διαμέτρου 8 χιλιομέτρων

Pierre Rochette et al.

Εάν επιβεβαιωθεί ότι σχηματίστηκε από πρόσκρουση μετεωρίτη, ο κρατήρας θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό εύρημα, καθώς ο τελευταίος τέτοιου μεγέθους βρέθηκε μόλις το 2013.

«Με βάση τα ήδη διαθέσιμα προκαταρκτικά στοιχεία, η λίμνη Marsal φαίνεται να θέτει μια σοβαρή υποψηφιότητα για να γίνει ο 11ος επιβεβαιωμένος κρατήρας πρόσκρουσης από το Κεμπέκ», έγραψαν οι ερευνητές σε μια μελέτη που παρουσιάστηκε στην 86η Ετήσια Συνάντηση της Μετεωρολογικής Εταιρείας.

Από τους 200 κρατήρες πρόσκρουσης που είναι σήμερα γνωστοί σε όλο τον κόσμο, περισσότεροι από 30 βρίσκονται στον Καναδά.

Οι κρατήρες αυτοί σχηματίζονται όταν αντικείμενα όπως αστεροειδείς ή μετεωρίτες πέφτουν πάνω στη στερεά επιφάνεια ενός πλανήτη ή ενός φεγγαριού δημιουργώντας ένα βαθούλωμα. Ο συγκεκριμένος, θα μπορούσε να έχει σχηματιστεί σε ένα διάστημα που κυμαίνεται από 38 έως 450 εκατ. χρόνια πριν. Ωστόσο, οι ερευνητές περιμένουν να διεξάγουν περισσότερες έρευνες στο πεδίο, προτού προβούν σε οριστικές δηλώσεις σχετικά με την προέλευση του κρατήρα.