Επιστήμονες ανακάλυψαν πλανήτη που μυρίζει σαν... κλούβια αυγά - Πώς το εξηγούν

Πλανήτης (ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ)

NASA/JPL-Caltech via AP

Μία απρόσμενη ανακάλυψη περίμενε τους επιστήμονες καθώς διαπίστωσαν ότι ένας μακρινός πλανήτης βρωμάει σαν... κλούβια αυγά.

Ο εξωπλανήτης HD 189733 b, που έχει το μέγεθος του Δία, έχει ίχνη υδρόθειου, διαπίστωσαν οι ερευνητές της νέας μελέτης.

Εκτός του ότι αναδίδει δυσοσμία, το μόριο αυτό προσφέρει στους επιστήμονες νέες ενδείξεις για το πώς το θείο, ένα δομικό στοιχείο των πλανητών, μπορεί να επηρεάσει το εσωτερικό και την ατμόσφαιρα των εξωπλανητών - πλανητών εκτός του ηλιακού μας συστήματος.

Ο πλανήτης βρίσκεται περίπου 13 φορές πιο κοντά στο άστρο του από ό,τι ο Ερμής στον Ήλιο και χρειάζεται μόνο δύο περίπου γήινες ημέρες για να ολοκληρώσει μια τροχιά.

Έχει εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες περίπου 927C και είναι γνωστός για τις άγριες καιρικές συνθήκες, όπως βροχή γυαλιού που φυσάει πλάγια με ανέμους ταχύτητας 5.000 μιλίων/ώρα.

Ο Γκουανγουέι Φου, αστροφυσικός στο Πανεπιστήμιο Johns Hopkins των ΗΠΑ, επικεφαλής της έρευνας, δήλωσε: «Το υδρόθειο είναι ένα σημαντικό μόριο που δεν γνωρίζαμε ότι υπήρχε.

Είχαμε προβλέψει ότι θα υπήρχε και ξέρουμε ότι υπάρχει στον Δία, αλλά δεν το είχαμε εντοπίσει έξω από το ηλιακό σύστημα».

«Δεν ψάχνουμε για ζωή σε αυτόν τον πλανήτη, επειδή είναι πολύ καυτός, αλλά η εύρεση του υδρόθειου είναι ένα σκαλοπάτι για την εύρεση αυτού του μορίου σε άλλους πλανήτες και για να κατανοήσουμε καλύτερα πώς σχηματίζονται οι διάφοροι τύποι πλανητών», πρόσθεσε.

Η νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς με δεδομένα από το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb δημοσιεύεται στο περιοδικό Nature.