Χρειάζεστε την αεράμυνα μας, λέει στην Ευρώπη ο Ισραηλινός κατασκευαστής όπλων
Είτε τους αρέσει είτε όχι, οι Ευρωπαίοι χρειάζονται ισραηλινά όπλα, δήλωσε στο Politico ο Μπόαζ Λέβι, Διευθύνων Σύμβουλος της Ισραηλινής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (IAI), του μεγαλύτερου κατασκευαστή συστημάτων βαλλιστικών πυραύλων της χώρας.
Καθώς η αεροπορική και χερσαία επίθεση του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας συνεχίζεται, οι ισραηλινοί κατασκευαστές όπλων, όπως η κρατική IAI, αναζητούν νέες συμφωνίες με Ευρωπαίους ηγέτες που θέλουν να ενισχύσουν την αεράμυνα τους υπό το φως της απειλής που θέτει η Ρωσία.
Το μήνυμα του Λέβι προς τους Ευρωπαίους είναι πως θα χρειαστούν το είδος της αεράμυνας που έχει προστατεύσει τόσο καλά το Ισραήλ από τους πυραύλους που εκτοξεύθηκαν από τη Χαμάς και τη Χεζμπολάχ.
«Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τους τύπους απειλών που αντιμετωπίζουμε αυτές τις μέρες είναι στην πραγματικότητα ένας καθρέφτης για... άλλα μέρη στον κόσμο», είπε ο Λέβι, μιλώντας από το Τελ Αβίβ.
Ο Λέβι έχει συμφέρον, φυσικά, να βλέπουν οι Ευρωπαίοι τα πράγματα έτσι, αναφέρει το δημοσίευμα του Politico και εξηγεί: Η εταιρεία του έστησε έναν περίτεχνο πάγκο στην αεροπορική έκθεση ILA στο Βερολίνο αυτής της εβδομάδας, μια από τις πιο σημαντικές ημερομηνίες στο ημερολόγιο κάθε εργολάβου που επιδιώκει να πουλήσει τα προϊόντα του σε Ευρωπαίους στρατιώτες.
Υποδεικνύοντας την Ουκρανία ως χαρακτηριστικό παράδειγμα της κρίσιμης ανάγκης για προηγμένες αντιαεροπορικές άμυνες, ο Λέβι είπε ότι ο μελλοντικός πόλεμος δεν θα αφορά μόνο την προστασία στρατιωτικών πόρων, αλλά και τα πυκνοκατοικημένα κέντρα πολιτών από επιθέσεις με πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη.
Λίγες μέρες προτού η Χαμάς ξεκινήσει την επίθεσή της στο Ισραήλ τον περασμένο Οκτώβριο, η Γερμανία υπέγραψε συμφωνία 4 δισεκατομμυρίων ευρώ για την αγορά του αμυντικού συστήματος βαλλιστικών πυραύλων Arrow-3, που κατασκευάστηκε από την IAI με τη βοήθεια της Boeing. Η αγορά είχε ως στόχο την ενίσχυση της αεράμυνας της Γερμανίας μετά την ολοκληρωτική εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Τον Απρίλιο, το Ισραήλ ανέπτυξε το Arrow-3 για να αποκρούσει ένα μπαράζ πυραύλων και drones που προμήθευσε το Ιράν. Το σύστημα ήταν σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνο για το ότι το Ισραήλ αναχαίτισε το 99% των βλημάτων που εισέρχονταν, είπε ο Λέβι: «Φέρνουμε στο τραπέζι ένα αποδεδειγμένο σύστημα».
Το σύστημα είναι το στοιχείο μεγάλης εμβέλειας του δικτύου αεράμυνας του Ισραήλ, το οποίο περιλαμβάνει τον Σιδερένιο Θόλο μικρής εμβέλειας και το μεσαίου βεληνεκούς David's Sling. Το Arrow-3 μπορεί να καταρρίψει βαλλιστικούς πυραύλους έξω από την ατμόσφαιρα της γης – η εμβέλειά του 2.400 χιλιομέτρων είναι πολύ μεγαλύτερη από τα συστήματα Patriot που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ ή τοπικά κατασκευασμένα συστήματα IRIS-T SLM που χρησιμοποιούνται τώρα από τη Γερμανία.
Η εταιρεία διαφημίζει επίσης το μαχητικό drone Heron TP στο περίπτερο της στο Βερολίνο, το οποίο έχει χρησιμοποιήσει ο ισραηλινός στρατός στη Γάζα.
Δεν βλέπουν όλες οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις με καλό μάτι την εκστρατεία πωλήσεων της IAI.
Η Γαλλία, που επιφυλάσσεται εδώ και καιρό να υπογράψει συμφωνίες όπλων με ξένες εταιρείες, απάντησε στην επίθεση του Ισραήλ στη Ράφα απαγορεύοντας σε Ισραηλινούς εργολάβους να εμφανιστούν στην έκθεση όπλων Eurosatory στο Παρίσι αυτόν τον μήνα.
Η Γερμανία είναι πολύ πιο φιλικό έδαφος για τους Ισραηλινούς κατασκευαστές όπλων. Περιοδεύοντας στην αεροπορική έκθεση του Βερολίνου, ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς επισκέφτηκε την περίτεχνη έκθεση της εταιρείας - μια χειρονομία υποστήριξης για έναν εργολάβο που γρήγορα έγινε μεγάλο μέρος των αμυντικών σχεδίων της Γερμανίας. Στο περίπτερο, κυβερνητικοί αξιωματούχοι και στρατιωτικοί είχαν την ευκαιρία να δουν ένα μοντέλο αναχαιτιστή Arrow-3 σε φυσικό μέγεθος.
Παρά τη γαλλική αντίθεση, το Βερολίνο έχει καταστήσει το Arrow-3 βασικό μέρος της πρωτοβουλίας αεράμυνας Sky Shield της οποίας ηγείται, στην οποία 21 χώρες σχεδιάζουν να προμηθευτούν και να αναπτύξουν από κοινού συστήματα αεράμυνας για την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων που κατασκευάζονται από χώρες εκτός ΝΑΤΟ.
Παρά την αυξημένη ζήτηση στο Ισραήλ για αναχαιτιστές της IAI, ο Λέβι επιμένει ότι η εταιρεία του θα παραδώσει τα συστήματα που έχει παραγγείλει το Βερολίνο έως το 2025.
«Δεν υπάρχει ολίσθηση στο χρονοδιάγραμμα», είπε.