ΚΟΣΜΟΣ

ΗΠΑ: Νεκρός υπάλληλος της Boeing που κατέθετε στοιχεία κατά της εταιρίας

Αεροπλάνο  Boeing (ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ)

AP Photo/Ted S. Warren, File

Νεκρός βρέθηκε στις ΗΠΑ πρώην υπάλληλος της Boeing o οποίος είχε εκφράσει ανησυχίες για τις προδιαγραφές στην αλυσίδα παραγωγής και είχε στραφεί νομικά κατά της εταιρείας.

Ο Τζον Μπάρνετ εργαζόταν για την Boeing για 32 χρόνια μέχρι την συνταξιοδότησή του το 2017 για λόγους υγείας.

Αυτό που προκαλεί αίσθηση είναι ότι πριν από το θάνατό του έδινε αποδεικτικά στοιχεία σε αγωγή κατά της εταιρίας.

Η εταιρία δήλωσε ότι ο θάνατος του προκάλεσε θλίψη. Σύμφωνα με τον ιατροδικαστή ο 62χρονος πέθανε από τραύμα το οποίο προκάλεσε ο ίδιος στον εαυτό του στις 9 Μαρτίου. Από το 2010 εργαζόταν ως υπεύθυνος ποιότητας στο εργοστάσιο στο βόρειο Τσάρλεστον όπου γίνεται η παραγωγή του 787 Dreamliner.

Το 2019 ο Μπάρνετ είχε πει στο BBC ότι υπό πίεση εργαζόμενοι εσκεμμένα τοποθετούσαν μέρη που δεν τηρούσαν τις προδιαγραφές στη γραμμή παραγωγής.

Ακόμη ανέφερε ότι είχε εντοπίσει σοβαρά προβλήματα με τα συστήματα οξυγόνου που θα μπορούσε να σημαίνει ότι μία στις τέσσερις μάσκες οξυγόνου δεν θα λειτουργούσε σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.

Ακόμη ανέφερε ότι πολύ γρήγορα από τότε που ξεκίνησε να εργάζεται στο εργοστάσιο της Νοτίου Καρολίνας του γεννήθηκαν ανησυχίες για τις πιέσεις στην αλυσίδα παραγωγής προκειμένου να κατασκευαστεί ένα αεροπλάνο σε βάρος της ασφάλειας.

Αργότερα αποκάλυψε ότι εργαζόμενοι απέτυχαν να ακολουθήσουν διαδικασίες με στόχο τον εντοπισμό υλικού στο εργοστάσιο με αποτέλεσμα να χαθούν ελαττωματικά μέρη.

Διαβάστε ακόμη Boeing: Πώς ο γίγαντας των αιθέρων έπεσε από τα ψηλά στα χαμηλά

Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις, όπως κατήγγειλε, μηχανικά μέρη που είχαν πεταχθεί στα σκουπίδια χρησιμοποιούνταν τελικά για να αποφευχθούν καθυστερήσεις στη γραμμή παραγωγής.

Υποστήριξε ότι ενημέρωσε τα διευθυντικά στελέχη αλλά δεν αναλήφθηκε κάποια δράση.

Η εταιρεία αρνείται τις κατηγορίες, αλλά μία έκθεση του 2017 από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) δέχθηκε κάποιες από τις ανησυχίες του.

Η έκθεση κατέληξε ότι δεν ήταν γνωστό που βρίσκονταν 53 μηχανικά μέρη που δεν τηρούσαν τις προδιαγραφές και τα οποία θεωρούνταν χαμένα.

Όσο για το θέμα με τις μάσκες οξυγόνου η εταιρεία είπε ότι το 2017 είχαν διαπιστωθεί κάποια προβλήματα αλλά αρνήθηκε ότι κάποιες από αυτές τοποθετήθηκαν σε αεροσκάφη.

Αμέσως μετά την συντασξιοδότηση του κινήθηκε νομικά κατά της Boeing.

O Μπάρνετ την κατηγόρησε ότι δυσφήμισε τον χαρακτήρα του και εμπόδισε την καριέρα του εξαιτίας των ζητημάτων που επισήμανε - κατηγορίες που απέρριψε η Boeing.

Κατά τη στιγμή του θανάτου του, ο Μπάρνετ βρισκόταν στο Τσάρλεστον για νομικές συνεντεύξεις που σχετίζονταν με την υπόθεση αυτή.

Ήταν προγραμματισμένο να υποβληθεί σε περαιτέρω ανάκριση το Σάββατο (9/3). Όταν δεν εμφανίστηκε, έγιναν έρευνες στο ξενοδοχείο του.

Βρέθηκε τελικά νεκρός μέσα στο αυτοκίνητό του στον πάρκινγκ του ξενοδοχείου.

Δύσκολες ώρες για τη Boeing

Ο θάνατός του έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία τα πρότυπα παραγωγής τόσο της Boeing όσο και του βασικού προμηθευτή της Spirit Aerosystems βρίσκονται στο μικροσκόπιο.

Αφορμή το περιστατικό όταν μια αχρησιμοποίητη πόρτα εξόδου κινδύνου ανατινάχθηκε από ένα ολοκαίνουργιο Boeing 737 Max λίγο μετά την απογείωση από το Διεθνές Αεροδρόμιο του Πόρτλαντ.

Μια προκαταρκτική έκθεση από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ υπέδειξε ότι τέσσερις βασικοί κοχλίες, σχεδιασμένοι να συγκρατούν την πόρτα με ασφάλεια στη θέση της, δεν είχαν τοποθετηθεί.

Την περασμένη εβδομάδα, η FAA δήλωσε ότι σε έλεγχο έξι εβδομάδων στην εταιρεία διαπιστώθηκαν «πολλαπλές περιπτώσεις όπου η εταιρεία φέρεται να μην συμμορφώθηκε με τις απαιτήσεις ελέγχου ποιότητας κατασκευής».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης