Πιθανότερη τώρα η έκρηξη ως αιτία για την πτώση του ρωσικού αεροσκάφους
Ανανεώθηκε:
Το σενάριο της κατάρριψης του ρωσικού αεροσκάφους της Metrojet από κάποιον εκρηκτικό μηχανισμό κερδίζει έδαφος τις τελευταίες ώρες και ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για την εξεύρεση των αιτιών της συντριβής του που οδήγησε στο θάνατο 224 ανθρώπους που είχαν απογειωθεί από το αιγυπτιακό θέρετρο Σαρμ ελ Σέιχ με προορισμό την Αγία Πετρούπολη.
Η βρετανική κυβέρνηση ανέφερε το απόγευμα της Τετάρτης ότι καθώς έρχονται στο φως περισσότερες πληροφορίες, υπάρχουν ανησυχίες ότι το αεροπλάνο κατερρίφθη από "εκρηκτικό μηχανισμό", προληπτικός λόγος για τον οποίο η κυβέρνηση αποφάσισε ότι οι πτήσεις που θα αναχωρούσαν για το Σαρμ ελ Σέιχ θα καθυστερήσουν.
Και αυτό για να δοθεί η χρονική δυνατότητα σε Βρετανούς εμπειρογνώμονες που ταξιδεύουν προς τον αιγυπτιακό θέρετρο να εξετάσουν μέτρα ασφαλείας στο τοπικό αεροδρόμιο.
Η συρραφή των σημερινών πληροφοριών γύρω από το τραγικό δυστύχημα ξεκίνησε από την αποκάλυψη ότι η ουρά του μοιραίου Airbus εντοπίστηκε πέντε χιλιόμετρα από το σημείο της συντριβής και το κυρίως μέρος της ατράκτου, με το ογκώδες κομμάτι να μην φέρνει σημάδια από φωτιά.
Ωστόσο, το κρατικό ρωσικό δίκτυο Russia 24, μετέδωσε ότι οι ερευνητές δεν είχαν εντοπίσει μέχρι το πρωί ίχνη εκρηκτικού μηχανισμού στα συντρίμμια.
Την ίδια ώρα, πηγή της ρωσικής υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ανέφερε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο η καταστροφή να προκλήθηκε από αντικείμενο που βρισκόταν μέσα στο αεροσκάφος.
"Υπάρχουν δύο εκδοχές που βρίσκονται τώρα υπό εξέταση: να υπήρχε κάτι τοποθετημένο μέσα (στο αεροσκάφος) ή να υπήρξε τεχνική βλάβη. Το αεροσκάφος δεν μπορεί έτσι απλά να ανατινάχθηκε στον αέρα—κάτι πρέπει να συνέβη. Το πλήγμα από πύραυλο μοιάζει απίθανο, δεν υπάρχουν ενδείξεις για κάτι τέτοιο", είπε η πηγή αυτή σύμφωνα με το ΑΠΕ.
"Πιθανή λάθος επιδιόρθωση του τμήματος της ουράς"
Όπως δήλωσε η ειδικός του CNN στην αεροπλοΐα και πρώην γενική επιθεωρητής του αμερικανικού υπουργείου Μεταφορών, Μέρι Σκιάβο, η απόσταση αυτή των πέντε χιλιομέτρων θα μπορούσε να είναι καταδεικτική ειδικά δεδομένου του ότι η ουρά του αεροσκάφους είχε νωρίτερα υποστεί ζημιά.
Σύμφωνα με στοιχεία πτήσεων, η ίδια ουρά είχε χτυπήσει σε αεροδιάδρομο στην προσπάθεια προσγείωσης στο Κάιρο το 2001 και απαιτήθηκε επιδιόρθωση, όταν άνηκε στον στόλο της λιβανέζικης εταιρείας, Middle East Airlines.
Σύμφωνα με την Σκιάβο, κάτι θα μπορούσε να πήγε στραβά με τη διαδικασία της επιδιόρθωσης μετά το χτύπημα της ουράς και πρόσθεσε ότι κάποτε εργάστηκε σε διερεύνηση δυστυχήματος κατά το οποίο ουρά αεροσκάφους που δεν είχε διορθωθεί σωστά οδήγησε σε συντριβή το αεροσκάφος δυο δεκαετίες αργότερα.
"Μια κακή επισκευή είναι σαν μια βόμβα με ωρολογιακό μηχανισμό, γιατί από τη στιγμή που είναι πάνω στο αεροπλάνο, μένει με το αεροπλάνο για πάντα", εξήγησε.
Ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Αντρέι Αβεριγιάνοφ εξήγησε από τη μεριά του ότι το αεροπλάνο είχε πληγεί το 2001 αλλά μόλις το 2013 είχε περάσει από έλεγχο για ραγίσματα και το χρονικό διάστημα μέχρι τη μέρα της συντριβής δεν έφθανε για να αναπτυχθούν τέτοια σε τόσο μεγάλο βαθμό.
Το μοιραίο Airbus κατασκευάστηκε το 1997 και είχε 56.000 ώρες πτήσεις και έχοντας πετάξει περίπου 21.000 φορές.
Σύμφωνα με το δίκτυο Fontaka στην Αγία Πετρούπολη, οι ιατροδικαστές που προσπαθούν να ταυτοποιήσουν τα 224 θύματα της τραγωδίας έχουν διαχωρίσει τους τύπους των τραυμάτων σε δυο κατηγορίες: τραυματισμούς από την πτώση και τραυματισμούς που συνδέονται με μια έκρηξη που διαπιστώνεται με μεταλλικά κομμάτια μέσα σε σώματα.
Από την άλλη, το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Tass επικαλούμενο ρωσική πηγή στην έρευνα μετέδωσε ότι Ρώσοι και Αιγύπτιοι ειδικοί δεν είχαν βρει κάποιο τραύμα προερχόμενο από έκρηξη στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης των πτωμάτων.
Ιατρική πηγή από το όρος Σινά ανέφερε στο CNN ότι τα περισσότερα πτώματα που ανακτήθηκαν από το μέρος της συντριβής ήταν ανέπαφα.
"Θα έφτανε και μια μικρή έκρηξη για να σπάσει το σκαρί"
Ο πρώην ερευνητής δυστυχημάτων στην Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπλοΐας των ΗΠΑ, Ντέιβιντ Σούσι που συνεργάζεται με το CNN ως αναλυτής ασφαλείας, υποστήριξε ότι αυτό δεν ακυρώνει την πιθανότητα να σημειώθηκε τελικά μια έκρηξη.
"Μια έκρηξη δεν θα χρειαζόταν να είναι πολύ μεγάλη για να σπάσει το σκαρί του αεροσκάφους", είπε χαρακτηριστικά.
Την Τετάρτη, το ρωσικό υπουργείο Εκτάκτων Καταστάσεων ενημέρωσε ότι η ζώνη έρευνας στην Αίγυπτο είχε διευρυνθεί στα 40 τετραγωνικά χιλιόμετρα ενώ νωρίτερα οι αιγυπτιακές αρχές είχαν διαβεβαιώσει ότι η ζώνη αυτή ήταν της τάξης των 20 χιλιομέτρων.
Αξιωματούχοι της Αιγύπτου πάντως έχουν ενημερώσει ότι ολοκληρώνουν πρώτα την δουλειά στο πεδίο της συντριβής και κατόπιν θα συνεχίσουν να ερευνούν τα στοιχεία στα "μαύρα κουτιά". Οι ειδικοί ξεκίνησαν την ανάκτηση των στοιχείων από τα ειδικά μηχανήματα τη Δευτέρα, σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας της χώρας.
Ωστόσο, το πρακτορείο Interfax μετέδωσε ότι ανώνυμη πηγή στο Κάιρο ανέφερε ότι ο καταγραφέας ήχου από το κόκπιτ έχει μερικώς καταστραφεί και πιάνει "μη αντιπροσωπευτικούς ήχους" τη στιγμή που το αεροσκάφους εξαφανίστηκε.
Είπε ειδικότερα η πηγή ότι κάτι "απρόβλεπτο" συνέβη "στη στιγμή" και αυτό ήταν και ο λόγος που οι πιλότοι απέτυχαν να στείλουν σήμα κινδύνου.
Οι αντάρτες του Ισλαμικού Κράτους, πάντως, έχουν εμφανιστεί να αναλαμβάνουν την ευθύνη για την πτώση του αεροσκάφους σε ανακοίνωσή τους το Σάββατο αλλά αξιωματούχοι της Αιγύπτου και της Ρωσίας έχουν απορρίψει τον ισχυρισμό.