ΚΟΣΜΟΣ

Ουκρανία: Εικονική «περιήγηση» στα συντρίμμια του Antonov An-225 Mriya

Ουκρανία: Εικονική «περιήγηση» στα συντρίμμια του Antonov An-225 Mriya
Τα συντρίμμια του Antonov An-225 Mriya, του μεγαλύτερου αεροπλάνου στον κόσμο, που καταστράφηκε κατά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, όπως καταγράφηκε από την πλατφόρμα 360war.in.ua 360war.in.ua/ Dmytro Malyshev

Τη δυνατότητα για μια εικονική περιήγηση στα συντρίμμια του Antonov An-225 Mriya, το μεγαλύτερο αεροπλάνο στον κόσμο, το οποίο καταστράφηκε κατά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, δίνει η διαδικτυακή πλατφόρμα 360war.in.ua -μια κραυγή υπέρ του τερματισμού του πολέμου στην Ουκρανία.

Όπως σημειώνεται στην πλατφόρμα, το Antonov An-225 Mriya (στα Ουκρανικά σημαίνει «Όνειρο»), το μεγαλύτερο και το πιο ισχυρό αεροπλάνο στον κόσμο, κατασκευάστηκε το 1988, ενώ χρειάστηκε μια σύντομη περίοδος ρεκόρ 3,5 ετών για την ανάπτυξή του. Στις 21 Δεκεμβρίου 1988 το αεροπλάνο πέταξε για πρώτη φορά και έκτοτε σημείωσε πάνω από 240 παγκόσμια και εθνικά ρεκόρ που έχουν καταγραφεί στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες.

Στις 27 Φεβρουαρίου 2022, ως αποτέλεσμα αεροπορικής επίθεσης από ρωσικά στρατεύματα στο αεροδρόμιο Χοστόμελ, το θρυλικό αεροπλάνο καταστράφηκε.

Πριν από τη ρωσική εισβολή, το Mriya έκανε συχνά σημαντικές ανθρωπιστικές πτήσεις: παραδίδοντας φάρμακα και προστατευτικό εξοπλισμό που απαιτούνται για την καταπολέμηση του κορωνοϊού σε όλο τον κόσμο, παραδίδοντας δώρα Χριστουγέννων σε άτομα με AIDS στην Αφρική, μεταφέροντας ανθρωπιστική βοήθεια στα θύματα του σεισμού στην Ιαπωνία.

Σύμφωνα με προκαταρκτικές εκτιμήσεις, η αποκατάσταση του «Mriya» θα κοστίσει περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια και θα διαρκέσει περίπου 5 χρόνια.

Ο ιδρυτής της πλατφόρμας και του στούντιο γραφιστικής Remarker Taras Volyanyuk σε συνέντευξή του στο CNN Greece, εξήγησε πως το έργο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μην είναι απελευθερωμένο από συναισθηματισμούς και να είναι αληθινό:

Από τη ζωή στο θάνατο: Η καταστροφή στις πόλεις της Ουκρανίας μέσα από φωτογραφίες 360°

Το αεροπλάνο που πλέον έχει μετατραπεί σε συντρίμμια, είναι κάτω από ένα υπόστεγο αεροσκαφών, όπου βρισκόταν για συντήρηση κατά τη στιγμή της ρωσικής εισβολής.

Το αεροδρόμιο είναι γεμάτο με κατεστραμμένα ρωσικά στρατιωτικά οχήματα, όπως φορτηγά, τανκς, τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού και χρησιμοποιημένα πυρομαχικά.

Η καταστροφή του AN-225 ήταν μια συμβολική απώλεια στην αρχή της σύγκρουσης.

Το αεροσκάφος, που αρχικά κατασκευάστηκε για να υποστηρίξει το σοβιετικό πρόγραμμα διαστημικών λεωφορείων της δεκαετίας του 1980, ήταν σύμβολο υπερηφάνειας για την Ουκρανία.

Η καταστροφή του αποτέλεσε ένα σοκ στον κόσμο της αεροπορίας, καθώς το αεροσκάφος είχε αναγνωριστεί ως ένα θαύμα της σύγχρονης εναέριας μηχανικής, προσελκύοντας τακτικά πλήθη τόσο στις αεροπορικές εκθέσεις όσο και στις καθημερινές αποστολές φορτίου σε όλο τον κόσμο.

Αμέσως μετά τις αναφορές για την καταστροφή του, οι ουκρανικές αρχές υποσχέθηκαν να ανακατασκευάσουν το αεροπλάνο, λέγοντας ότι η Ρωσία θα αναγκαστεί να καλύψει το κόστος των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ανακατασκευή του.

«Η Ρωσία μπορεί να έχει καταστρέψει τη "Mriya" μας. Αλλά δεν θα μπορέσουν ποτέ να καταστρέψουν το όνειρό μας για ένα ισχυρό, ελεύθερο και δημοκρατικό ευρωπαϊκό κράτος. Θα επικρατήσουμε!» έγραψε τότε στο Twitter ο υπουργός Εξωτερικών της Ουκρανίας Ντμίτρο Κουλέμπα.

Ήταν το δημοφιλέστερο αεροπλάνο στον κόσμο της αεροπορίας και προσέλκυε μεγάλα πλήθη όπου και να ταξίδευε, ιδίως όταν έκανε εμφάνιση σε εκθέσεις.

Μέχρι σήμερα, το Μρία παραμένει το βαρύτερο αεροσκάφος που κατασκευάστηκε ποτέ. Έχει έξι κινητήρες turbofan, και μπορεί να μεταφέρει βάρος 250 τόνων. Έχει επίσης το μεγαλύτερο άνοιγμα φτερών.

Ένα στο είδος του, το αεροσκάφος ήταν το μοναδικό που κατασκεύασε η εταιρεία Antonov.