ΚΟΣΜΟΣ

Κορωνοϊός: Η εναέρια επιβατική κίνηση καταγράφει τη μεγαλύτερη πτώση από την 11η Σεπτεμβρίου

Κορωνοϊός: Η εναέρια επιβατική κίνηση καταγράφει τη μεγαλύτερη πτώση από την 11η Σεπτεμβρίου
(AP Photo/Gene J. Puskar)

Η εναέρια επιβατική κίνηση, που έχει πληγεί από την πανδημία της νόσου Covid-19, κατέγραψε πτώση 14,1% παγκοσμίως τον Φεβρουάριο, σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν, ανακοίνωσε σήμερα η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).

«Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση της κίνησης από την 11η Σεπτεμβρίου, που αντανακλά την καταβύθιση του αριθμού πτήσεων εσωτερικού στην Κίνα και τη βίαιη πτώση της παγκόσμιας ζήτησης από και προς την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, εξαιτίας της εξάπλωσης του ιού Covid-19 και των ταξιδιωτικών περιορισμών που έχουν επιβληθεί από τις κυβερνήσεις», εξηγεί η IATA σε ένα δελτίο Τύπου.

Η πτώση 14,1% της παγκόσμιας αεροπορικής επιβατικής κίνησης (εξωτερικού και εσωτερικού) είναι «σοβαρή, όμως για τους μεταφορείς της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού, η πτώση είναι 41%. Και αυτό αναμένεται να επιδεινωθεί», επισήμανε ο γενικός διευθυντής της IATA Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ, σε ένα δελτίο Τύπου.

«Πρόκειται, αναμφίβολα, για τη σοβαρότερη κρίση που ο κλάδος έχει ποτέ γνωρίσει» τόνισε.

Η επιβατική κίνηση εξωτερικού κατέγραψε επίσης μεγάλη πτώση, 10,1% τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση από την επιδημία του Σοβαρού Οξέος Αναπνευστικού Συνδρόμου (SARS), που προκάλεσε τον θάνατο 774 ανθρώπων παγκοσμίως το 2002-2003.

Τον Φεβρουάριο, με εξαίρεση τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες (+0,2%) και εκείνες της Μέσης Ανατολής (+1,6%), όλες οι άλλες κατέγραψαν πτώση στην επιβατική κίνηση εξωτερικού.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Ασίας-Ειρηνικού είδαν την επιβατική κίνησή τους για το εξωτερικό να κατακρημνίζεται κατά 30,4% τον Ιανουάριο, σε ετήσια βάση. Οι μεταφορείς της Βόρειας Αμερικής ανακοίνωσαν πτώση -2,8%, της Αφρικής -1,1% και της Λατινικής Αμερικής -0,4%.

Σε σχέση με την επιβατική κίνηση εσωτερικού, μειώθηκε κατά 20,9% τον Φεβρουάριο σε ετήσια βάση, έχοντας παρασυρθεί από την κατάρρευση της κινεζικής εναέριας κυκλοφορίας (-83,6%), τη μεγαλύτερη πτώση από τότε που η ΙΑΤΑ άρχισε να παρακολουθεί την αγορά το 2000.