Συναγερμός για το Boeing 737 MAX 8: Η μία μετά την άλλη οι αεροπορικές καθηλώνουν το μοιραίο μοντέλο
Μετά την Κίνα και η Αιθιοπία αποφάσισε να καθηλώσει στο έδαφος τα αεροσκάφη τύπου Boeing 737 MAX 8, μετά το αεροπορικό δυστύχημα, χθες, στην Αντίς Αμπέμπα που κόστισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους.
Όπως τόνισαν οι αρχές της Κίνας, η αξιοποίηση των Boeing 737 MAX 8 θα επαναληφθεί αφού επιβεβαιωθεί από τις αμερικανικές αρχές και από την κατασκευάστρια εταιρεία Μπόινγκ ότι «ελήφθησαν μέτρα για να υπάρξουν αποτελεσματικές εγγυήσεις για την ασφάλεια των πτήσεων», τόνισε η κινεζική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα.
Επικαλούμενη τη συντριβή της Κυριακής, καθώς και εκείνη άλλου αεροσκάφους του ίδιου τύπου που ανήκε στην ινδονησιακή εταιρεία Lion Air τον Οκτώβριο, η υπηρεσία διευκρίνισε πως η αναστολή τίθεται σε ισχύ σήμερα στις 18:00 τοπική ώρα (12:00 ώρα Ελλάδας).
Λίγες ώρες μετά την Κίνα, και οι Αιθιοπικές Αερογραμμές αποφάσισαν να καθηλώσουν στο έδαφος τα Boeing Co 737 MAX 8 του στόλου της, όπως ενημέρωσε η εταιρεία με ανάρτηση στον λογαριασμό της στο Twitter.
«Μολονότι δεν γνωρίζουμε ακόμη τα αίτια της συντριβής, αποφασίσαμε να κρατήσουμε στο έδαφος τον συγκεκριμένο στόλο αεροσκαφών μας ως μέτρο επιπλέον προφυλάξεων», σημειώνει η αεροπορική εταιρεία.
Ο αιθιοπικός αερομεταφορέας διαθέτει άλλα τέσσερα 737 MAX 8, εξόν του αεροσκάφους που συνετρίβη χθες, σύμφωνα με την ιστοσελίδα παρακολούθησης τροχιάς αεροπλάνων FlightRadar 24.
Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, ένα Μπόινγκ 737 MAX 8 συνετρίβη μερικά λεπτά μετά την απογείωσή του, εξέλιξη που εγείρει νέα ερωτήματα για αυτό το αεροσκάφος, που θεωρείται πολύ σημαντικό για την αμερικανική βιομηχανία.
Και οι 157 επιβαίνοντες, επιβάτες και μέλη του πληρώματος, στην πτήση των Αιθιοπικών Αερογραμμών σκοτώθηκαν χθες, επιβεβαίωσε η εταιρεία.
Η νέα τραγωδία ακολούθησε εκείνη της Lion Air στα τέλη Οκτωβρίου, όταν το αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων της ινδονησιακής εταιρίας χαμηλού κόστους κατέπεσε στη θάλασσα ανοικτά της Ιάβας με αποτέλεσμα να χαθούν 189 ανθρώπινες ζωές.
«Δεδομένου του ότι τα δύο αεροπορικά δυστυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν Μπόινγκ 737 MAX 8 που είχαν παραδοθεί πρόσφατα έγιναν αμφότερα κατά τη φάση της απογείωσης, παρουσιάζουν ορισμένες ομοιότητες», επισήμανε η κινεζική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αιτιολογώντας την απόφασή της.
Η Μπόινγκ και η ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία Airbus ανταγωνίζονται σκληρά για την κυριαρχία στην κινεζική αγορά, τη δεύτερη μεγαλύτερη του κόσμου, που αναμένεται να γίνει μέσα στη δεκαετία του 2020 η μεγαλύτερη, ξεπερνώντας αυτή των ΗΠΑ, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Η εντολή της κινεζικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας συνάδει με την πολιτική μηδενικής ανοχής που επιδεικνύει ως προς τους πιθανούς κινδύνους για την ασφάλεια των πτήσεων.
Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες έχουν στους στόχους τους 96 αεροσκάφη 737 MAX.
Ένας Αμερικανός αξιωματούχος, που μίλησε στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς υπό τον όρο να μην κατονομαστεί, ανέφερε πως η Ουάσινγκτον δεν σχεδιάζει να επιβάλει το ίδιο μέτρο, διότι δεν γνωρίζει ακόμη τα αίτια των δύο δυστυχημάτων και διότι το ιστορικό της Μπόινγκ ως προς την ασφάλεια είναι καλό.
Στο μεταξύ η Singapore Airlines, μια θυγατρική της οποίας, η SilkAir, εκτελεί πτήσεις με 737 MAX, ανέφερε ότι παρακολουθεί στενά την κατάσταση αλλά τα αεροσκάφη του τύπου θα συνεχίσουν να πετούν κανονικά. Οι αρχές της Ινδονησίας ανέφεραν ότι επιτηρούν τις εταιρείες που εκτελούν πτήσεις με τα 737 MAX, ιδίως τη Λάιον και την Garuda, αλλά δεν σχεδιάζουν να καθηλώσουν τα αεροσκάφη αυτά στο έδαφος.