«Επιχείρηση» με… μάρκετινγκ και διαφήμιση το εμπόριο κοκαΐνης στην Ευρώπη
Όλο και περισσότερες συμμορίες δραστηριοποιούνται στο εμπόριο κοκαΐνης, στο οποίο άλλοτε κυριαρχούσε η μαφία, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί και η εγκληματικότητα που συνδέεται με το εμπόριο και διακίνηση ναρκωτικών.
Στην Ευρώπη εισάγονται όλο και μεγαλύτερες ποσότητες καθαρής κοκαΐνης, προερχόμενες κυρίως από τη Λατινική Αμερική και ειδικότερα την Κολομβία, την μεγαλύτερη χώρα παραγωγής. Έτσι, στο «παιχνίδι» έχουν εισέλθει και νέοι παίκτες, από το Μαρόκο και τα Βαλκάνια, οι οποίοι στήνουν τις δικές τους γραμμές λαθρεμπορίου απευθείας από τους παραγωγούς.
Αυτή η «απελευθέρωση» του εμπορίου κοκαΐνης χαρακτηρίζεται πλέον από ταχύτερες διαδικασίες, αφού μπορεί κανείς να προμηθευτεί κοκαΐνη οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή, όπως επισημαίνεται σε αναφορά της ευρωπαϊκής υπηρεσίας ναρκωτικών.
Οι τιμές, επίσης, διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα, ο ανταγωνισμός, ωστόσο, ανάμεσα στις συμμορίες είναι μεγαλύτερος.
Η εμφάνιση περισσότερων συμμοριών έχει δημιουργήσει και νέες μεθόδους μάρκετινγκ και διακίνησης, όπως μέσω κούριερ, οι οποίοι παραδίδουν την κοκαΐνη απευθείας σε καταναλωτές που τους καλούν μέσω ειδικών τηλεφωνικών κέντρων.
Τέτοιες υπηρεσίες κούριερ υπάρχουν στη Βρετανία, τη Γαλλία και το Βέλγιο, όπου οι αγοραστές έρχονται σε επικοινωνία με τηλεφωνικά κέντρα που βρίσκονται σε Ισπανία και δυτικά Βαλκάνια.
«Αυτές οι νέες μέθοδοι, που αντανακλούν την ‘απελευθέρωση’ του εμπορίου κοκαΐνης, είναι καθαρά σημάδια μιας ανταγωνιστικής αγοράς, στην οποία οι έμποροι πρέπει να προωθήσουν επιπλέον υπηρεσίες εκτός του ίδιου του προϊόντος, όπως η γρήγορη παράδοση οπουδήποτε, ανά πάσα στιγμή», σημειώνεται στην αναφορά.
Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει και οι παραδοσιακές διαδρομές διακίνησης από την Ιβηρία, σε μεγάλα λιμάνια στο Βέλγιο, τη Γαλλία και τη Γερμανία.
Το λιμάνι της Αμβέρσας είναι τώρα το μεγαλύτερο και μοναδικό σημείο εισόδου κοκαΐνης στην Ευρώπη. Το 2017 κατασχέθηκαν εκεί 41 τόνοι του ναρκωτικού, ενώ το 2016 κατασχέθηκαν 70, 9 τόνοι σε όλη την Ευρώπη.
Στην αναφορά γίνεται προειδοποίηση ότι οι νέες διαδρομές διακίνησης μέσω λιμανιών, μπορεί να συνιστούν μόνο «την κορυφή του παγόβουνου, καθώς άλλες οδοί και μέθοδοι διακίνησης, όπως μέσω ιδιωτικών αεροπλάνων, μπορεί απλά να μην έχουν ακόμα εντοπιστεί».