Οι Θεσσαλονικείς δυσαρεστημένοι από το σύστημα υγείας
Σφόδρα δυσαρεστημένοι από το δημόσιο σύστημα υγείας, δηλώνουν οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι όπως όλα δείχνουν, έχουν ξεχάσει για τα καλά την πρόληψη και επισκέπτονται τον γιατρό (ιδιώτη), μόνο σε άκρως επείγουσες περιπτώσεις.
Τον γιατρό δε αυτόν, τον αναζητούν από φίλους και γνωστούς, πράγμα που υποδηλώνει ότι το κοινωνικό δίκτυο στην Ελλάδα (και δη το οικογενειακό και φιλικό) εξακολουθεί να είναι ακόμη, πολύ ισχυρό.
Τα συμπεράσματα αυτά προέκυψαν από έρευνα που υλοποίησε ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, στην οποία διαπιστώνεται ότι οι άνθρωποι στην συμπρωτεύουσα, είναι πολύ δυσαρεστημένοι από τη δημόσια υγεία.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία to the point και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Δημήτρη Κατσαντώνη, για λογαριασμό του ΙΣΘ.
Αναφορικά με το κόστος των δημόσιων υπηρεσιών τα τελευταία δύο χρόνια, οι κάτοικοι εκτιμούν ότι σε ποσοστό 43% έχει αυξηθεί, ενώ σε ποσοστό μόλις 14% έχει ελαττωθεί.
Αλλά και ο οικογενειακός γιατρός της πολλά υποσχόμενης μεταρρύθμισης της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, έχει μπει στο στόχαστρο θετικά όμως αυτή τη φορά, καθώς οι πολίτες εκτιμούν σε ποσοστό 48% ότι η υποχρεωτική επίσκεψη σε αυτόν, θα βελτιώσει την υπάρχουσα κατάσταση.
Ο ΕΟΠΠΥ από την άλλη πλευρά, αναδεικνύεται σε ασφαλιστικό φορέα- ομπρέλα- για όλους τους πολίτες, αφού το 72% έχει κάνει χρήση των διαδικασιών του, όπως Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση, ραντεβού κλπ. Σε ποσοστό δε 39,4% οι πολίτες αξιολογούν θετικά τις υπηρεσίες του Οργανισμού, ενώ το 11,9% μάλλον αρνητικά.
Όπως σχολιάζει ο πρόεδρος του ΙΣΘ Αθανάσιος Εξαδάκτυλος "Μακριά από ιδεοληψίες και αγκυλώσεις, κομματικού ή άλλου χαρακτήρα, ο επιστημονικός μας φορέας, είναι από τους λίγους σε όλη τη χώρα που διεξάγει τέτοιου είδους έρευνες τα αποτελέσματα των οποίων δημοσιοποιούμε άμεσα. Όπως φαίνεται από τις κάρτες της δημοσκόπησης, οι περισσότεροι Θεσσαλονικείς είναι δυσαρεστημένοι από τις υπηρεσίες υγείας στη χώρα μας σε ποσοστό 52,2%. Επίσης η δυσαρέσκεια για τη δημόσια υγεία φθάνει το 59% ενώ το 63% λέει ότι έχει... χειροτερεύσει τα τελευταία δύο χρόνια! Στο μεγάλο θέμα του οικογενειακού γιατρού, οι πολίτες περιμένουν πολλά, ωστόσο η συμμετοχή στη νέα αυτή δομή που επιχειρεί το υπουργείο υγείας –Όχι με τόσο μεγάλη επιτυχία μέχρι στιγμής- είναι μηδαμινή!"
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Νίκος Νίτσας πρόσθεσε μεταξύ άλλων: "Σε σοβαρό πρόβλημα υγείας, ένα ποσοστό 55,4% καταφεύγει και προτιμά τον ιδιωτικό φορέα, τους ιδιώτες γιατρούς και τα ιδιωτικά ιατρεία! Ιδιαίτερη σημασία έχει το κόστος των υπηρεσιών που έχει αυξηθεί τα τελευταία δύο χρόνια (όπως εκτιμούν οι ερωτηθέντες). Υπάρχουν κι αυτοί που έχουν επιλέξει την ιδιωτική ασφάλιση, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τα τεράστια προβλήματα του δημόσιου τομέα τα τελευταία χρόνια!" Ο κ. Νίτσας είπε ακόμη ότι "ο ΙΣΘ είναι από τους λίγους επιστημονικούς φορείς σε όλη τη χώρα που συνεχίζει να διερευνά τις σχέσεις ασθενών, γιατρών και δημοσίων υπηρεσιών σε μια ουσιαστική προσπάθεια να τις βελτιώσει και να συνδράμει στη... "θεραπεία". Θέλω να τονίσω κι εγώ ότι οι προσδοκίες που έχουν καλλιεργηθεί για τον οικογενειακό γιατρό είναι πολύ μεγάλες και εκτιμώ... ανεδαφικές! Ως πολίτης αλλά και ως επιστήμονας ελπίζω να μην απογοητευθούν και να μην προδοθούν πάλι οι πολίτες από εξαγγελίες, αυταπάτες, ψευδαισθήσεις και καλές προθέσεις. Εμείς στον ΙΣΘ οφείλουμε να διαγνώσουμε το πρόβλημα και να προλάβουμε τη θεραπεία, ακόμη και αν ο ασθενής δεν πιστεύει ότι βρίσκεται στην εντατική και κινδυνεύει..."