ΕΛΛΑΔΑ

Πρωτιά για την Ελλάδα στις θαλάσσιες μεταφορές πετρελαίου

Πρωτιά για την Ελλάδα στις θαλάσσιες μεταφορές πετρελαίου
GETTY IMAGES/ ideal image/ David McNew / Staff

Καμία άλλη χώρα δεν επωφελείται τόσο όσο η Ελλάδα από τις θαλάσσιες μεταφορές πετρελαίου που αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν οι ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες. Το αποτέλεσμα αυτό προκύπτει από στοιχεία που συγκέντρωσε η λονδρέζικη εταιρεία Vessels Value και βρίσκονται στη διάθεση της γερμανικής εφημερίδας "Die Welt".

Συγκεκριμένα, μετά την άρση των κυρώσεων κατά του Ιράν στις αρχές του 2016, οι εξαγωγές πετρελαίου από το Ιράν έχουν εκτοξευθεί και είναι πλέον η τρίτη χώρα εξαγωγής πετρελαίου (μετά την Σαουδική Αραβία και το Ιράκ), δεδομένου ότι εξάγει σχεδόν 3,7 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως. Ανάλογη είναι και η αύξηση των τάνκερ: Σήμερα μεταφέρουν πετρέλαιο 563, ενώ πριν ένα χρόνο ήταν 277, όπως επισημαίνει το ΑΠΕ.

Ανάμεσα στις 10 μεγάλες εταιρίες οι οποίες μεταφέρουν πετρέλαιο από το Ιράν βρίσκονται σχεδόν μόνο ελληνικές και φέρουν ονόματα όπως Dynacom Tankers, Delta Tankers, Polembros Shipping, Avin International ή Olympic Shipping.

Εξαίρεση αποτελούν η βελγική εταιρεία Euronav και η κινέζικη κρατική εταιρεία Cosco Shipping, οι οποίες βρίσκονται στο μέσον της κατάταξης. Αυτό σημαίνει ότι οι εδώ και χρόνια επιτυχημένοι εφοπλιστές από την Ελλάδα κατάφεραν να εξασφαλίσουν το μεγαλύτερο μέρος των μεταφορών πετρελαίου από το Ιράν, επισημαίνει η γερμανική εφημερίδα.

Αυτό προκύπτει και από το είδος των τάνκερ: οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο τάνκερ παγκοσμίως και με την δραστηριοποίηση τους στις μεταφορές πετρελαίου από το Ιράν, αυξήθηκε και η συμμετοχή των λεγομένων πλοίων "Suezmax" (σ.σ. μεσαίου μεγέθους πλοία των οποίων η μεταφορική ικανότητα κυμαίνεται μεταξύ 120.000 και 200.000 τόνων, σχεδιασμένα έτσι ώστε να μπορούν να προσεγγίζουν τα περισσότερα λιμάνια σε ολόκληρο τον κόσμο και φυσικά την διώρυγα του Σουέζ, από την οποία πήραν και το όνομά τους) από 15 σε 81.