ΕΛΛΑΔΑ

Με «Λίαν Καλώς» βαθμολογήθηκαν τα ΑΕΙ και ΤΕΙ

Με «Λίαν Καλώς» βαθμολογήθηκαν τα ΑΕΙ και ΤΕΙ
Eurokinissi

Θετική ήταν η βαθμολογία που έλαβαν τα ελληνικά ΑΕΙ και ΤΕΙ από τους εξωτερικούς αξιολογητές που επόπτευσαν την λειτουργία τους ένα ολόκληρο ακαδημαϊκό έτος, όμως δεν έλειψαν και οι συστάσεις για βελτιώσεις.

Ειδικότερα και όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Έθνους, η εξωτερική αξιολόγηση έγινε την περίοδο μεταξύ Οκτωβρίου 2015 και Ιουλίου 2016 και η υποβολή των τελικών αποτελεσμάτων έγινε στην Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) τον Νοέμβριο του περασμένου έτους.

Από τα 36 Πανεπιστήμια και ΤΕΙ που έγιναν αντικείμενο αξιολόγησης, το 27,8% ορίστηκε ως «άξιο θετικής μνείας», το 61,1% πήρε «θετική αξιολόγηση», το 11,1% «μερικώς θετική». Δεν υπήρξε καμία αρνητικής αξιολόγηση.

Από τα θετικά συμπεράσματα που προέκυψαν για τα ιδρύματα ξεχωρίζουν, μεταξύ άλλων, η αποτελεσματικότητα της διοίκησης και η ποιότητα των ανθρώπινων πόρων, η ποιότητα του ερευνητικού υλικού που παράγεται, οι εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης των ΑΕΙ, η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων προηγούμενων αξιολογήσεων, το πλήρες πρόγραμμα σπουδών, η σύνδεση των περισσότερων προπτυχιακών σπουδών με την οικονομία και τη σύγχρονη αγορά εργασίας και η θετική προοπτική για την δημιουργία ενός ισχυρού πλαισίου διαδικασιών διασφάλισης ποιότητας.

Στα αρνητικά της έκθεσης αναφέρονται δυσλειτουργίες που προκύπτουν από την ταραχώδη σχέση με το υπουργείο και περιορίζουν την αυτονομία των ιδρυμάτων, η ανάγκη ενίσχυσης της κινητικότητας και της διεθνοποίησης, η ανάγκη δημιουργίας προγραμμάτων σπουδών στην αγγλική γλώσσα, η ανάγκη μέγιστης δυνατής πρόβλεψης για την φοιτητική στέγαση και η ανάγκη συμμετοχής των ίδιων των φοιτητών στην εσωτερική αξιολόγηση.

Η αξιολόγηση γίνεται ανά τέσσερα χρόνια και εντάσσεται στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Διασφάλισης Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση και γίνεται είτε με αξιολογική αποτίμηση του έργου των ιδρυμάτων είτε με πιστοποίηση της ποιότητας τους. Σκοπός της (αξιολόγησης) δεν είναι η κατάταξη τους σε μια κλίμακα, αλλά, όπως αναφέρεται στο Έθνος, η εμπεριστατωμένη διάγνωση των θετικών και αρνητικών σημείων.