ΕΛΛΑΔΑ

Black Friday: «Αμερικανιές» λέει ο ΣΥΡΙΖΑ για τις ουρές στα καταστήματα

Black Friday: «Αμερικανιές» λέει ο ΣΥΡΙΖΑ για τις ουρές στα καταστήματα
Κόσμος έξω από κατάστημα στο κέντρο της Αθήνας για τις προσφόρες της «Black Friday», την Παρασκευή 25 Νοεμρίου 2016. Η «Μαύρη Παρασκευή» γιορτάζεται παραδοσιακά την επόμενη της ημέρας των Ευχαριστιών (Thanksgiving) στις ΗΠΑ, την Παρασκευή δηλαδή μετά την 4η Πέμπτη κάθε Νοεμβρίου και αποτελεί αφορμή για προσφορές στα καταστήματα και σηματοδοτώντας την έναρξη της χριστουγεννιάτικης περιόδου. Η συγκεκριμένη Παρασκευή ξεκίνησε ως θεσμός από τις ΗΠΑ, αλλά σύντομα έλαβε παγκόσμιες διαστάσεις. EUROKINISSI/Στέλιος Μισίνας

Το καταναλωτικό έθιμο της Black Friday που «γιορτάζεται» εδώ και πολλά χρόνια στον αγγλοσαξονικό χρόνο, έκανε πρεμιέρα σήμερα και στην ελληνική αγορά, προκαλώντας ποικίλα σχόλια και αντιδράσεις. Το τηλεοπτικό θέαμα από την Εσπερία με τις ουρές έξω από πολυκαταστήματα πριν αυτά ανοίξουν μπαίνει κατά πώς φαίνεται και στην καθημερινότητα της καθ' ημάς Ανατολής.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η φωτογραφία από τη Θεσσαλονίκη, στην οδό Τσιμισκή, όπου εκατοντάδες άνθρωποι είχαν συγκεντρωθεί από τα ξημερώματα έξω από γνωστό πολυκατάστημα προκειμένου να επωφεληθούν από τις εκπτώσεις,της «Μαύρης Παρασκευής».

THESS copy

(Πηγή φωτογραφίας thessnews.gr)

Αντίδραση από τον ΣΥΡΙΖΑ

Ο ΣΥΡΙΖΑ από την πλευρά του δεν φαίνεται να είναι θετικός στην Black Friday καθώς κάνει λόγο για ζημιά στις μικρές επιχειρήσεις και χαρακτηρίζει «αμερικανιά» τον συγκεκριμένο θεσμό.

«Η προσπάθεια επιβολής καταναλωτικών συνηθειών της πατρίδας της υπερκατανάλωσης, των ΗΠΑ, στον υπόλοιπο κόσμο, συνεχίζεται δυναμικά με στόχευση αυτήν τη φορά τους νεόπτωχους της παλιάς μεσαίας τάξης» σημειώνει σε ανακοίνωσή του το Τμήμα Μικρομεσαίων του ΣΥΡΙΖΑ.

«Τώρα και στην Ελλάδα μια "αμερικανιά", το Black Friday, που εξυπηρετεί μόνο τις πολυεθνικές αλυσίδες παραγωγής και εμπορίου, οι οποίες δημιουργούν μια ακόμη ευκαιρία να ξεπουλήσουν το μεγάλο τους στοκ, που μόνο αυτές έχουν την δυνατότητα να διατηρούν και με προφανή στόχο τη μεγαλύτερη συρρίκνωση των επιχειρηματικών δυνατοτήτων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων», παρατηρεί στην ανακοίνωσή του και προσθέτει:

«Άλλωστε στην περίοδο της επταετούς ύφεσης και λιτότητας, οι πολυεθνικές αλυσίδες αποδεδειγμένα είναι οι μόνες που παρουσιάζουν άνοδο στον όγκο λιανικών πωλήσεων ενώ οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις διαρκώς συρρικνώνονται».