ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: Ποιες είναι οι δύσκολες ξένες γλώσσες που ανοίγουν την πόρτα της Σχολής Ξεναγών

Θεσσαλονίκη: Ποιες είναι οι δύσκολες ξένες γλώσσες που ανοίγουν την πόρτα της Σχολής Ξεναγών

Το κτίριο που στεγάζει την Σχολή Ξένων Γλωσσών στην Θεσσαλονίκη

ΑΠΕ

Η γνώση των δύσκολων ξένων γλωσσών από άνδρες και γυναίκες που θέλουν να γίνουν επαγγελματίες ξεναγοί  ανοίγουν την πόρτα της Σχολής Ξεναγών της Θεσσαλονίκης.

Μάλιστα όσο πιο δύσκολη, πιο παράξενη και πιο απαιτητική είναι μια ξένη γλώσσα που γνωρίζει κάποιος ο οποίος τόσο και αυξάνονται οι πιθανότητες να καθίσει στα θρανία της Σχολής Ξεναγών Θεσσαλονίκης. Στις πρώτες θέσεις μοριοδότησης για τους μελλοντικούς ξεναγούς βρίσκονται η ιαπωνική, η κορεατική, η ινδική, η κινεζική και η αραβική γλώσσα, ενώ ακολουθούν «στενά» η ρωσική, η τουρκική, η πολωνική, η πορτογαλική, η ολλανδική, η δανική, η φιλανδική και η νορβηγική.

Η Σχολή Ξεναγών της Θεσσαλονίκης έχει μεγάλη ιστορία στην πόλη και λειτουργεί από τη δεκαετία του ‘50 έως και σήμερα. Βέβαια, η πρώτη άδεια ξεναγού στην Ελλάδα θεσπίστηκε το 1925, σχεδόν έναν αιώνα πριν, ενώ τη δεκαετία του ‘30 ακολούθησε και ο Κανονισμός Λειτουργίας.

IMG_1069.jpg

Ξεναγός εν ώρα εργασίας

ΑΠΕ

Είναι μια δημόσια σχολή που ανήκει στο υπουργείο Τουρισμού και βρίσκεται στην περιοχή του Ιπποκρατείου σε ένα νεοκλασικό κτίριο επί της οδού Ιλιάδος.

Με διετή, δωρεάν, φοίτηση παρέχει ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ώστε οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες να μπορέσουν με επάρκεια και υψηλή κατάρτιση να ασκήσουν με επιτυχία στη συνέχεια το επάγγελμα του ξεναγού στην Ελλάδα, όπως ανέφερε στο ΑΠΕ ο προϊστάμενος της Σχολής Ξεναγών Θεσσαλονίκης, Λάμπρος Τούμπας.

Το ενδιαφέρον για να εισαχθεί κάποιος στη σχολή είναι τεράστιο και αποδεικνύεται κάθε χρόνο από τις εκατοντάδες συμμετοχές. Είναι ενδεικτικό πως περίπου 300 άτομα καταθέτουν αιτήσεις, αλλά μόλις 26 καταφέρνουν να εισαχθούν και να καθίσουν στα θρανία.

Όριο ηλικίας δεν υπάρχει κι έτσι οι ενδιαφερόμενοι είναι είτε 18 ετών που επιλέγουν να γίνουν ξεναγοί ώστε να έχουν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, είτε άνθρωποι μεγαλύτεροι ηλικίας, 60 χρόνων και πάνω, που αποφάσισαν να κάνουν στροφή στην καριέρα τους ή το όνειρο τους πραγματικότητα.

Ωστόσο, η «πόρτα» της σχολής ανοίγει με μοριοδότηση. Οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες εισάγονται με απολυτήριο Λυκείου σε ποσοστό 70% και με πτυχίο πανεπιστημίου στο άλλο 30%.

Το βασικότερο, όμως, κριτήριο είναι να γνωρίζουν άριστα δύο ξένες γλώσσες. Και όσο πιο δύσκολη και σπάνια είναι η γλώσσα τόσο μεγαλύτερη είναι και η μοριοδότηση.

«Αυτό που παρατηρούμε είναι πως οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες που μπαίνουν στο επάγγελμα του ξεναγού δεν βγαίνουν εύκολα. Είναι μια δουλειά που τους εκφράζει, τους ευχαριστεί και την ασκούν με διάθεση», υπογραμμίζει ο κ. Τούμπας.

Κι αν η είσοδος φαντάζει δύσκολη, ιδιαίτερα υψηλό είναι και το επίπεδο σπουδών. Σε μια διετή φοίτηση περιλαμβάνονται 780 ώρες θεωρίας και άλλες 165 ώρες επισκέψεων εντός της Θεσσαλονίκης, ενώ στο πρόγραμμα προβλέπονται και 35 ημέρες εκπαιδευτικών εκδρομών σε όλη την Ελλάδα, όπου οι μελλοντικοί ξεναγοί θα δουν επί του «πεδίου» τα κυριότερα σημεία ενδιαφέροντος. Πέλλα, Δίον, Κρήτη, Μυστράς είναι μόνο ορισμένα από τα βασικά τουριστικά μέρη.

Τα μαθήματα τα οποία είναι απαραίτητα για έναν καλό ξεναγό είναι αρχαιολογία, ιστορία τέχνης, λαϊκή τέχνη, ιστορία του νεότερου και σύγχρονου ελληνισμού, κοινωνική και οικονομική δομή της σύγχρονης Ελλάδας, γεωλογία, γεωγραφία και τεχνικές ξενάγησης.

Τελευταία έχουν ενταχθεί και «κεφάλαια» θεματικού τουρισμού, όπως για παράδειγμα ο θρησκευτικός τουρισμός, ο τουρισμός υπαίθρου, γαστρονομικός τουρισμός κ.α. καθώς είναι μεγάλο το ενδιαφέρον των επισκεπτών για πιο εναλλακτικά σημεία, όπως τα σπήλαια και τα οινοποιεία.

Οι ξεναγοί που αποφοιτούν από τη σχολή, πέρα από το ότι έχουν μια ...βαλίτσα συνεχώς στο χέρι, γνωρίζουν, όπως τόνισε ο κ.Τούμπας, πως εισέρχονται σε ένα επάγγελμα όπου εκτός από γνώσεις απαιτούνται και επικοινωνιακές δεξιότητες.

«Με καλή διάθεση θα πρέπει ο ξεναγός να δώσει ζωή στο σημείο της επίσκεψης. Να κεντρίσει το ενδιαφέρον του επισκέπτη και να αναδείξει τον πολιτισμικό πλούτο», συμπληρώνει ο προϊστάμενος της σχολής.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ