Απολογισμός του υπ. Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού για τον ελληνικό τουρισμό
Συνέντευξη Τύπου για το συνολικό απολογισμό του υπουργείου Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού και του ΕΟΤ έδωσε η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού κ. Έλενα Κουντουρά και ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Τρυφωνόπουλος.
Κατά την παρουσίαση η κ. Κουντουρά τόνισε πως τα στοιχεία της ΥΠΑ για το πεντάμηνο δείχνουν αύξηση 5% στις διεθνείς αφίξεις. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα νησιά που αντιμετωπίζουν τις προσφυγικές ροές, αλλά και στην έκδοση βίζας των Ρώσων πολιτών.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε η αναπληρώτρια υπουργός οι κατευθύνσεις στις οποίες κινήθηκε το υπουργείο Τουρισμού είναι οι εξής:
1. Στην επιδίωξη για άμεση αύξηση των τουριστικών ροών και το άνοιγμα νέων αγορών και λόγω επειγόντων οικονομικών αναγκών της Ελλάδας, αλλά και λόγω της προσπάθειας για εκμετάλλευση των ευνοϊκών συγκυριών στην ευρύτερη περιοχή μας.
2. Στη δημιουργική τακτοποίηση με νομοθετικές πρωτοβουλίες και ρυθμίσεις πολλών και διαφορετικών, μεγάλων και μικρών, καθημερινών προβλημάτων του τουριστικού κλάδου.
3. Στην άμεση αντιμετώπιση των επιπτώσεων από το προσφυγικό και
4. Στη διευκόλυνση και την προσέλκυση νέων επενδύσεων στον τουρισμό.
“Τα στοιχεία της ΥΠΑ για το πεντάμηνο δείχνουν αύξηση 5% στις διεθνείς αφίξεις και τα στοιχεία του Ελευθέριος Βενιζέλος για το εξάμηνο δείχνουν επίσης αύξηση 5% των ξένων ταξιδιωτών. Με βάση όλα τα επίσημα στοιχεία που έχουμε από τα αεροδρόμια, από τους ξένους tour operators και από τα γραφεία EOT εξωτερικού, το 2016 έχει ξεκινήσει σε θετικό πρόσημο”, σημείωσε και συνέχισε λέγοντας:
“Όπως είπε και ο πρωθυπουργός μας, η Ελλάδα βρέθηκε στο επίκεντρο δύο παράλληλων κρίσεων που έπληξαν την Ευρώπη, την οικονομική και την προσφυγική κρίση, όμως έμεινε έξω από την κρίση της ασφάλειας. Η χώρα μας, και αυτό αποτυπώνεται άμεσα και στον τουρισμό μας, είναι πυλώνας σταθερότητας σε μία ευρύτερα αποσταθεροποιημένη περιοχή. Ο τουρισμός είναι κυρίαρχο μέσο για την ανάπτυξη συνεργασιών στην ευρύτερη περιοχή, και την επίτευξη του στόχου της ανάπτυξης, της ειρήνης και της ευημερίας”.
Καταλήγοντας, η κ. Κουντουρά αναφέρθηκε σε “μία πολύ σημαντική πρωτοβουλία της κυβέρνησης και του ίδιου μας του πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα”, όπως είπε.
“Όπως ίσως γνωρίζετε, στην πρόσφατη πρώτη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Επικοινωνιακής Πολιτικής, ο πρωθυπουργός μας ανακοίνωσε τον διπλασιασμό των κονδυλίων για την προβολή και προώθηση του ελληνικού τουρισμού”, τόνισε.
“Ο τουρισμός αποτελεί βασική προτεραιότητα αυτής της κυβέρνησης με στόχο να ενδυναμώσουμε την θετική εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό με μία νέα δυναμική ταυτότητα, να ενισχύσουμε την διεθνή απήχηση και να ισχυροποιήσουμε τη θέση μας παγκοσμίως. Ο τουρισμός είναι η μεγάλη δύναμη μας στο να πετύχουμε αύξηση των εσόδων μας για την ελληνική οικονομία και ενίσχυση του κύρους μας στην παγκόσμια κοινότητα”.
Από την πλευρά του ο γ. γ. του ΕΟΤ αναφέρθηκε στις στρατηγικές συμφωνίες του Oργανισμού για το 2016.
“Προχωρήσαμε σε στρατηγικές συμφωνίες για το 2016 με μεγάλους Τ.Ο/s, για τη δημιουργία πακέτων διακοπών για την Ελλάδα μεγαλύτερης διάρκειας ημερών και νέων προορισμών εντός της χώρας. Ήδη από φέτος, κορυφαίοι tour-operators της παγκόσμιας αγοράς επεκτείνουν την ενεργή τους περίοδο από 180 στις 215 ημέρες. Στόχος μας είναι ο "τουρισμός όλο το χρόνο" γεγονός το οποίο θα συμβάλλει σημαντικά και στην ανάδειξη τουριστικών προορισμών της ηπειρωτική Ελλάδα, από τη Μάνη ως την Καστοριά και από την Ηγουμενίτσα ως την Αλεξανδρούπολη”, τόνισε και πρόσθεσε: “Εφαρμόζουμε ένα συνεκτικό πρόγραμμα marketing strategy συνολικού κόστους 13.650.000 ευρώ”.
Αναφερόμενος στα νησιά με προσφυγικές ροές (Λέσβος, Σάμος, Χίος , Κως, Λέρος) είπε πως “σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς (Περιφέρειες, Δήμους) έχουμε πραγματοποιήσει ήδη 22 ταξίδια εξοικείωσης (T-0's, bloggers κ.ο.κ.) επιπλέον των παραπάνω fam/press trips, η διεξαγωγή των οποίων θα συνεχιστεί δυναμικά και στο επόμενο διάστημα”.
“Ενισχύουμε περαιτέρω την προβολή των παραπάνω νησιών με ψηφιακά μέσα παγκόσμιας εμβέλειας”, πρόσθεσε.
Τέλος αναφέρθηκε στη “στρατηγική σημασία του Αφιερωματικού μας έτους Ελλάδας-Ρωσίας, Ρωσίας- Ελλάδας, το οποίο περιλαμβάνει εκδηλώσεις, ταξίδια εξοικείωσης, επισκέψεις, δείπνα εργασίας Ρώσων και Ελλήνων αξιωματούχων, συνδιασκέψεις και συνέδρια Β2Β, αναγνωρίζοντας έτσι τη σπουδαιότητα με όρους κόστους οφέλους της στοχευόμενης και προγραμματικά συνεκτικής δράσης που μετουσιώνεται τελικά σε προστιθέμενη άξια για το παραγόμενο τουριστικό προϊόν”.