Τέλη κυκλοφορίας 2017: Οι αλλαγές δημιουργούν μεγάλους χαμένους
Μεγάλες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας του 2017 περιλαμβάνονται στο νέο νομοσχέδιο.
Σύμφωνα οι νέες αλλαγές στοχεύουν στον περιορισμό της επέκτασης των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 σε αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από την 1η/1/2007 αντί της 1ης/1/2003, περιορίζοντας τον αριθμό των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που θα επηρεαστούν σε πάνω από 1 εκατ. από 3 εκατ. που περιελάμβανε το αρχικό σχέδιο.
Παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου αναφέρουν ότι οι αλλαγές αυτές εγκυμονούν κινδύνους, γιατί τα αυτοκίνητα που παράγονταν τότε δεν ήταν και τόσο «καθαρά» σε σχέση με τα τωρινά, με αποτέλεσμα κάποιοι να δουν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 να ανέρχονται σε απίστευτα υψηλά επίπεδα ακόμη και αν πλήρωναν χαμηλά ποσά λόγω του κυβισμού του κινητήρα.
Σύμφωνα με τα ισχύοντα, για οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους, ενώ για τα παλαιότερα οχήματα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό.
Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα για αυτοκίνητο με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2007 1,3 κυβικών. Τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016 ήταν μόλις 135 ευρώ ενώ με βάση τις εκπομπές ρύπων τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 θα φτάσουν στα 426.3 ευρώ, που σημαίνει δηλαδή αύξηση ύψους 215,7%!