Την Πέμπτη η απολογία του επιθεωρητή του ΟΣΕ για την τραγωδία στα Τέμπη
Την Πέμπτη (30/3) με την απολογία του επιθεωρητή του ΟΣΕ θα συνεχιστεί η δικαστική διερεύνηση των ευθυνών για την τραγωδία στα Τέμπη.
Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, σύμφωνα με πληροφορίες ισχυρίζεται πως την ώρα της τραγωδίας, στη θέση τους έπρεπε να βρίσκονται ως τις 11 και οι άλλοι δύο σταθμάρχες που κατηγορούνται για το πολύνεκρο δυστύχημα που στοίχησε τη ζωή σε 57 επιβάτες.
Τις προηγούμενες ημέρες απολογήθηκαν ο συμβασιούχος και ο μόνιμος σταθμάρχης, οι οποίοι αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους.
Συγκεκριμένα, οι απολογίες τους ξεκίνησαν την Δευτέρα (27/3) με εκείνη του συμβασιούχου σταθμάρχη, ο οποίος αφέθηκε ελεύθερος με τους περιοριστικούς όρους, της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της εμφάνισής του σε αστυνομικό τμήμα κάθε 15 ημέρες.
Ο 33χρονος κατηγορούμενος ισχυρίστηκε, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ πως ήταν «ενισχυτικός» στη βάρδια και πως δεν είχε την ευθύνη και τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των αμαξοστοιχιών.
Ο κατηγορούμενος συμβασιούχος σταθμάρχης έχει ήδη υποστηρίξει ότι η βάρδιά του έληγε στις 10:00 το βράδυ και ότι ήταν 8ωρη, κάτι που ίσχυε έπειτα από προφορική συμφωνία με τον προϊστάμενό του, καθώς βάσει σύμβασης δεν μπορούσε να πληρωθεί υπερωρίες. Μάλιστα ανέφερε ότι, αν ήξερε πως χρειαζόταν να μείνει παραπάνω, θα το έκανε.
Ελεύθερος με όρους ο μόνιμος σταθμάρχης
Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους αφέθηκε, μετά την απολογία του στον ειδικό εφέτη ανακριτή, χθες Τρίτη (28/3) και ο μόνιμος σταθμάρχης που ήταν στην απογευματινή βάρδια τη νύχτα της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών. Ο 50χρονος σιδηροδρομικός υπάλληλος κατηγορείται ότι τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, αντί να βρίσκεται στη θέση του μέχρι τις 23:00, εκείνος εγκατέλειψε το πόστο του από τις 22:10.
Οι περιοριστικοί όροι που του επιβλήθηκαν είναι να εμφανίζεται κάθε 15 ημέρες στο αστυνομικό τμήμα της κατοικίας του, να μην εγκαταλείψει τη χώρα και να καταβάλλει ως εγγύηση 15.000 ευρώ.
O σταθμάρχης απολογήθηκε με υπόμνημα και σύμφωνα με την ΕΡΤ, είχε καλέσει προς υπεράσπισή του τρεις μόνιμους συναδέλφους του, δύο σταθμάρχες και ένα κλειδούχο, για να υποστηρίξουν ότι η αλλαγή της βάρδιας γινόταν όταν ερχόταν ο επόμενος.
Ο ίδιος σύμφωνα με πληροφορίες ισχυρίστηκε ότι το δυστύχημα δεν θα μπορούσε να αποφευχθεί ακόμα και αν είχε σχολάσει στις 23:00 όπως όφειλε. Και αυτό γιατί το τρένο έφτασε στον σταθμό της Λάρισας λίγα λεπτά μετά τις 23:00, γύρω στις 23:02.
Βασική υπεραστική του γραμμή είναι ότι με βάση τον κανονισμό κίνησης του ΟΣΕ η αλλαγή της βάρδιας μπορούσε να γίνει από τη στιγμή που προσερχόταν στην εργασία του ο επόμενος σταθμάρχης.