Τέμπη: «Δεν θα άλλαζε τίποτα αν έμενα στη θέση μου» - Η πρώτη δήλωση του σταθμάρχη
«Δεν θα άλλαζε τίποτα αν έμενα στη θέση μου», δήλωσε στην πρώτη δήλωση του, ο παλαιότερος σταθμάρχης, αφότου αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, μετά την απολογία του νωρίτερα την Τρίτη (28/3) για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ειδικότερα, σε συνέντευξή του στο Open ο σταθμάρχης ανέφερε: «Νιώθω ανακούφιση. Ήταν η πρώτη και η τελευταία φορά στη ζωή μου που απασχόλησα τις Αρχές. Σε βάρος μου δεν υπάρχει κλήση ούτε στην Τροχαία. Παραμένω συγκλονισμένος για το δυστύχημα. Όμως αν έμενα μέχρι τις 23:00, ασχέτως εάν είχα ή όχι τη σχετική υποχρέωση, ειλικρινά τι θα άλλαζε; Η απάντηση είναι εξόφθαλμη για οποιονδήποτε λογικό άνθρωπο. Τίποτα».
Υπενθυμίζεται ότι, η απολογία του ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Τρίτης (28/3), ο οποίος έχει κατηγορηθεί ότι τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, αντί να βρίσκεται στη θέση του μέχρι τις 23:00, εκείνος εγκατέλειψε το πόστο του από τις 22:10. Η απόφαση του εφέτη - ανακριτή ήταν να αφεθεί ελεύθερος ο σταθμάρχης και να μην προφυλακιστεί, όπως συνέβη με τον συμβασιούχο σταθμάρχη Λάρισας.
Τι υποστήριξε στο υπόμνημα της απολογίας του
Ο ίδιος, σύμφωνα με το larissanetαναφορικά με τις βάρδιες, ανέφερε πως υπάρχουν «τρεις βάρδιες (1η , 2η και 3η ) για τον Σ.Σ. Λάρισας, που είναι από 6:00 έως 15:00, από 14:00 έως 23:00 και από 22:00 έως 7:00 την επομένη ημέρα» και προσθέτει πως «συμπίπτουν οι ώρες 6:00 με 7:00, 14:00 με 15:00 και 22:00 με 23:00, που έχουμε θεωρητικά ταυτόχρονα το προσωπικό (σταθμάρχες) της 3ης της προηγούμενης ημέρας με την 1η της επομένης, της 1ης με την 2η βάρδια και της 2ης με την 3η βάρδια».
Στη συνέχεια, εξηγεί πως «στην ουσία δηλαδή θεωρητικά θα σκεφτεί κανείς ότι στις 6:00 με 7:00 θα πρέπει να είναι στο Σ.Σ. Λάρισας ταυτόχρονα τρεις (3) σταθμάρχες, στις 14:00 με 15:00 τέσσερις (4) σταθμάρχες και στις 22:00 με 23:00 τρεις (3) σταθμάρχες. Τούτο όμως δεν ισχύει. Η κοινή ώρα δεν υπάρχει γιατί στα χρονικά σημεία εκείνα συντρέχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος όπως π.χ. στιγμιαία μεγαλύτερη συμφόρηση κυκλοφορίας.
Υπάρχει καθαρά και μόνον για την διασφάλιση της ασφαλούς παράδοσης – παραλαβής από τον έναν σταθμάρχη της μιας βάρδιας στον άλλο. Τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο. Έρχεται ο Σταθμάρχης της νέας βάρδιας. Ενημερώνετε από τον προηγούμενο. Παραλαμβάνει υπηρεσία και υπογράφει το βιβλίο και αποδεσμεύει ο προηγούμενος, ο οποίος κι αποχωρεί».
Παράλληλα, σημείωσε ότι από την ώρα που αναλαμβάνει ο υπάλληλος, αυτός είναι «υπεύθυνος για την υπηρεσία που έχει αναληφθεί, μέχρι την ώρα κατά την οποία θα λάβει χώρα η επομένη αλλαγή υπηρεσίας» και αρνείται τον ισχυρισμό πως, έπρεπε να παραμείνει μέχρι τις 23.00 μ.μ. καθώς «η αναγραφή αυτή δεν έχει την έννοια της συνυπηρέτησης για τις ώρες 22:00 έως 23:00 των Σταθμαρχών της 2η ς και της 3ης βάρδιας (αλλά και για τις 6:00 με 7:00 και τις 14:00 με 15:00 αντίστοιχα), αλλά τον χρόνο εντός του οποίου θα πρέπει να συντελεστεί ομαλώς και με ασφάλεια η μεταβίβαση της Υπηρεσίας από τον ένα στον άλλο και κατ’ επέκταση η ανάληψη της ευθύνης από τον επόμενο σταθμάρχη».
Καταλήγοντας, ανέφερε πως ο 59χρονος σταθμάρχης ήρθε στις 21.45 και πως μέχρι τις 22.30 που παρέδωσε στον 59χρονο, η κίνηση στο σιδηρόδρομο είχε ομαλοποιηθεί.
Αναφορικά με τις μουντζούρες στο βιβλίο των βαρδιών τόνισε πως: «από αβλεψία μου είχα συμπληρώσει όμως λαθεμένα την ώρα παράδοσης, την οποία και διόρθωσα στο σωστό, κάνοντας όμως μουτζούρα, την οποία και διόρθωσα πάραυτα με διορθωτικό blanko, χωρίς όμως τούτο ν’ αλλάζει κάτι στο πραγματικό γεγονός ότι η ώρα παράδοσης – παραλαβής της υπηρεσίας μου ως σταθμάρχη είναι η 22:30, δηλαδή αυτή που αναγράφεται στο βιβλίο».