Συντριβή Antonov: Και ο λόχος Βιολογικής Άμυνας στις έρευνες, ανησυχία για την λευκή ουσία
Ο λόχος αντιμετώπισης Πυρηνικής Βιολογικής Χημικής Άμυνας, μεταβαίνει στην Καβάλα με εντολή ΓΕΕΘΑ για να συνδράμει στις έρευνες των πυροτεχνουργών και της Πυροσβεστικής, μετά την συντριβή του αεροσκάφους τύπου Antonov το οποίο είχε 8μελές πλήρωμα και μετέφερε 11,5 τόνους πυρομαχικά. Σύμφωνα με τις αρχές της Σερβίας, το αεροπλάνο πραγματοποιούσε πτήση από το Βελιγράδι στο Μπαγκλαντές.
Σύμφωνα με το ΣΚΑΪ, στο σημείο μεταβαίνει ο Ειδικός Λόχος Αντιμετώπισης Πυρηνικής - Βιολογικής - Χημικής Άμυνας, για να χτενίσει την περιοχή, όπως προβλέπει το πρωτόκολλο αντιμετώπισης τέτοιων συμβάντων.
Θα διατεθεί επίσης τμήμα του Ειδικού Διακλαδικού Λόχου Πυρηνικής Βιολογικής Χημικής Άμυνας του ΓΕΕΘΑ με 14 άτομα.
Η μετακίνηση του τμήματος θα γίνει με CH-47D από τα Μέγαρα, ενώ στην περιοχή έχουν μεταβεί δύο ομάδες ΤΕΝΞ.
Είναι ενδεικτικό πως ούτε οι διασώστες, μέλη της ΕΜΑΚ, δεν έχουν προσεγγίσει το σημείο πιο κοντά από τα 50 μέτρα, όπου εντόπισαν μια λευκή ουσία η οποία προκαλεί κάψιμο στα μάτια και τα χείλη όσων την πλησιάζουν.
Υπάρχει πολύ υλικό από το αεροσκάφος διάσπαρτο στα χωράφια, δήλωσε ο συντονιστής της Πυροσβεστικής στην ΕΡΤ, το πρωί, ενώ σημείωσε πως «νιώσαμε ένα κάψιμο στα χείλη και τη γλώσσα».
Στο σημείο επίσης υπάρχει θερμότητα, ενώ οι μετρήσεις για ραδιενέργεια δεν έδειξαν κάτι ανησυχητικό, σύμφωνα με τον ίδιο.
Παράλληλα, η περιοχή έχει αποκλειστεί στα 500 μέτρα.
Με βοήθεια μη επανδρωμένων αεροσκάφους ελέγχθηκε το σημείο συντριβής, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχει άλλο εύφλεκτο υλικό, ενώ έχει δοθεί ισχυρή σύσταση οι κάτοικοι να μην πλησιάσουν την περιοχή να κρατήσουν κλειστές τις πόρτες και τα παράθυρα, να μην χρησιμοποιήσουν ούτε τα κλιματιστικά τους, μέχρι να υπάρξει ασφαλής εκτίμηση για πιθανή μόλυνση του αέρα από τα υλικά του αεροσκάφους.
Αγωνία για τις εκτιμήσεις των ειδικών
Την ίδια ώρα, εξετάζεται και η εκκένωση των Αντιφιλίππων, λόγω φόβων για εκρήξεις.
Ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος δήλωσε ότι περιμένουν τις εκτιμήσεις των ειδικών για το κατά πόσο το πολεμικό υλικό που μετέφερε το μεταγωγικό αεροσκάφος είναι επικίνδυνο για την δημόσια ασφάλεια.
«Υπάρχει αγωνία, περιμένουμε τις εκτιμήσεις των πυροτεχνουργών και των λοιπών ειδικών του Πυροσβεστικού Σώματος, προκειμένου να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα. Δεν συντρέχει λόγος μέχρι αυτή τη στιγμή εκκένωσης των οικισμών που βρίσκονται κοντά στην περιοχή όπου κατέπεσε το αεροσκάφος, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν εστίες πυρκαγιάς ούτε και καπνοί, με κατεύθυνση προς κατοικημένες περιοχές», είπε ο κ. Μέτιος.
Δείτε βίντεο από drone από το σημείο της τραγωδίας:
«Νιώσαμε κάψιμο στα χείλη και τη γλώσσα»
Ο Μάριος Αποστολίδης, υποστράτηγος συντονιστής πυροσβεστικών υπηρεσιών της Βόρειας Ελλάδας, μίλησε για την έναρξη των επιχειρήσεων εξηγώντας πως ήδη έχουν σηκωθεί drone και αρχίζουν να επιχειρούν πυροτεχνουργοί του Στρατού έτσι ώστε να δώσουν το «ΟΚ», ή το απαγορευτικό ανάλογα με τα ευρήματα, για να μπουν τα συνεργεία και να «σαρώσουν» την περιοχή.
«Υπάρχουν μικροεστίες φωτιάς, σε ακτίνα τουλάχιστον 500 μέτρων. Έχουμε απαγορεύσει την είσοδο στον χώρο που ενεργούμε, έχει δοθεί σύσταση να μην πλησιάζουν οι κάτοικοι, να είναι προσεκτικοί και να έχουν κλειστά παράθυρα. Νιώσαμε κάψιμο στα χείλη και τη γλώσσα, κι εμείς φοράμε μάσκες. Δεν γνωρίζουμε τι είναι αυτό που μας επηρεάζει», είπε αρχικά ο κ. Αποστολίδης.
«Όταν θα είναι ασφαλές το σημείο, καθώς έχουμε ακούσει για εκρηκτικά και θα πρέπει να μας δώσουν το ΟΚ ότι είναι ασφαλές, θα μπούμε στο πεδίο. Οι πυροτεχνουργοί είναι αυτοί που θα μας διαβεβαιώσουν αν υπάρχουν εκρηκτικές ύλες, ώστε να ξέρουμε αν κινδυνεύουν οι διασώστες. Δεν υπάρχει εικόνα ακόμα από το drone, τώρα σηκώθηκε. Έχουμε πλησιάσει με τις μάσκες στα 50 μέτρα, έχουμε δει ένα κομμάτι της ατράκτου, υπάρχει πολύ υλικό διάσπαρτο στα χωράφια», πρόσθεσε.
Ο επικεφαλής των ερευνών επεσήμανε ακόμα πως «Η πληροφορία είναι πως το πλήρωμα ήταν οκταμελές. Το πεδίο πρέπει να είναι σταθερό και ασφαλές για να μπουν οι διασώστες. Δεν θα διακινδυνεύσουμε κανέναν. Είναι 13 άτομα από την ΕΜΑΚ και 26 πυροσβέστες».
Το χρονικό του αεροπορικού δυστυχήματος
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, το τελευταίο στίγμα του αεροπλάνου δόθηκε 10 ναυτικά μίλια δυτικά της Καβάλας.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το αεροσκάφος έχασε τον τέταρτο κινητήρα στον αέρα και έπιασε φωτιά. Ειδικότερα, ο πιλότος ενημέρωσε για το πρόβλημα το FIR Αθηνών που τον ρώτησε εάν μπορεί να προσγειωθεί στην Καβάλα ή στη Θεσσαλονίκη. Ο πιλότος απάντησε ότι από τη φωτιά στον κινητήρα δημιουργούνται κι άλλα προβλήματα και δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να προσγειωθεί στην Καβάλα.
Τη στιγμή που πετούσε στη «μύτη» της χερσονήσου του Άθω στο Άγιον Όρος, το αεροσκάφος φαίνεται πως έκανε στροφή 180 μοιρών κι άρχισε να χάνει ύψος φλεγόμενο σε μικρή απόσταση από σπίτια, σύμφωνα με βίντεο ντοκουμέντο.
Σύμφωνα με μαρτυρίες το αεροπλάνο κατέπεσε σε χωράφι με καλαμπόκια εν μέσω εκρήξεων.
Όπως μετέδωσε, εξάλλου, το kavalanews.gr, κατά τη συντριβή του, το αεροσκάφος πιθανολογείται ότι προσέκρουσε σε πυλώνα ή ηλεκτροφόρα καλώδια, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει έκρηξη και γενικό μπλακ-άουτ σε Νικήσιανη, Γεωργιανή, Άγιο Χριστόφορο, Παλαιοχώρι και Αντιφιλίππους.
Μέχρι τις 23:40 κάτοικοι της περιοχής ανέφεραν ότι οι εκρήξεις ήταν συνεχείς και ότι δεν μπορούν οι διασώστες και η Πυροσβεστική να προσεγγίσουν το σημείο.
Στο flightradar24.com καταγράφηκε η πορεία του αεροσκάφους: