ΕΛΛΑΔΑ

«Μπλόκο» στην επέκταση του επιβατικού λιμένα Πειραιά από την Ολομέλεια του ΣτΕ

«Μπλόκο» στην επέκταση του επιβατικού λιμένα Πειραιά από την Ολομέλεια του ΣτΕ
Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου ακύρωσε τις πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων INTIME

Μπλόκο στην επέκταση του επιβατικού λιμένα Πειραιά έβαλε με τρεις αποφάσεις της η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Συγκεκριμένα η Ολομέλεια του ΣτΕ με τις υπ' αριθμ. 547-549/2022 αποφάσεις της (πρόεδρος η Μαίρη Σάρπ και εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Μ. Σωτηροπούλου) ακύρωσε το πλαίσιο έγκρισης του Master Plan (Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο) του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.) Α.Ε., για τις υποχρεωτικές επενδύσεις, που προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιώς (2016) στην Cosco Group (Hong Kong) Limited και οι οποίες προέβλεπαν, μεταξύ των άλλων, την επέκταση του επιβατικού λιμένα Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, κ.λπ.

Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου ακύρωσε τις πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, με τις οποίες είχαν εγκριθεί, στο πλαίσιο έγκρισης του Master Plan της εταιρείας Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.) Α.Ε. οι υποχρεωτικές επενδύσεις, βάσει της σύμβασης παραχώρησης στην Cosco, που συνήφθη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ο.Λ.Π. Α.Ε. και κυρώθηκε με το νόμο 4404/2016, καθώς και οι πρόσθετες επενδύσεις του Ο.Λ.Π. στο λιμάνι του Πειραιά με το σκεπτικό ότι:

1) Οι πράξεις έγκρισης ήταν μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί, κατά παράβαση της οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της κοινής υπουργικής απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ. 107017/28.8.2006, στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων.

2) Ακυρώθηκε η πράξη του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.

3) Καταργήθηκε η τρίτη δίκη-υπόθεση, με την αιτιολογία ότι προσβάλλονταν οι πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων οι οποίες ακυρώθηκαν με την πρώτη απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ (547/2022).