ΕΛΛΑΔΑ

Και δεύτερη πτήση ταλαιπωρίας προς «Μακεδονία» - Τι Θεσσαλονίκη, τι... Τιμισοάρα!

Και δεύτερη πτήση ταλαιπωρίας προς «Μακεδονία» - Τι Θεσσαλονίκη, τι... Τιμισοάρα!
Φωτογραφία αρχείου EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΙΟΣ

Μετά την ταλαιπωρία των 201 επιβατών που ξεκίνησαν από το Λονδίνο με προορισμό το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και κατέληξαν στη Ρουμανία, μία δεύτερη πτήση, της ίδιας αεροπορικής εταιρείας, με αναχώρηση από την Μπολόνια και προορισμό τη Θεσσαλονίκη, προσγειώθηκε τελικά στην Κρήτη.

Το αεροπλάνο της Ryanair από την Μπολόνια της Ιταλίας με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, με 171 επιβάτες, το πρωί του Σαββάτου και βρίσκεται μέχρι αυτή την ώρα εκεί.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας Fraport Greece για τις καθυστερήσεις πτήσεων εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στη Βόρεια Ελλάδα, το πρόγραμμα πτήσεων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» εξομαλύνεται σταδιακά, ενώ αναμένεται να αποκατασταθεί πλήρως μέσα στις επόμενες ώρες.

«Οι διάδρομοι προσγείωσης και απογείωσης στο Αεροδρόμιο Μακεδονία έχουν παραμείνει ανοικτοί καθ’ όλη τη διάρκεια της έντονης χιονόπτωσης. Χάρη στην αξιοποίηση στόλου 9 αποχιονιστικών μηχανημάτων, αποπαγοποιητικού εξοπλισμού και της πρόσφατης άσκησης ετοιμότητας που έλαβε χώρα το Νοέμβριο, οι διάδρομοι παρέμειναν και θα παραμείνουν ανοικτοί», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Η Fraport Greece ανέφερε ότι οι καθυστερήσεις, εκτροπές ή ακυρώσεις πτήσεων που παρουσιάστηκαν, οφείλονται αποκλειστικά και μόνο σε χαμηλή νέφωση που επικρατεί στο αεροδρόμιο και «ήταν αποτέλεσμα αποφάσεων των αεροπορικών εταιριών».

Τέλος στην ταλαιπωρία: Έφτασαν στη Θεσσαλονίκη οι επιβάτες από την Τιμισοάρα

Συγγνώμη της Ryanair για την εκτροπή στην Τιμισοάρα της πτήσης Λονδίνο-Θεσσαλονίκη

Συγγνώμη ζητά η Ryanair για την εκτροπή στην Τιμισοάρα της πτήσης από το Λονδίνο Στάνστεντ προς τη Θεσσαλονίκη στις 4 Ιανουαρίου, εξαιτίας των ακραίων καιρικών συνθηκών στη Θεσσαλονίκη.

Σε ανακοίνωσή της η Ryanair αναφέρει ότι:

«Το αεροσκάφος προσγειώθηκε κανονικά στην Τιμισοάρα και οι πελάτες μας είτε μεταφέρθηκαν με λεωφορείο που οργανώθηκε άμεσα προς τη Θεσσαλονίκη ή οι πελάτες μπορούσαν να περιμένουν να οργανωθεί μια εναλλακτική πτήση. Όσοι επέλεξαν να μην επωφεληθούν από τη μεταφορά με πούλμαν, τους προσφέρθηκε διαμονή σε ξενοδοχείο στην Τιμισοάρα. Έκτοτε οι πελάτες αποχώρησαν αεροπορικώς ή επωφελήθηκαν από την εναλλακτική μεταφορά που οργανώθηκε και θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη αργότερα σήμερα το απόγευμα. Η Ryanair ζητά ειλικρινά συγγνώμη για την εκτροπή της πτήσης αυτής, η οποία ήταν εξ ολοκλήρου εκτός ελέγχου μας».

Ευθύνες στην Ryanair επιρίπτει ο Σπίρτζης

«Δεν μπορεί να θυσιάζεται η στοιχειώδης ανθρώπινη συμπεριφορά και οι ανάγκες των πολιτών, στον ανταγωνισμό και την κερδοσκοπία των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και χαμηλής κοινωνικής ευθύνης», δήλωσε από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης με αφορμή το περιστατικό εγκλωβισμού 184 επιβατών που ταξίδευαν από το Λονδίνο με την Ryanair και βρέθηκαν στην Τιμισοάρα, λόγω κακοκαιρίας στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.

Το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο και ναύλωσε αεροσκάφος της Aegean για την επιστροφή των 89 επιβατών από τη Ρουμανία στην Ελλάδα - οι 88 μεταφέρονται στην Ελλάδα με πούλμαν και 7 επιβάτες πιθανότατα κανόνισαν την μεταφορά τους προσωπικά με άλλες πτήσεις - επιρρίπτει ευθύνες στην ιρλανδική αεροπορική εταιρεία.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κατόπιν καταγγελιών των επιβατών σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε μαζί τους, έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες για τη διερεύνηση του εν λόγω περιστατικού σε σχέση με τον αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες που αφορούν στη μέριμνα που έπρεπε να είχε ληφθεί για τη φροντίδα των επιβατών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου το αεροσκάφος της Aegean, που ναυλώθηκε με πρωτοβουλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, θα επιστρέψει με έκτακτη πτήση τους 89 επιβάτες της RYR8582 της αεροπορικής εταιρείας Ryanair. Το αεροσκάφος της low cost εταιρείας δεν μπόρεσε να προσγειωθεί χθες στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία», λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με τον ισχύοντα Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261 /2004 το εν λόγω περιστατικό χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική περίπτωση» και τη φροντίδα των επιβατών έχει η υπεύθυνη κάθε φορά Αεροπορική Εταιρεία.

«Η Αεροπορική Εταιρεία Ryanair, επέλεξε με δική της ευθύνη, στην περίπτωση που κατά τη διαδικασία της προσγείωσης επισυμβεί οποιαδήποτε εμπλοκή προβλεπόταν ως πρώτο εναλλακτικό αεροδρόμιο αυτό της Τιμισοάρας, ενώ ως δεύτερο εναλλακτικό Αεροδρόμιο, το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών» τονίζει το υπουργείο και προσθέτει:

«Είναι προφανές ότι η επιλογή της εταιρείας να δηλώσει το αεροδρόμιο της Τιμισοάρας χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τον προορισμό των επιβατών, αντί για ένα από τα δεκάδες αεροδρόμια της Ελλάδας και αρκετά σε μικρή απόσταση από την Θεσσαλονίκη, οφείλεται στην πολιτική προτεραιότητας χαμηλού κόστους της αεροπορικής εταιρείας».

Τέλος, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ευχαριστεί θερμά την Αεροπορική Εταιρεία Aegean που ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημά της Πολιτικής Ηγεσίας για τη δρομολόγηση έκτακτης πτήσης, που θέτει οριστικό τέλος στην περαιτέρω ταλαιπωρία των πολιτών.