ΕΛΛΑΔΑ

Γιατί δεν έκλεισαν οι μπάρες του μετρό

Γιατί δεν έκλεισαν οι μπάρες του μετρό
EUROKINISSI/ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Οι μπάρες στις γραμμές 1, 2 και 3 του μετρό, ήταν προγραμματισμένες να κλείσουν χθες, Τετάρτη, σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη, ωστόσο επιμέρους προβλήματα έβγαλαν για άλλη μια φορά εκτός χρονοδιαγράμματος την επίσημη έναρξη του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», μπορεί ο ΟΑΣΑ να εκτιμά «ότι είμαστε στην τελική ευθεία» για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, καθώς «φρένο» έβαζε η καθυστέρηση στην έκδοση καρτών σε περίπου 50.000 ανέργους και ΑμΕΑ, η οποία, όμως, όπως σημειώνουν, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, ωστόσο οι εργαζόμενοι έχουν αντίθετη γνώμη. Κάνουν λόγο για διάφορα τεχνικά και επιμέρους προβλήματα που καθιστούν αδύνατο, στην παρούσα φάση το κλείσιμο των θυρών.

Μάλιστα, όπως εξηγούν, «δεν πρόκειται να κλείσουν διότι δεν έχει εξασφαλιστεί η στοιχειώδης ασφάλεια, όπως για παράδειγμα τα συστήματα πυρανίχνευσης που θα ανοίγουν τις μπάρες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης».

Βέβαια, δεν είναι η μόνη «τρύπα» στο σχεδιασμό. Οι ελλείψεις σε ρολάκια, που ανάγκαζαν τους εργαζομένους να ψάχνουν μέχρι και στα σκουπίδια εισιτήρια προκειμένου να τα επαναφορτίσουν, συνεχίζονται, με τους υπαλλήλους να είναι φανερά αγανακτισμένοι με την κατάσταση που επικρατεί.

Μειωμένο προσωπικό

Στο ίδιο πλαίσιο, το μειωμένο προσωπικό που σε αυτή τη φάση απασχολείται στην «ενημέρωση» των επιβατών, για το πώς δηλαδή θα χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό εισιτήριο, δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την κατάσταση, καθώς ο σχεδιασμός του ΟΑΣΑ προβλέπει έναν υπάλληλο σε κάθε είσοδο – έξοδο, ούτως ώστε να πραγματοποιεί τους ελέγχους.

Το σημαντικότερο δε, όπως τονίζουν, είναι ότι οι φθορές που έχουν προκληθεί στα ακυρωτικά μηχανήματα ακόμα δεν έχουν αποκατασταθεί. Ο φόβος για τη «συνέπεια» των επιτήδειων δημιουργεί έναν ακόμη «πονοκέφαλο» στον ΟΑΣΑ, που καλείται αφενός να φέρει εις πέρας τη διαδικασία και, αφετέρου, να συνεννοηθεί με την ανάδοχο εταιρία για να επισκευάσει τις φθορές.

Σύμφωνα με το καταστατικό, η ανάδοχος υποχρεούται εντός 5 ημερών να έχει επιδιορθώσει τη ζημιά σε όσα μηχανήματα δεν είναι λειτουργικά. Το γεγονός, όμως, ότι η επίθεση στο σταθμό των Πετραλώνων έγινε στις 3 Φεβρουαρίου και τα μηχανήματα είναι ακόμα «κομματιασμένα», καταδεικνύει την τουλάχιστον κακή συνεννόηση, αλλά και επιβεβαιώνει εν μέρει τις ανησυχίες των εργαζομένων.

Προς το παρόν, πάντως, οι μπάρες έχουν κατέβει στους σταθμούς του μετρό Άγιος Αντώνιος, Αεροδρόμιο, Δουκίσσης Πλακεντίας, Ελαιώνας, Άγιος Δημήτριος και Αιγάλεω. Είναι άγνωστο το πότε θα γίνει και στους άλλους σταθμούς. Το να γίνει «μονομιάς», όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός, θεωρείται απίθανο σενάριο και αυτό γιατί τα παραπάνω ζητήματα είναι δύσκολο να λυθούν έγκαιρα. Όπως σημειώνουν ασφαλείς πηγές, ένα εκ των σεναρίων που εξετάζεται - και μάλλον είναι το επικρατέστερο - αφορά στην τμηματική παράδοση και συγκεκριμένα ανά μία εβδομάδα να παραδίδεται και ένας σταθμός.

Τα στοιχεία του ΟΑΣΑ

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο ΟΑΣΑ, έχουν εκδοθεί περισσότερες από 400.000 προσωποποιημένες κάρτες, ενώ το 80% των εισιτηρίων που πωλούνται αφορούν κόμιστρα μίας διαδρομής. Παράλληλα, οι επιβάτες που μετακινούνται περισσότερο με λεωφορεία και τρόλεϊ, μπορούν να αγοράζουν ηλεκτρονικό εισιτήριο σε 1.005 σημεία, τα οποία είναι επί το πλείστον περίπτερα και μίνι-μάρκετ. Ο Οργανισμός, σε κάθε περίπτωση, συνιστά να μην πετούν οι πολίτες τα εισιτήρια αλλά να τα επαναφορτίζουν.