Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Πότε κλείνουν οι μπάρες
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο έχει πλέον για τα καλά μπει στη ζωή των κατοίκων της πρωτεύουσας που μετακινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, με τον ΟΑΣΑ πάντως να παρατείνει για λίγο ακόμη την περίοδο προσαρμογής στα νέα δεδομένα.
Αν και ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε να κλείσουν οι μπάρες στους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου φαίνεται πως αργεί λίγο ακόμη, με τις αρχές να περιμένουν να περάσει εορταστική περίοδος, δίνοντας έτσι λίγο περισσότερο χρόνο στο επιβατικό κοινό να εξοικειωθεί με τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Όπως σημείωσε ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, σε δηλώσεις του σε ραδιοφωνικό σταθμό την περασμένη εβδομάδα, το κλείσιμο των μπαρών στους σταθμούς θα έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος Ιανουαρίου.
Μέχρι στιγμής οι μπάρες έχουν κατέβει στους σταθμούς του μετρό Άγιος Αντώνιος, Αεροδρόμιο, Δουκίσσης Πλακεντίας, Ελαιώνας, Άγιος Δημήτριος και Αιγάλεω. Με βάση το χρονοδιάγραμμα οι πύλες στους υπόλοιπους σταθμούς θα αρχίσουν να κλείνουν σταδιακά, ωστόσο δεν έχει γίνει γνωστή η ακριβής ημερομηνία για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο εφαρμόζεται από τα μέσα Νοεμβρίου, ωστόσο φαίνεται πως είναι αρκετοί ακόμη οι επιβάτες εκείνοι που δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση του κατά την επιβίβασή τους στα μέσα μεταφοράς, ενώ πολλοί είναι και αυτοί που χρειάζονται βοήθεια και με τους αυτόματους πωλητές όπου μπορούν να αποκτήσουν το «μαγικό χαρτάκι».
Για τον λόγο αυτό ο ΟΑΣΑ πραγματοποιεί ευρεία ενημερωτική εκστρατεία για τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Με ιδία μέσα του Οργανισμού έχουν ολοκληρωθεί:
- Προβολή ενημερωτικού υλικού σε οθόνες προβολής αποβαθρών και συρμών μετρό (γραμμές 1,2,3), σε οθόνες προβολής εντός των συρμών τραμ και σε οθόνες τηλεματικής σε λεωφορεία-τρόλεϊ.
- Εξήντα τρεις προωθητικές αφίσες σε πάνελς μετρό (γραμμές 2,3), 48 προωθητικές αφίσες σε πάνελς ηλεκτρικού, 22 προωθητικές αφίσες σε πάνελς τραμ, 18 αυτοκόλλητες πινακίδες σε μετώπες μετρό (γραμμές 2,3) και 1.100 προωθητικές αφίσες σε λεωφορεία-τρόλεϊ.
- Έχει εκτυπωθεί και διανεμηθεί πολύπτυχο ενημερωτικό έντυπο για τη χρήση και τις δυνατότητες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους κυριότερους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και σε επιλεγμένα σημεία της ΟΣΥ.
- Έχουν τοποθετηθεί αυτοκόλλητες πινακίδες σε 300 αυτόματα μηχανήματα έκδοσης/επαναφόρτισης καρτών/εισιτηρίων, αναφορικά με τις δυνατότητες χρήσης του εξοπλισμού λειτουργίας και αυτοκόλλητες πινακίδες σε 10.000 επικυρωτικά λεωφορείων-τρόλεϊ.
- Ηχητικά μηνύματα σε σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και σε στάσεις και οθόνες τηλεματικής.
- Εφοδιασμός 700 σημείων περιπτέρων λιανικής πώλησης με προφορτισμένα πακέτα εισιτηρίων 10+1 και 5 (κανονικής και μειωμένης τιμής), με ειδική σήμανση ως προς την εν λόγω πώληση.
Πληροφορίες θέλουν τον ΟΑΣΑ να επιστρατεύει ακόμη και ιδιώτες, οι οποίοι θα βρίσκονται στους σταθμούς και θα είναι επιφορτισμένοι με την παροχή ενημέρωσης στο επιβατικό κοινό για την έκδοση και την επικύρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.