ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Κρουαζιέρα: Μια από τις καλύτερες σεζόν με 69 αφίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Κρουαζιέρα: Μια από τις καλύτερες σεζόν με 69 αφίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
INTIME

Μια από τις καλύτερες σεζόν των τελευταίων χρόνων αναμένεται να καταγράψει το 2023 ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) όσον αφορά στην κρουαζιέρα, ενώ ήδη έχουν προγραμματιστεί 64 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, για το 2024, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που έχουν αναρτηθεί.

Συγκεκριμένα, για φέτος έχουν προγραμματιστεί και βρίσκονται σε ομαλή εξέλιξη 69 αφίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με 22 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια και περίπου 70.000 επιβάτες. Η σεζόν ξεκίνησε νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά στις 10 Φεβρουαρίου με την άφιξη του «Viking Sky», ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 17 Δεκεμβρίου με την έλευση του «Celestyal Journey», επιβεβαιώνοντας πως η Θεσσαλονίκη είναι πλέον 12μηνος προορισμός για κρουαζιερόπλοια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί πως περίπου οι μισές φετινές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι homeporting.

Η Θεσσαλονίκη ως προορισμός κρουαζιέρας γνωρίζει «θεαματική» ανάπτυξη φέτος, πρόσθεσαν πηγές από την ΟΛΘ ΑΕ, εξηγώντας ότι η ανάπτυξη του προϊόντος «άνοιξε μία επιπλέον πύλη για τον εισερχόμενο τουρισμό από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες».

Μάλιστα, ένα από τα χαρακτηριστικά που κάνουν το συγκεκριμένο λιμάνι να ξεχωρίζει είναι πως βρίσκεται σε στρατηγική γεωγραφική θέση, ως ένα από τα ελάχιστα λιμάνια παγκοσμίως που η αφετηρία της κρουαζιέρας είναι στην καρδιά της πόλης και σε κοντινή απόσταση από πολύ σημαντικά αξιοθέατα και μνημεία της Βόρειας Ελλάδας.

Ενδιαφέρον και από νέες εταιρείες

Η θετική πορεία της Θεσσαλονίκης τους τελευταίους μήνες αλλά, και οι προοπτικές για τα επόμενα χρόνια έχουν «ανοίξει την όρεξη» για εταιρείες κρουαζιέρες που πλέον δείχνουν σαφώς πιο έντονο ενδιαφέρον για την πόλη, είτε ως ενδιάμεσος σταθμός αλλά και ως home port για κρουαζιερόπλοια. Έτσι, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, τα νούμερα αναμένεται να αυξηθούν κατακόρυφα την επόμενη διετία, με τον στόχο για το 2023 να φτάνει ακόμα και τα 100 κρουαζιερόπλοια σε ετήσια βάση.

Αξίζει να σημειωθεί πως φέτος στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης «θα ρίξει άγκυρα» και το νεότερο κρουαζιερόπλοιο της Celestyal, το οποίο θα αποπλεύσει στις 2 Σεπτεμβρίου με την κρουαζιέρα επτά διανυκτερεύσεων που επισκέπτεται επίσης την Αθήνα, το Κουσάντασι, το Ηράκλειο, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο και τη Μήλο.

«Η αναβάθμιση των υπηρεσιών και των υποδομών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης εδραιώνουν την εμπιστοσύνη των εταιρειών κρουαζιέρας που την επέλεξαν», σύμφωνα με πηγές της ΟΛΘ ΑΕ, οι οποίες αναφέρουν ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι στις 25 Ιουνίου του 2024 θα πλεύσει στον Θερμαϊκό και θα δέσει για πρώτη φορά στην πόλη το κρουαζιερόπλοιο "Crystal Symphony" της Crystal Cruises, που ειδικεύεται στα ταξίδια πολυτελείας.

Μάλιστα, από το 2025 η πόλη θα αποτελέσει για το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο σταθμό Homeporting, δηλαδή επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών επί κρουαζιερόπλοιων όχι μόνο για τους ντόπιους επιβάτες, αλλά και για τους διεθνείς.

Την ίδια στιγμή και παράλληλα με τη διεθνή κρουαζιέρα, αυξάνονται και οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις με μια σειρά από νησιά, ενισχύοντας το σχετικό προφίλ της πόλης.

Ήδη, πέρυσι λειτούργησε η σύνδεση με τα νησιά των Σποράδων με ταχύπλοο σκάφος, ενώ αντίστοιχες σκέψεις υπάρχουν για το βόρειο Αιγαίο. Απώτερος στόχος είναι οι επισκέπτες να μπορούν να αξιοποιήσουν το λιμάνι της πόλης για να επισκεφθούν προορισμούς στο Αιγαίο αλλά και ευρύτερα στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, κάτι που αναμένεται να γίνει πράξη μέσα στην επόμενη διετία, ανεβάζοντας επίπεδο για τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικό προορισμό.

Home-Port το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Μια εξίσου σημαντική εξέλιξη είναι πως πλέον το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μετατραπεί σε Home-Port, γεγονός που σημαίνει πως είτε κρουαζιέρες εκκινούν από τη Θεσσαλονίκη, είτε επισκέπτες εκκινούν την κρουαζιέρα τους από την πόλη.

Μια εξέλιξη που συνδυάζεται και με την αναβάθμιση του αεροδρομίου Μακεδονία, καθώς το μεγάλο «στοίχημα» είναι οι συνδυασμένες μεταφορές, με τους επισκέπτες να έρχονται αεροπορικώς και να επιβιβάζονται εν συνεχεία στα κρουαζιερόπλοια. Μάλιστα, ακόμα μεγαλύτερα οφέλη προκύπτουν από τους επισκέπτες που επιλέγουν και να μείνουν κάποιες ημέρες στην πόλη, είτε πριν, είτε μετά την κρουαζιέρα.

Έτσι, προκύπτει σημαντικό όφελος και για γειτονικούς προορισμούς, καθώς -ήδη σήμερα- μια σειρά από επισκέπτες πραγματοποιούν μονήμερες εκδρομές, συνδράμοντας οικονομικά στην ανάπτυξη όχι μόνο της Θεσσαλονίκης αλλά και ευρύτερα της περιοχής.

Αντίστοιχα με το αεροπλάνο, σημαντική ώθηση στην κρουαζιέρα δίνουν και οι επισκέπτες που έρχονται στην πόλη μέσω οδικών αξόνων. Καθώς μάλιστα προχωρούν μια σειρά από έργα υποδομής, όπως για παράδειγμα η Εγνατία Οδός, η πρόσβαση θα γίνεται ακόμη πιο εύκολη και κατ’ επέκταση θα αυξάνεται ο αριθμός όσων επιλέγουν την πόλη ως προορισμό επιβίβασης σε κρουαζιερόπλοια.

Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα προκαταρκτικά ευρήματα τις έρευνας «Εκτίμησης του Κοινωνικοοικονομικού αντίκτυπου της Κρουαζιέρας για τη Θεσσαλονίκη», την οποία υλοποιεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια Πειραιώς και Αιγαίου οι δαπάνες ανά επιβάτη κρουαζιέρας στην πόλη της Θεσσαλονίκης ανέρχονται σε 54,5 ευρώ.

Επιπρόσθετα, οι επιβάτες δαπανούν 15,1 ευρώ κατά τη διάρκεια των οργανωμένων εκδρομών, ενώ στα 98,8 ευρώ ανέρχονται οι δαπάνες αγοράς εκδρομής. Σε αυτά τις δαπάνες θα πρέπει να προστεθούν και οι σημαντικές δαπάνες των πληρωμάτων, οι οποίες ανέρχονται σε 105,4 ευρώ ανά μέλος του πληρώματος.

Δείτε ολόκληρο το αφιέρωμα του CNN Greece στην 87η ΔΕΘ εδώ