Θα μπορέσει η Alfieri, που θα έχει μέχρι και ηλεκτρική έκδοση, να σώσει τη Maserati;
Η συγκεκριμένη χρονική περίοδος δεν είναι από τις πιο καλές για μια από τις πλέον ιστορικές εταιρείες κατασκευής σπορ μοντέλων της Ιταλίας, τη Maserati. Και αυτό γιατί στα πλαίσια της FCA (Fiat Chrysler Automobiles) και υπό τη διοίκηση του εκλιπόντος Sergio Marchionne παραγκωνίστηκε και έμεινε ουσιαστικά με ένα μόνο σχετικά σύγχρονο μοντέλο, το SUV Levante. Για τα υπόλοιπα αυτοκίνητά της γίνονταν φιλότιμές προσπάθειες με συνεχή facelift προκειμένου να τους δοθεί, όσο αυτό είναι εφικτό, το φιλί της ζωής.
Για το άμεσο μέλλον της και προκειμένου να βγει από τη δυσχερή οικονομική θέση στην οποία έχει περιέλθει η Maserati ποντάρει αρκετά στην Alfieri -η επωνυμία της είναι το μικρό όνομα του ιδρυτή της μάρκας- η οποία είχε κάνει την πρώτη της εμφάνιση ως πρωτότυπο πριν από μια σχεδόν πενταετία, το 2014.
Στη γκάμα της ιστορικής ιταλικής εταιρείας η Alfieri θα αντικαταστήσει τις GranTurismo και GranCabrio και η βάση της θα είναι ένα καινούργιο αλουμινένιο πλαίσιο. που έχει σχεδιαστεί τόσο για plug-in υβριδικά συστήματα πρόωσης όσο και για πλήρως ηλεκτρικά. Οπότε στην πορεία θα προκύψει εκτός απροόπτου και ηλεκτρική Alfieri, η οποία θα έχει συνολικά τρεις ηλεκτροκινητήρες, δύο από τους οποίους στον πίσω άξονα οπότε θα είναι και τετρακίνητη. Ταυτόχρονα θα διαθέτει και ανεξάρτητη κατανομή της ροπής στους τροχούς (torque vectoring), ενώ η ιταλική εταιρεία εκτιμά πως το 0-100 χλμ./ ώρα θα ολοκληρώνεται σε λιγότερα από 2,0 δεύτερα και η τελική της ταχύτητα θα είναι της τάξης των 300 χλμ./ ώρα. Δηλαδή ιδιαίτερα υψηλή για ηλεκτρικό μοντέλο, ενώ στο PHEV (το plug-in υβριδικό δηλαδή) ο κινητήρας θα είναι ένας V6 turbo βενζίνης.
Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει παρουσίαση του τελικού μοντέλου στην έκθεση της Γενεύης του 2020. Η συνέχεια θα δοθεί με τις Alfieri προπαραγωγής το πρώτο εξάμηνο του 2021, ενώ οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται προς τα τέλη της ίδιας χρονιάς ή στις αρχές του 2022.
Προκειμένου να γίνουν όλα αυτά εφικτά η Maserati θα προχωρήσει στην ανακαίνιση και αναβάθμιση του ιστορικού της εργοστασίου στη Modena που λειτουργεί από το 1936. Στο ίδιο εργοστάσιο θα κατασκευάζονται μεταξύ άλλων η καινούργια Quattroporte, η νέα Ghibli, η διάδοχος της Levante και ένα νέο μεγάλο SUV έως το 2022.