ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

20 χρόνια «World of Warcraft» - Τι σχεδιάζει η κατασκευάστρια εταιρεία μετά την ακύρωση του BlizzCon

20 χρόνια «World of Warcraft» - Τι σχεδιάζει η κατασκευάστρια εταιρεία μετά την ακύρωση του BlizzCon

Ένας από τους ήρωες του παιχνιδιού «World of Warcraft» με φόντο το συνέδριο BlizzCon στο Άναχαϊμ της  Καλιφόρνια το 2019

Phillip Faraone/Getty Images for Blizzard Entertainment

Το δημοφιλές video game «World of Warcraft» γιορτάζει φέτος τα 20α γενέθλιά του, αλλά μόλις ακύρωσε το μεγαλύτερο πάρτι του.

Οι οπαδοί του online παιχνιδιού ρόλων συγκεντρώνονται στο Άναχαϊμ της Καλιφόρνια κάθε χρόνο από το 2005 για το συνέδριο BlizzCon, όπου συναντούν άλλους παίκτες, ντύνονται όπως οι χαρακτήρες του παιχνιδιού και παίρνουν μια πρώτη γεύση από όσα τους περιμένουν στο μέλλον στον φανταστικό κόσμο του Azeroth όπου εκτυλίσσονται οι περιπέτειές τους.

Όμως, η κατασκευάστρια εταιρεία Activision Blizzard ανακοίνωσε ότι ακυρώνει το φετινό BlizzCon και υποσχέθηκε αντ' αυτού μια σειρά από μικρότερης κλίμακας εκδηλώσεις.

Οι περισσότεροι φίλοι του παιχνιδιού κατηγορούν γι’ αυτή την εξέλιξη τον νέο ιδιοκτήτη του «World of Warcraft», τη Microsoft. Ο τεχνολογικός γίγαντας αγόρασε πέρυσι την Activision Blizzard για 69 δισ. δολάρια, στη μεγαλύτερη εξαγορά στην ιστορία του gaming.

Μετά την εξαγορά, η Microsoft απέλυσε 1.900 από τους 22.000 εργαζομένους της στο τμήμα παιχνιδιών της, κίνηση που επηρέασε σε μεγάλο βαθμό και το προσωπικό της Activision Blizzard – η οποία με τη σειρά της ανακοίνωσε φέτος ότι ακυρώνει οριστικά ένα νέο, πολυαναμενόμενο παιχνίδι της, που θα είχε τον τίτλο «Odyssey».

Συνεργασίες και crossovers

Το BBC News είχε μιλήσει πρόσφατα – πριν από την ακύρωση του BlizzCon –με δύο από τα πιο υψηλόβαθμα αφεντικά του «World of Warcraft», τα οποία επέμειναν ότι δεν περίμεναν σημαντικές αλλαγές για το franchise.

Η αντιπρόεδρος και εκτελεστική παραγωγός Holly Longdale δήλωσε ότι η Activision Blizzard «μέχρι στιγμής έχει την πλήρη υποστήριξη της Microsoft» και ότι η συμφωνία συγχώνευσης είναι κάτι θετικό για τους παίκτες, επειδή επιτρέπει στην ομάδα του «WoW» να ανταλλάξει ιδέες με άλλα στούντιο που ανήκουν στη Microsoft, αναφέροντας ως παραδείγματα τους δημιουργούς των παιχνιδιών «Minecraft» και «The Elder Scrolls».

BlizzCon 2011

Παίκτες από όλο τον κόσμο παίζουν «World of Warcraft» στο BlizzCon του 2011

Derek Bauer/AP Images for Blizzard

Στην ερώτηση αν αυτό μπορεί να σημαίνει ένα crossover μεταξύ των παιχνιδιών στο μέλλον, δήλωσε: «Δεν έχω τίποτα να ανακοινώσω αυτή τη στιγμή. Είμαστε όλοι αισιόδοξοι. Ποιος ξέρει; Είναι νωρίς ακόμα».

Είπε όμως ότι έγιναν κάποιες αλλαγές στο «WoW», εμπνευσμένες από παιχνίδια άλλων στούντιο. Ένα παράδειγμα είναι μια νέα ρύθμιση που επιτρέπει στους παίκτες με σοβαρή αραχνοφοβία να εξαφανίσουν τις αράχνες – που εμφανίζονται αρκετά συχνά –από το παιχνίδι.

Πέρασμα σε άλλες πλατφόρμες

Η Microsoft, που βλέπει τα έσοδα του τομέα παιχνιδιών να αυξάνονται αλλά τις πωλήσεις της δικής της παιχνιδομηχανής, του Xbox, να πέφτουν, επεκτείνει πλέον τη στρατηγική της σε πολλαπλές πλατφόρμες – είναι χαρακτηριστικό ότι κυκλοφορεί πλέον σε συσκευές άλλων εταιρειών, παιχνίδια που κάποτε ήταν αποκλειστικά για το Xbox.

Επομένως τo «WoW», το οποίο επί του παρόντος είναι διαθέσιμο μόνο για υπολογιστές, δεν αποκλείεται να κάνει την εμφάνισή του και σε παιχνιδομηχανές.

«Ψάχνουμε πάντα να βρούμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να διευρύνουμε το κοινό μας. Θέλουμε να μοιραστούμε το “World of Warcraft” με όλους, σε όλο τον κόσμο», είχε δηλώσει σχετικά η Longdale.

Τα τελευταία χρόνια το «WoW» έχει προσθέσει νέους τρόπους παιχνιδιού που απευθύνονται σε πιο casual gamers, που δεν θέλουν να ξοδεύουν ώρες για να αναβαθμίζουν τους χαρακτήρες τους ή δεν θέλουν να μάχονται με άλλους παίκτες.

Τα επόμενα 20 χρόνια του «WoW»

Σε σύγκριση με το λανσάρισμα του «World of Warcraft» πριν από 20 χρόνια, τα παιχνίδια ανταγωνίζονται όλο και περισσότερο όχι μόνο για τα χρήματά μας, αλλά και για τον χρόνο και την προσοχή μας. Η Longdale θεωρεί τις υπηρεσίες streaming όπως το Netflix – το οποίο προσφέρει επίσης δωρεάν video games στους συνδρομητές του – ως σημαντικό ανταγωνιστή το 2024.

Παρά τις μελλοντικές προκλήσεις, ωστόσο, δηλώνει αισιόδοξη για τα επόμενα 20 χρόνια του «WoW». «Έχουμε μερικές απίθανες ιδέες για το μέλλον. Ως μέρος της Microsoft, αισθανόμαστε ότι υπάρχουν απεριόριστες δυνατότητες στην πορεία».

Για φέτος, πάντως, η πορεία αυτή δεν θα περιλαμβάνει το ετήσιο συνέδριο του «World of Warcraft».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ