Το Facebook αρνείται ότι «στοχοποιεί» χρήστες του για διαφημιστικούς λόγους
Με νέες κατηγορίες έρχεται αντιμέτωπο το Facebook μετά από την γνωστοποίηση της ύπαρξης ενός ερευνητικού εγγράφου, το οποίο αποκαλύπτει πώς το κοινωνικό δίκτυο χρησιμοποιεί τους έφηβους χρήστες και το πώς «νιώθουν», για να τους προβάλει σχετικές διαφημίσεις.
Την είδηση αυτή έκανε γνωστή με δημοσίευμά της η αυστραλιανή εφημερίδα The Australian. Το Facebook επιβεβαίωσε ότι τα πορίσματα της έρευνας που είχε διεξαγάγει τα διοχέτευσε σε διαφημιστικές εταιρείες, τονίζοντας ωστόσο ότι το κείμενο της αυστραλιανής εφημερίδας ήταν «παραπλανητικό».
«Το Facebook δεν προσφέρει εργαλεία για να στοχεύει ανθρώπους με βάση τη συναισθηματική τους κατάσταση», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, σημειώνοντας πως:
Η ανάλυση που διεξήγαγε ένας Αυστραλός ερευνητής είχε σκοπό να βοηθήσει τους διαφημιστές να καταλάβουν πώς εκφράζονται οι άνθρωποι στο Facebook. Δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ για διαφημιστικούς σκοπούς και βασίστηκε σε δεδομένα που είναι ανώνυμα και συγκεντρωτικά. Το Facebook χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη διαδικασία για την εξέταση των ερευνών που διεξάγουμε. Στη συγκεκριμένη έρευνα δεν ακολουθήθηκε αυτή τη διαδικασία και εξετάζουμε τις λεπτομέρειες ώστε να διορθώσουμε το λάθος.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, την έκθεση διάβασαν διαφημιστές που εργάζονται σε μεγάλες τράπεζες της χώρας, ενώ συγγραφείς είναι τα στελέχη του Facebook Ντέιβιντ Φερνάντεζ και Άντι Σιν. Στο έγγραφο αναφέρεται ότι το δίκτυο έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί φωτογραφίες και άλλες αναρτήσεις χρηστών οι οποίοι μπορεί να νιώθουν «αγχωμένοι», «ηττημένοι», «ανήσυχοι», «νευρικοί», «ηλίθιοι», «συγκλονισμένοι», «ανόητοι» ή «αποτυχημένοι».
Όπως σημειώνει το BBC, η έρευνα κάλυπτε τους χρήστες του Facebook μόνο στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία.
Το Facebook έχει δεχτεί στο παρελθόν έντονες κριτικές σχετικά με την εκμετάλλευση των αναρτήσεων των χρηστών για ερευνητικούς σκοπούς. Το 2014 είχε αποκαλυφθεί πως η εταιρεία είχε δείξει σκόπιμα συγκεκριμένο περιεχόμενο σε 70.000 χρήστες ώστε να διαπιστωθεί εάν θα μπορούσαν να χειραγωγηθούν τα συναισθήματά τους.