TECH

Google και Amazon απειλούν τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας

Google και Amazon απειλούν τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας
Getty Images/Ideal Images/Emma McIntyre

Υπό αμφισβήτηση θέτει το μέλλον των παρόχων κινητής τηλεφωνίας η επικείμενη εισαγωγή της αποκαλούμενης electronic SIM (eSIM) σε περίπτωση που ψηφιακοί κολοσσοί όπως η Google και η Amazon αποφασίσουν να την αξιοποιήσουν.

Από την άλλη πλευρά, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι έχουν ακόμη αρκετά όπλα στην φαρέτρα τους με κυριότερο την αξιοποίηση του τεράστιου όγκου δεδομένων που έχουν στη διάθεση τους.

Αυτό υποστηρίζει έρευνα της Accenture, σύμφωνα με την οποία, εάν ένας παγκόσμιος ψηφιακός κολοσσός, όπως η Google ή η Amazon, ξεκινήσει να προσφέρει υπηρεσίες αντίστοιχες με αυτές των παρόχων κινητής τηλεφωνίας, το 44% των ερωτηθέντων θα άφηναν τον τωρινό πάροχό τους.

Η eSIM είναι πρακτικά μία ενσωματωμένη κάρτα SIM μέσα σε μία φορητή συσκευή όπως είναι το smartphone, το tablet ή ο φορητός υπολογιστής. Ουσιαστικά, σε κάθε συσκευή θα υπάρχει προεγκατεστημένη η SIM κάρτα, η οποία δεν θα μπορεί να βγει και θα μπορεί να προγραμματιστεί προκειμένου να συνδεθεί με το δίκτυο του παρόχου που επιθυμεί ο χρήστης. Apple και Samsung προωθούν την έννοια της eSIM, η οποία θεωρείται ιδανική για συσκευές ΙοΤ (Internet of Things), καθώς βοηθά στη μείωση του όγκου μίας συσκευής.

Σε κάθε περίπτωση, η Accenture εκτιμά πως η εισαγωγή της eSIM επιφέρει νέες προκλήσεις για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, καθώς η εναλλαγή μεταξύ τους γίνεται ακόμα ευκολότερη. Η έρευνα έδειξε πως το 68% των καταναλωτών θα ενδιαφερόταν να χρησιμοποιήσει μια συσκευή με eSIM με το 50% να δηλώνει ότι θα το προτιμούσε λόγω της δυνατότητας εναλλαγής παρόχων ευκολότερα και γρηγορότερα για φθηνότερα προγράμματα κλήσεων ή δεδομένων. Σημειωτέον πως η έρευνα της Accenture βασίστηκε σε στοιχεία από συνεντεύξεις σε 26.000 άτομα από 26 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο.

Επιπρόσθετα, ο ανταγωνισμός θα αυξηθεί καθώς νέοι παίκτες εισέρχονται στην αγορά, ενσωματώνοντας τις eSIM στις συσκευές στο στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας, προσπερνώντας έτσι τον πάροχο δικτύου και προσεγγίζοντας απευθείας τον τελικό πελάτη.

Το πλεονέκτημα των τηλεπικοινωνιακών παρόχων είναι πάντως ο πλούτος των δεδομένων που διαθέτουν. Σύμφωνα με την Accenture, εάν αξιοποιήσουν αυτά τα δεδομένα προς όφελος τους, μέσω εφαρμογών business analytics, τότε θα έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν μια ευρεία γκάμα καινοτόμων υπηρεσιών με σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο και να βελτιώσουν περαιτέρω την εμπειρία του πελάτη.

Ένας τομέας που αυτό μπορεί να εφαρμοστεί είναι το ψηφιακό βίντεο, το οποίο έχει αυξανόμενη ζήτηση και δίνει την ευκαιρία για τη δημιουργία νέων εσόδων όχι μόνο από το περιεχόμενο, αλλά και από την ψηφιακή διαφήμιση. Με το 37% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι θα απευθύνονταν σε τηλεπικοινωνιακούς παρόχους για κανάλια συνδρομητικής τηλεόρασης και το 34% για υπηρεσίες Video-On-Demand, η πόρτα είναι διάπλατα ανοιχτή για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να πετύχουν στον τομέα αυτό.

Το Internet of Things (ΙοΤ) δημιουργεί επίσης νέες ευκαιρίες ανάπτυξης και προσφοράς νέων υπηρεσιών για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. Καθώς είναι ακόμα αρχή, το διασυνδεδεμένο σπίτι, το οποίο εν πολλοίς σχετίζεται με την επικοινωνία machine-to-machine προσφέροντας εξοικονόμηση χρόνου και κόστους στους καταναλωτές, γίνεται πολύ γρήγορα πραγματικότητα. Αλλά με τόσες πολλές διασυνδεδεμένες συσκευές να εμφανίζονται διαρκώς, οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν προβλήματα διαλειτουργικότητας, χρήσης και ασφάλειας.

Η έρευνα έδειξε ότι παρόλο που οι καταναλωτές επενδύουν στη διασυνδεδεμένη τεχνολογία, περισσότεροι από τους μισούς (54%) αντιμετωπίζουν διάφορες προκλήσεις. Τα συνήθη θέματα περιλαμβάνουν πολυπλοκότητα χρήσης (14%), αδυναμία σύνδεσης στο διαδίκτυο (13%), πρόβλημα εγκατάστασης (12%), και άλλα όπως έλλειψη προσωποποίησης, θέματα απορρήτου ή εξυπηρέτησης πελατών.

Το σπίτι γίνεται πλέον ένα διασυνδεδεμένο και εξατομικευμένο οικοσύστημα υπηρεσιών και οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί έχουν τη σημαντική ευκαιρία να αποτελέσουν αυτοί το μοναδικό πάροχο που θα το διαχειρίζεται:

• Το 71% των online καταναλωτών παγκοσμίως που έχουν ή σκοπεύουν να εγκαταστήσουν διασυνδεδεμένες οικιακές συσκευές/υπηρεσίες θα επέλεγαν έναν τηλεπικοινωνιακό πάροχο, εάν τις προσέφερε.

• Οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί έχουν λάβει τη δεύτερη θέση ως προτιμώμενοι πάροχοι για υπηρεσίες εκπαίδευσης και εκμάθησης, παρακολούθησης σπιτιού, online ασφάλειας και αποθήκευσης για έξυπνες συσκευές και υπηρεσίες.

• Το 49% των καταναλωτών θα επέλεγε έναν τηλεπικοινωνιακό πάροχο για διασυνδεδεμένες υπηρεσίες υγείας.