Τι ζητούν οι αρχές προστασίας των καταναλωτών της ΕΕ από Facebook, Google και Twitter
Οι αρχές προστασίας των καταναλωτών στην Ευρώπη θα ζητήσουν από τις εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης όπως η Facebook, η Alphabet (μητρική της Google) και το Twitter να βελτιώσουν τους όρους παροχής των υπηρεσιών τους μέσα σε ένα μήνα ή να αντιμετωπίσουν την πιθανότητα ποινών.
Οι εταιρείες πρότειναν μερικούς τρόπους επίλυσης των θεμάτων και τους συζήτησαν με τις αρχές την Πέμπτη, είπε μία πηγή που γνωρίζει το θέμα, προσθέτοντας ότι η συνάντηση ήταν εποικοδομητική. Η πηγή μίλησε ανώνυμα γιατί δεν έχει εξουσιοδοτηθεί να μιλήσει στα ΜΜΕ.
Οι αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας έχουν αντιμετωπίσει στενή επιτήρηση στην Ευρώπη για τον τρόπο με τον οποίο δρουν, από την ιδιωτικότητα έως το πόσο γρήγορα αφαιρούν παράνομο περιεχόμενο ή εκφράσεις μίσους.
Οι αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης έστειλαν επιστολές στις εταιρείες τον Δεκέμβριο ανακοινώνοντας ότι μερικοί από τους όρους παροχής υπηρεσιών τους παραβιάζουν νόμους της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών και ότι χρειάζεται να κάνουν περισσότερα για να αντιμετωπίσουν απάτες και κομπίνες στους ιστότοπούς τους.
Σύμφωνα με επιστολές που είδε το πρακτορείο Reuters, μερικοί από τους όρους αυτούς περιλαμβάνουν την απαίτηση να καταφύγουν οι εναγόμενοι χρήστες σε δικαστήρια στην Καλιφόρνια, όπου εδρεύουν οι εταιρείες, αντί για τις χώρες στις οποίες κατοικούν οι χρήστες.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, μεταξύ άλλων θεμάτων περιλαμβάνονται η μη ξεκάθαρη σηματοδότηση διαφημιστικού περιεχομένου, η απαίτηση να αίρουν οι καταναλωτές υποχρεωτικά δικαιώματα όπως το δικαίωμα να ακυρώσουν ένα συμβόλαιο, και η υπερβολική εξουσία των εταιρειών να αποφανθούν για την καταλληλότητα του περιεχομένου που δημιουργούν οι χρήστες, σύμφωνα με τις επιστολές.
Στην περίπτωση της Google, παραρτήματος της Alphabet, οι ανησυχίες των αρχών εστιάστηκαν στο κοινωνικό δίκτυο Google+.
Οι αρχές υποστηρίζονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μπορούν να επιβάλλουν ποινές αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.
Πρότειναν επίσης να δημιουργηθεί ένα βασικό κανάλι επικοινωνίας για να ενημερώνονται οι εταιρείες για περιεχόμενο που θεωρείται παράνομο και για τη δράση που πρέπει να αναλάβουν, σύμφωνα με τις επιστολές.