TECH

Djamel Agaoua: αποκλειστική συνέντευξη του Δ/ντος Συμβούλου του Viber στο CNN Greece

Djamel Agaoua: αποκλειστική συνέντευξη του Δ/ντος Συμβούλου του Viber στο CNN Greece
Ο Djamel Agaoua

Με περισσότερους από 800 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες σε όλο τον κόσμο, το Viber είναι μία από τις δημοφιλέστερες εφαρμογές επικοινωνίας παγκοσμίως. Όμως, το μεγάλο στοίχημα για την υπηρεσία, η οποία τον Δεκέμβριο του 2016 συμπλήρωσε 6 χρόνια ζωής, δεν είναι άλλο από την εξέλιξη της σε μία πλατφόρμα που θα προσφέρει πολύ περισσότερα από επικοινωνία μέσω μηνυμάτων ή video κλήσεων. «Στο κοντινό μέλλον, οι χρήστες του Viber θα μπορούν να κάνουν αγορές προϊόντων, κρατήσεις εισιτηρίων και γενικότερα να έχουν τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σε πολυάριθμες υπηρεσίες» σημειώνει στο CNN Greece ο Djamel Agaoua, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Viber, το οποίο, όπως όλα δείχνουν, βρίσκεται στο κατώφλι μεγάλων και σημαντικών αλλαγών.

Ο κ. Agaoua ανέλαβε επισήμως τα καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου στις αρχές Φεβρουαρίου και επέλεξε το CNN Greece για μία από τις πρώτες συνεντεύξεις του ως επικεφαλής του Viber, το οποίο θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ελλάδα, καθώς οι εγγεγραμμένοι χρήστες στη χώρα μας ξεπερνούν τα 3,5 εκατομμύρια. Σημειωτέον πως η Ελλάδα είναι μία από τις περίπου 40 χώρες όπου το Viber έχει ιδιαίτερα ισχυρή παρουσία, ενώ η εταιρεία αναμένεται να στρέψει το ενδιαφέρον της σε ακόμα περισσότερες αγορές στο προσεχές μέλλον. «Μία από τις βασικές προτεραιότητες μας είναι να ενισχύσουμε τη γεωγραφική μας παρουσία» τονίζει ο κ. Agaoua, σπεύδοντας να προσθέσει ότι «πρέπει να επενδύσουμε στις Ηνωμένες Πολιτείες που είναι μία πολύ σημαντική αγορά για εμάς».

Στην προσπάθεια επέκτασης της σε μεγάλες αγορές όπως αυτή των ΗΠΑ, το Viber θα έχει την υποστήριξη της μητρικής ιαπωνικής εταιρείας Rakuten, ενός παγκόσμιου κολοσσού στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αξίζει να σημειωθεί πως το Viber έκανε τα πρώτα του βήματα στο Ισραήλ και έχει καταγραφεί ως ένα από τα πιο πετυχημένα τεχνολογικά startups. Το Φεβρουάριο του 2014 έγινε μέλος του ομίλου εταιρειών της Rakuten από την οποία εξαγοράστηκε έναντι 900 εκατ. δολαρίων. «Η Rakuten έχει και η ίδια πλάνα διείσδυσης στην αμερικανική αγορά και θα επιδιώξουμε να αξιοποιήσουμε όλες τις συνεργίες» σημειώνει ο κ. Agaoua, ο οποίος είναι γαλλικής εθνικότητας και έχει μεγάλη εμπειρία στο διεθνή επιχιερηματικό στίβο, έχοντας εργαστεί στη Silicon Valley για αρκετά χρόνια και δημιουργώντας τις δικές του επιχειρήσεις πριν μετακομίσει τα τελευταία χρόνια στην Κίνα. Όσον αφορά το κατά πόσο ήταν εύκολο να θεσπιστεί το πλαίσιο που θα εξασφάλιζε την ομαλή λειτουργία μιας εταιρείας με τόσο διευρυμένη διεθνή κουλτούρα, ο κ. Agaoua σημειώνει: «Οι άνθρωποι της Rakuten είναι επιχειρηματίες και έχουν καταφέρει μία εξαιρετική ισορροπία μεταξύ των δύο εταιρειών» τονίζει ο επικεφαλής του Viber, ο οποίος έδειξε να του αρέσει αυτό το μείγμα πολιτισμών που έχει διαμορφωθεί μέσα στην εταιρεία.

Μετατροπή σε πλατφόρμα

Το μεγαλύτερο στοίχημα πάντως για τον κ. Agaoua είναι να καταφέρει να μετατρέψει το Viber σε μία πλατφόρμα υπηρεσιών. «Αυτό που παρατηρείτε είναι μία στροφή των χρηστών παγκοσμίως, οι οποίοι έχουν περιορίσει σημαντικά τον αριθμό των apps που «κατεβάζουν» στα smartphones, ενώ την ίδια στιγμή δαπανούν όλο και περισσότερο χρόνο σε εφαρμογές γραπτής επικοινωνίας (messaging apps). Αν μπορείς να προσφέρεις ένα ασφαλές περιβάλλον, τότε το messaging μπορεί να εξελιχθεί σε μία πόρτα για πολλές υπηρεσίες» τονίζει ο κ. Agaoua.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί ότι το Viber θεωρείται μία από τις πιο ασφαλείς εφαρμογές επικοινωνίας που είναι διαθέσιμες στο Διαδίκτυο. «Χρησιμοποιούμε εδώ και αρκετά χρόνια κρυπτογράφηση και πρακτικά, εκτός του χρήστη, ουδείς άλλος έχει πρόσβαση στα μηνύματα που αποστέλλονται. Ο λόγος είναι ότι πολύ απλά οι κωδικοί κρυπτογράφησης βρίσκονται στις συσκευές των χρηστών, οπότε εμείς δεν έχουμε τη δυνατότητα πρόσβασης» επισημαίνει ο κ. Agaoua, σπεύδοντας πάντως να δηλώσει ότι μία από τις κύριες προτεραιότητες που έχει βάλει είναι να προσφέρει ακόμη καλύτερο επίπεδο ασφάλειας στους χρήστες της εφαρμογής, η οποία σταδιακά μετατρέπεται σε πλατφόρμα.

Ένα πρώτο βήμα, άλλωστε, ήταν η εμφάνιση των Public Accounts, μίας υπηρεσίας που έκανε την εμφάνιση της στις αρχές του περασμένου Νοεμβρίου και επιτρέπει σε επιχειρήσεις, brands ή δημόσια πρόσωπα να επικοινωνούν άμεσα με τους πελάτες ή το κοινό τους είτε απευθείας μέσω διαπροσωπικής επικοινωνίας (one-to-one chat) ή είτε μέσω δημόσιων «αναμεταδόσεων».

Σύμφωνα με τον κ. Agaoua, τα Public Accounts είναι σημαντικά και υπάρχουν και εξαιρετικά παραδείγματα αξιοποίησης τους από επιχειρήσεις. «Από την άλλη πλευρά, όμως, υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης, κυρίως όσον αφορά το πόσο γρήγορα μπορεί να βρει κάποιος χρήστης τα public accounts που τον ενδιαφέρουν» σπεύδει να προσθέσει ο επικεφαλής του Viber.

Τα Public Accounts είναι πάντως ένα πρώτο δείγμα των προθέσεων του Viber. Όπως εξηγεί ο κ. Agaoua, σταδιακά το Viber θα αρχίσει να ενσωματώνει εφαρμογές τρίτων εταιρειών προκειμένου να προσφέρει επιπλέον υπηρεσίες στους χρήστες του και να μετατραπεί σταδιακά σε μία πλατφόρμα. Αν και δεν θέλησε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για τα υπάρχοντα πλάνα, πέραν του ότι θα πρέπει να αναμένουμε σημαντικές ανακοινώσεις γύρω από το χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017. «Στο κοντινό μέλλον, οι χρήστες θα μπορούν να αγοράζουν προϊόντα ή να κάνουν κρατήσεις εισιτηρίων» τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος του Viber, ο οποίος εκτιμά ότι το κλειδί της επιτυχίας σε αυτή την προσπάθεια θα είναι ο τρόπος που θα υλοποιηθεί το έργο. «Έχουμε αρκετά ισχυρή θέση όπως και μεγάλη ευελιξία και θα πετύχουμε το στόχο μας» τονίζει ο κ. Agaoua.

Διαβάστε ακόμη:

Στο Mobile World Congress 2017 η ελληνική «κινητή τεχνολογία»