TECH

Το YouTube είναι ο νέος παγκόσμιος αυτοκράτορας στα Μίντια

Madeleine Lenz Pacific Press/LightRocket via Getty Images/Ideal Images

Μία ιστοσελίδα με το μέγεθος του YouTube, ήτοι πάνω από ένα δισ. χρήστες, ένα πράγμα σκέφτεται: Το επόμενο δισ. χρηστών. Η φράση ανήκει στον Ρόμπερτ Κινκλ, τον επικεφαλής του YouTube, της ιστοσελίδας με βίντεο για σχεδόν όλες τις κατηγορίες που ανήκει στην Google.

Όπως λέει ο ίδιος, στα χρόνια που θα έρθουν "το διαδίκτυο θα γίνει πολύ μεγαλύτερο", καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι στις χώρες που έχουν ήδη αναπτυχθεί θα γίνονται μέλη της κοινότητας. Για αυτούς, το να "μπαίνουν" στο YouTube θα είναι σαν να ανοίγουν την τηλεόρασή τους. Μόνο που η τηλεόραση θα είναι σε μέγεθος τσέπης, χώρια ότι πολλά θα γίνονται μέσω των "έξυπνων" τηλεφώνων.

Το καλωδιακό διαδίκτυο ένωσε την παγκόσμια κοινότητα ανάμεσα στα χρόνια 1990 και 2.000. Τώρα, το χωρίς καλώδιο τηλέφωνο φέρνει τον κόσμο στην στέπη μας. Αυτές τις μέρες κάθε εταιρεία με μιντιακές εφαρμογές φτιάχνει και έρχεται στο προσκήνιο με ένα επιχειρηματικό σχέδιο για ένα κινητό ξεχωριστό, ένα κινητό πρώτο στον πλανήτη.

Η θέαση στο YouTube μέσω κινητών συσκευών έχει αυξηθεί δύο φορές.

Η αληθινή πρόκληση όμως είναι τα έσοδα, από τη στιγμή που είναι πιο δύσκολο να βγάλεις χρήματα βλέποντας από μικρότερη οθόνη.

Αλλά ακόμα και ενώ το YouTube ετοιμάζεται να εισάγει μία υπηρεσία μηνιαία αξίας μόλις 10 δολαρίων, η οποία δεν έχει διαφημίσεις και ονομάζεται Ρεντ, Ο Κινκλ εκτιμά πως το "YouTube πάντα θα κερδίζει τα περισσότερα χρήματα από τις διαφημίσεις. Και αυτό συμβαίνει διότι οι επόμενοι δισ. άνθρωποι που θα έρθουν στον διαδικτυακό μας τόπο θα "μπορούν από μόνοι τους να "μετατραπούν" (να φέρουν μόνοι τους χρήματα) σε χρήματα μέσω των διαφημίσεων".

Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα από το YouTube, Ο Κινκλ προβλέπει πως τα κινητά τηλέφωνα "θα είναι η απόλυτη οθόνη" στο όχι πολύ μακρυνό μέλλον. Σαν την τηλεόραση στο καθιστικό μας, πάνω κάτω.

Επομένως, ποιός κερδίζει σε αυτόν τον κόσμο όπου τα κινητά θα είναι το παν;

"Οι άνθρωποι οι οποίοι καινοτομούν πιο γρήγορα από τους άλλους", απαντά με ευκολία ο κ. Κιρκλ.

"Ο ρυθμός της αλλαγής στην τεχνολογία είναι ταχύτατος. Το οποίο σημαίνει πως οι άνθρωποι που συμβαδίζουν μαζί της (με την αλλαγή) ή εστιάζουν σε αυτήν και την κάνουν να πετυχαίνει, να γίνεται, θα είναι σε πραγματικά καλή θέση".

Προς το τέλος της συζήτησης μας, ρώτησα τον Κινκλ για τις διαφορές ανάμεσα στους "γκουρού" των ΜΜΕ, αυτούς που τα ελέγχουν, του παρελθόντος και τους αντίστοιχους του μέλλοντος. Η απάντησή του με ξάφνιασε:

"Δεν νομίζω πως θα υπάρχουν άνθρωποι των μίντια που θα κάνουν το παιχνίδι και θα τα ελέγχουν στο μέλλον. Ο λόγος για τον οποίον γεννήθηκαν αυτοί στην αρχή...σαν τον Τεντ Τέρνερ ας πούμε που είναι πολύ καλό παράδειγμα, ο ιδρυτής του CNN, είναι πως υπήρχε ένα κενό, μία ανεπάρκεια στα καλωδιακά και δορυφορικά συστήματα μετάδοσης. Εάν κατάφερνες να βρεις πως θα αποκτήσεις πρόσβαση σε όλο αυτό και μετά να χτίσεις τις ιδιότητες του προϊόντος, κατόρθωνες να διοικείς κάποιον χώρο".

Χρησιμοποιεί την οικογένεια Ρόμπερτς, ως ένα ακόμα παράδειγμα.

"Τότε υπήρχαν λίγοι άνθρωποι οι οποίοι έλεγχαν μεγάλα φορτία περιορισμένου χώρου. Αυτοί έγιναν οι "μιντιάρχες" διότι ήταν οι λίγοι που αποφάσιζαν τι θα βλέπουν οι περισσότεροι άνθρωποι".

Αυτό το πλαίσιο όμως δεν "κολλάει" στο YouTube, το οποίο ανεβάζει εκατοντάδες ωρών από βίντεο κάθε λεπτό.

"Στον κόσμο του απεριόριστου χώρου, που είναι αυτό που φέρνει το διαδίκτυο, δεν υπάρχουν λίγοι άνθρωποι που αποφασίζουν τι θα δουν οι πολλοί. Γι αυτό δεν υπάρχουν αυτοί".

Πηγή CNN YouTube's Robert Kyncl on the 'next few billion' viewers in a mobile world

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης