Τι είναι το «clickbait» και γιατί τιμωρείται από το Facebook
Το Facebook δημιούργησε ένα νέο αλγόριθμο που έχει προκαλέσει «πονοκέφαλο» στα μέσα ενημέρωσης καθώς πλέον «τιμωρεί» τα sites που χρησιμοποιούν παραπλανητικούς ή υπερβολικούς τίτλους, με το να μην εμφανίζει πλεόν τις ειδήσεις στο News Feed των χρηστών.
Συγκεκριμένα, ο νέος αλγόριθμος μπορεί να αναγνωρίζει τις ενημερωτικές υπερβολές, αναγνωρίζοντας λέξεις ή φράσεις που χρησιμοποιούνται συχνά σε τεχνικές «clickbait». Για την εκπαίδευση του λογισμικού, ταξινομήθηκαν δεκάδες χιλιάδες τίτλοι ειδήσεων με βάση το βαθμό υπερβολής και παραπλάνησης. Όσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα ένα διαδικτυακό μέσο να χρησιμοποιεί τέτοιες φράσεις, τόσο το Facebook θα «τιμωρεί» με μέσο αποκρύπτοντας τις καταχωρήσεις του, αναφέρει το δημοσίευμα του Techcrunch.com.
Σύμφωνα με το στέλεχος του Facebook, Adam Mosseri, «αν ένα μέσο κάνει 50 καταχωρήσεις την ημέρα και μία από αυτές έχει παραπλανητικό τίτλο, δεν θα το επηρεάσει. Αν όμως το κάνει συστηματικά, τότε θα το επηρεάσει πολύ. Βέβαια, αν το μέσο σταματήσει να το κάνει, η επισκεψιμότητα θα επιστρέψει». Ο αλγόριθμος συνδέει τη σελίδα στο Facebook με την ηλεκτρονική διεύθυνση στην οποία στέλνουν οι καταχωρήσεις.
Το clickbait αποτελεί μία από τις πιο συχνές αναφορές παραπόνων στο Facebook σχετικά με τη λειτουργία του News Feed.