Πόσα πληρώνουν οι Έλληνες σε συνδρομές online υπηρεσιών;
Σε επίπεδα λίγο πάνω από τα 60 ευρώ κυμαίνεται το ποσό που ξοδεύουν κατά μέσο όρο κάθε μήνα οι Έλληνες καταναλωτές σε συνδρομές σε online υπηρεσίες αλλά και για τη συνδρομητική τηλεόραση. Ποσό που είναι χαμηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο με τους Έλληνες καταναλωτές να χρησιμοποιούν και μικρότερο αριθμό υπηρεσιών.
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων της εφαρμογής SubsCrab, η οποία ανήκει στην Kaspersky. Η συγκεκριμένα εφαρμογή χρησιμοποιείται από εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως για τη διαχείριση των συνδρομών τους και εδώ και μερικούς μήνες είναι διαθέσιμη και στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εφαρμογής, η μέση δαπάνη στην Ελλάδα ανέρχεται στα 748 ευρώ σε ετήσια βάση, όπερ σημαίνει ότι κινείται σε επίπεδα της τάξεως των 62,3 ευρώ το μήνα. Αντίστοιχα, ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι στα 895 ευρώ, ήτοι 74,6 ευρώ το μήνα.
Η διαφορά που υπάρχει προκύπτει και λόγω του αριθμού των online υπηρεσιών στις οποίες έχουν συνδρομή οι Έλληνες. Συγκεκριμένα, κατά μέσο όρο έχουμε συνδρομή σε 7,1 υπηρεσίες ανά άτομο, όταν ο παγκόσμιο μέσος όρος είναι στις 12! Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι στις υπηρεσίες που μετρά η SubsCrab περιλαμβάνονται από υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης (π.χ. Cosmote TV, EON, Vodafone TV) και video streaming (Netflix, Disney+ κ.ά) μέχρι τις εφαρμογές που χρησιμοποιούμε και για επαγγελματικούς λόγους όπως είναι το Microsoft 365 και το Google One.
Οι δημοφιλέστερες υπηρεσίες
Αξιοσημείωτο είναι πάντως ποιες είναι οι δημοφιλέστερες διεθνείς online συνδρομητικές υπηρεσίες στην Ελλάδα. Εξαιρώντας τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης, δηλαδή την Cosmote TV, την EON και το Vodafone TV, στην πρώτη θέση βρίσκεται το Netflix και ακολουθεί το Spotify, το οποίο κυριαρχεί στον τομέα των audio streaming εφαρμογών. Στην τρίτη θέση είναι το Disney+ που έχει βοηθηθεί και από τη συνεργασία με τη Vodafone, ενώ την πεντάδα κλείνει το YouTube Premium και το Google One. Οι δυο τελευταίες υπηρεσίες έχουν αυξήσει τη δημοτικότητα τους τα τελευταία χρόνια. Το μεν YouTube Premium λόγω του «εκνευρισμού» που δημιουργούν οι πολυάριθμες διαφημίσεις που υπάρχουν στο YouTube, το δε Google One επειδή πολλοί χρήστες Android συσκευών αποθηκεύουν τις φωτογραφίες και τα videos τους απευθείας στο Google Photos με αποτέλεσμα να τελειώνει σχετικά γρήγορα ο δωρεάν αποθηκευτικός χώρος που παρέχεται.
Μία έκπληξη στη σχετική λίστα είναι πάντως η απουσία του Amazon Prime Video, το οποίο, σύμφωνα με άλλες μετρήσεις, είναι ιδιαίτερα δημοφιλές. Συγκεκριμένα, η πιο πρόσφατη έρευνα του Justwatch για τη δημοτικότητα των video streaming υπηρεσιών στην Ελλάδα, έφερε το Amazon Prime Video στη 2η θέση όσον αφορά τη θέαση περιεχομένου κατά το γ’ τρίμηνο του 2024. Συγκεκριμένα, στην κορυφή βρέθηκε το Netflix με 36% με το Amazon Prime Video να είναι εξαιρετικά κοντά με 35% και με μεγάλη διαφορά από το Disney+ που είναι στο 14%. Όσον αφορά το Apple TV+ φαίνεται πως είναι στο 8%, ενώ αξιοσημείωτο είναι το 3% του Mubi, μίας πολύ λιγότερο γνωστής πλατφόρμας video streaming.