TECH

Πόσοι Έλληνες χαζεύουν άσκοπα στα social media;

Πόσοι Έλληνες χαζεύουν άσκοπα στα social media;

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν βασικό κομμάτι της καθημερινότητας της πλειοψηφίας των Ελλήνων, οι οποίοι, πάντως, παραδέχονται ότι περνούν πολύ χρόνο στα social media χαζεύοντας άσκοπα!

Αυτό είναι ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα ευρήματα της τελευταίας έκδοσης του Focus Ontechlife, της συνεχούς έρευνας της Focus Bari αναφορικά με το πως χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο και τις εφαρμογές του οι Έλληνες καταναλωτές. Συγκεκριμένα, το 63% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου, ηλικίας 18-64 ετών, δηλώνουν ότι πολλές φορές χαζεύουν άσκοπα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό φθάνει στο 69% στις γυναίκες (έναντι 56% στους άνδρες), ενώ είναι υψηλότερο στις μικρότερες ηλικίες: 65% στις ηλικίες 18-24 ετών, 66% στην κατηγορία 25-34 ετών και 64% σε αυτή των 35-44 ετών. Σημειώνεται ότι η έρευνα, η οποία αφορά το α’ τρίμηνο του 2024 έδειξε ότι 84% των Ελλήνων είναι χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης με το ποσοστό αυτό να παρουσιάζει άνοδο την τελευταία τριετία.

Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι η άνοδος στη διείσδυση του Διαδικτύου στις μεγαλύτερες ηλικίες. Το γεγονός ότι το ποσοστό διείσδυσης είναι 100% στις ηλικίες 18-44 ετών και 99% σε εκείνη των 45-54 ετών είναι μάλλον αναμενόμενο αλλά είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον ότι στην κατηγορία 55-64 ετών έχει φθάσει πλέον στο 95%. Και ακόμη πιο ενδιαφέρον ότι το 84% των Ελλήνων ηλικίας 65-74 ετών δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο και μάλιστα το 79% υποστηρίζει ότι είναι καθημερινός χρήστης του Internet!

Επίσης, το 92% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνο του για να έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο και μόλις το 5% απάντησε ότι δεν έχει smartphone.

Ακόμη, σε πολύ υψηλά επίπεδα κινείται και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Μέσα στο τελευταίο 6μηνο, το 70% του ελληνικού κοινού έχει κάνει τουλάχιστον μία online αγορά Το πιο ενεργό κοινό του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι οι καταναλωτές ηλικίας 25-34 ετών (89%) ενώ μόλις το 19% ηλικίας 13-54 δηλώνει ότι δεν έχει πραγματοποιήσει κάποια διαδικτυακή αγορά τους τελευταίους 6 μήνες.

Τέλος, όσον αφορά το «καυτό» ζήτημα της τεχνητής νοημοσύνης, λίγο παραπάνω από τους μισούς (55%) υποστηρίζουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι απλά το επόμενο βήμα στην εξέλιξη, ενώ σχεδόν 7στους 10 (69%) δηλώνουν ότι πρέπει να προσέξουμε ώστε η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης να μην ξεφύγει από τον έλεγχό μας.