TECH

Πως η Apple θέλει να κερδίσει και τον «κόσμο» του ΑΙ

Πως η Apple θέλει να κερδίσει και τον «κόσμο» του ΑΙ

Με το ΑΙ να αποτελεί το επίκεντρο των συζητήσεων και των εξελίξεων στον κόσμο των ψηφιακών τεχνολογιών -και όχι μόνο- την τελευταία διετία ένα ερώτημα που υπήρχε ήταν πότε θα κάνει τη δική της κίνηση η Apple. Ο αμερικανικός κολοσσός έδειχνε να έχει μείνει λίγο πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό (Microsoft, Samsung, Google) αλλά αυτό αλλάζει από το φθινόπωρο όταν και θα αρχίσουν να είναι διαθέσιμο το Apple Intelligence που ανακοινώθηκε πριν από μερικές μέρες.

Το Apple Intelligence (σ.σ. το γεγονός ότι τα αρχικά των δύο λέξεων είναι ΑΙ προφανώς και δεν είναι τυχαίο) αποτέλεσε το βασικό θέμα της κεντρικής παρουσίασης των στελεχών του αμερικανικού κολοσσού στο WWDC. Το τελευταίο είναι το ετήσιο συνέδριο της Apple για τους δημιουργούν εφαρμογών για τις διάφορες πλατφόρμες της.

Διαθέσιμο από το φθινόπωρο -και αρχικά μόνο για την αγγλική γλώσσα και δη την αμερικανική «εκδοχή» της- το Apple Intelligence έρχεται να δώσει μία νέα ώθηση τόσο στις δυνατότητες της Siri, της «έξυπνης ψηφιακής βοηθούν για το iPhone και το iPad όσο και γενικότερα στις διάφορες εφαρμογές των πλατφορμών: από τη δυνατότητα για πιο «έξυπνες» αναζητήσεις στο web και στα email μηνύματα μέχρι προτάσεις που συνδυάζουν διάφορες πληροφορίες και δεδομένα που υπάρχουν στις συσκευές του χρήστη. Οι επιδείξεις που έκανε η Apple στο πλαίσιο του WWDC ήταν άκρως εντυπωσιακές και ουσιαστικά δημιουργούν ένα νέο τρόπο χρήσης και πρόσβασης σε δεδομένα και πληροφορίες.

Όπως ανακοίνωσε η Apple, οι νέες δυνατότητες θα είναι διαθέσιμες στην επόμενη έκδοση του λειτουργικού συστήματος για το iPhone (iOS 18) όπως και σε εκείνη για το iPad αλλά και σε αυτή για τους υπολογιστές Mac. Οι νέες εκδόσεις αναμένεται να είναι διαθέσιμες από το φθινόπωρο.

one-ui-6.1-01.jpg

Ο ανταγωνισμός

Προφανώς, η Apple δεν είναι ο μόνος «παίκτης» σε αυτό τον νέο «κόσμο» που διαμορφώνεται με την αξιοποίηση των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης. Η Microsoft προωθεί το Copilot, η Samsung έχει το Galaxy AI και η Google προωθεί το Gemini. Οι στρατηγικές που ακολουθούν οι εν λόγω «παίκτες» είναι διαφορετικές αλλά το κοινό χαρακτηριστικό είναι η ενσωμάτωση ΑΙ χαρακτηριστικών απευθείας σε συσκευές όπως είναι οι φορητοί υπολογιστές, τα smartphones και τα tablets.

Για παράδειγμα, η Samsung έχει ενσωματώσει το Galaxy AI σε συσκευές όπως τα μοντέλα των σειρών Galaxy S24 και S23 αλλά και στα foldables και στα κορυφαία tablets της. Η Microsoft παρουσίασε τα Copilot PC+ μοντέλα σε συνεργασία με κατασκευαστές όπως η Lenovo, η HP, η Dell, η Asus και η Samsung. Και η Google επιδιώκει να αναβαθμίσει την επόμενη έκδοση του Android ώστε να έχει πολλές από τις ΑΙ δυνατότητες του Gemini.

Ουσιαστικά, μιλάμε για μία επόμενη γενιά συσκευών όπου το ΑΙ παίζει σημαντικό ρόλο στη χρήση τους με την έμφαση να δίνεται στη χρήση φωνητικών εντολών. Το ζήτημα -σε αυτή τη φάση- είναι η υποστήριξη πολλαπλών γλωσσών κάτι που θα χρειαστεί αρκετό καιρό.

Σε δεύτερο επίπεδο, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στα αποκαλούμενα «γλωσσικά» μοντέλα που θα επικρατήσουν, όπως είναι το ChatGPT της OpenAI και το Gemini της Google. Στο «στρατόπεδο» της OpenAI είναι, φυσικά, η Microsoft που έχει ενσωματώσει το ChatGPT και το GPT 4.ο στα Copilot PC+ μοντέλα που προωθεί, αλλά πλέον εντάσσεται και η Apple. Η τελευταία ανακοίνωσε ότι από το φθινόπωρο εκτός του Apple Intelligence θα υποστηρίζει και το ChatGPT στις υπολογιστικές συσκευές της, δημιουργώντας νέα δεδομένα στη «μάχη» του ΑΙ που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Το ερώτημα είναι αν τελικά θα φθάσουμε σε ένα επίπεδο όπου θα υπάρξει ένα μοντέλο που θα κυριαρχήσει ή θα υπάρχουν πολλαπλά που θα καλούνται να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.